KTM 1190 Adventure

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Bytte bakdäck häromdagen, idag när jag kom ner i garaget så var det punka, visade sig att lufttrycksgivaren skaft hål på tätningsbandet. Någon som har haft problem med tätningsbandet tidigare?
 

ronon

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2016
Ort
GÄVLE
Hoj
2016, KTM 1190 Adveture
Någon som har en aning om man kan få ner fotpinnarna mer? Finns det några specialfästen att köpa som sänker det hela?

Sen undrar jag hur mycket man kan höja styret? Jag har höjt 30mm men det är fortfarande alldeles för lågt för mig, får böja benen för att kunna stå upp och köra. Vill helt ha upp styret isch 1dm och fotpinnarna ner 30mm.

Ska bygga egna extraljus på till den också, någon som vet om det finns någon extra kontakt till helljuset som man kan använda till extraljus eller åtminstone ett relä?

Grym hoj i övrigt, köpte mig en på MC-kompaniet för några veckor sedan, har extra utrustat den med touringrutan och värmesäte samt ergo sätet för passagerare sedan dess. :tummenupp
View attachment 436895

Tjena. Utrustat hojjen med touringruta, är det KTM:s egen eller annan tillverkare? (Touratech?) Jag söker en som lyfter vinden lite högre än den standardmonterade på Adenture. Upplever att turbulensen hamnar mitt i pannan trots att rutan är i högsta och mest uppvinklade läget...
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Tjena. Utrustat hojjen med touringruta, är det KTM:s egen eller annan tillverkare? (Touratech?) Jag söker en som lyfter vinden lite högre än den standardmonterade på Adenture. Upplever att turbulensen hamnar mitt i pannan trots att rutan är i högsta och mest uppvinklade läget...

kolla Puig.
Jag köpte någonstans i Tyskland.
Köpte en med "spoiler" och är nöjd. köpte även en låg competion för sportkörning:tummenupp
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Tjena. Utrustat hojjen med touringruta, är det KTM:s egen eller annan tillverkare? (Touratech?) Jag söker en som lyfter vinden lite högre än den standardmonterade på Adenture. Upplever att turbulensen hamnar mitt i pannan trots att rutan är i högsta och mest uppvinklade läget...
Jag ska kika på om man inte kan göra om fästet för framrutan lite så den inte glider till det högsta vinklade läget så fort man gasar lite. För mig hjälper den föga mot turbulensen mot hjälmen, det är jag för lång för.

KTM egna ruta är det.
 
Last edited:

Stefan_A

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2016
Ort
Bollebygd
Hoj
2014 Ktm 1190 Adventure
Nu startade inte hojjäveln imorse igen!!! Ni som bytt era startmotorer har ni fått betala det själva eller har handlarn stått för kostnaden? Och isåfall vilken är handlaren?
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Hur gammal är hojen? Ingen garanti? Min är en -15 så den kom med den nya startmotorn


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Det är en 14 tror inte det finns någon garanti kvar

Kanske kan gå på goodwill. Kontakta din KTM verkstad och kolla. Tror det är 2 års garanti. Jag har fått saker fixat på goodwill på hojar som var betydligt äldre än 3 år. Dock var det Triumph.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Av de bilder jag sett så ser det ut att bli ett så stort hål på under rutan när den dras upp. Enligt rerecensioner så ska det komma in mycket vatten den vägen vi körning i regn

Har inte haft något problem med detta, vart har du sett de recensionerna?
 

ronon

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2016
Ort
GÄVLE
Hoj
2016, KTM 1190 Adveture
Ok, kanske just specifikt vid 1190 montage, körde typ 300 mil i regn med 1290´n och hade inget speciellt konstigt med regnet förutom att det var blött :va
Gäller specifikt 1190, frontkåpan skiljer sig mot 1290 som gör att du får ett hål mellan kåpan och rutan om den inte är lågt ner

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Hur mycket har ni höjt era styren? Funderar på att försöka få på 75mm raisers men då kanske kablarna blir aningen strama. Får testa och se. Mejlade Touratech och frågade om de kunde göra en sadel som var extra hög, isch 65cm jämfört med 53cm original.

Att sänka fotpinnarna är inget alternativ så länge man inte kan höja hojen, skrapade nämligen i fotpinnarna en del senaste gången jag körde.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top