Snart vår!!!

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Samma sak här :( snöat hela kvällen & vräker på, nu ligger det ca 8cm nysnö & är 6.6minus
 
Last edited:

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Mötte en Röd Kråka i Hässleholm idag. Jag avvaktar nog ett snöoväder till innan jag tar ut hojen så slipper man saltlaken..
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
För övrigt.. Är det dåligt för hojen att bara ta sig en tur? Kommer ju inte kunna köra på någon vecka till sen igen :(.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
För övrigt.. Är det dåligt för hojen att bara ta sig en tur? Kommer ju inte kunna köra på någon vecka till sen igen :(.

Nä varför skulle det vara det !?.Bara hojen blir genomvarm i sedvanlig ordning och det lär den väl förmodligen bli även på en kortare sväng.Hur vädret är i Stockholm har jag ingen aning om men i stora delar av Skåne har det legat mellan 0 och +2 samt solsken nu för tredje dagen.Kör du en längre runda så går det ju bra att spola av hojen efteråt med vatten om man är rädd för vägdammet.

Akta dig bara för de skuggade vägpartierna för där kan det ofta vara fruset.Startade igår i Malmö och passerade Hässleholm innan jag vände tillbaka vid Osby.Med rätt kläder var det hur kul som helst även om somliga naturligtvis fryser mer eller mindre än än andra.För övrigt så är det tidigt på säsongen ännu så är du osäker så låt du hojen vila någon / några veckor till.
 
Last edited:

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
snöar redigt nu i gbg iaf. Nooooo

Vad hände där, ingen prognos hade väl med snö igår, gah
Med denna snö, den nya snön som beräknas slå ner under en tredagarsperiod med extrema minusgrader i flera dagar efter det så lär det säkert dröja 1,5-2 veckor innan vi få se asfalt igen.
 

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Hr fan kan det hända? Förra sommaren var min första hojsässong på flera år. Altså första "hoj-vintern" på lika många år. Vad händer? Jo, lagom till påsk ligger det snö på marken och man vaknar upp till 13 minusgrader!!! Vem jävlas med mig?

Det kommer bli många sexpack som ångestdämpare fram till 10+ någon gång i juni!

Till vädergudarna (och smhi) vill jag bara säja...... :Bugar

Å jag som brukar vara possitiv....
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Hr fan kan det hända? Förra sommaren var min första hojsässong på flera år. Altså första "hoj-vintern" på lika många år. Vad händer? Jo, lagom till påsk ligger det snö på marken och man vaknar upp till 13 minusgrader!!! Vem jävlas med mig?

Det kommer bli många sexpack som ångestdämpare fram till 10+ någon gång i juni!

Till vädergudarna (och smhi) vill jag bara säja...... :Bugar

Å jag som brukar vara possitiv....


Påsken är inte förrän nästa vecka och idag skiner solen från en klarblå himmel så du får njuta lite solsken så länge. Det är väntan som gör våren så go när den kommer.
Lite som sex..
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Tar snart livet av mig. Orkar fan inte med det här längre. Enda fördelen med att bo i Skåne är avsaknaden av vinter, brukar jag säga. Nu har vi vinter - och tydligen ska den hålla i sig ett par veckor till. Fy fan. Sprillans ny hoj har man som står och frustar i garaget också.
:huvet
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Inatt var det kallt i Jönköping.............
Säger det igen, trådskaparen måste vara från en annan planet ;)

894539_10151606796989954_1555828430_o.jpg
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top