Frågor man vågar ställa

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
För att mindre, yngre exemplar av mänskligheten har lättare att knuffa än att dra upp ett fönster och falla handlöst mot en säker död fyra våningar längre ner där ett cykelställ med en monark damcykel står?
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
För att förenkla fönsterputsning.
Eller egentligen en kostnadsfråga, lägga fönstertvätt på hyresgästerna eller vara tvungen att hyra in en utomstående med skylift då o då.
 
Last edited:

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Hur bygger man holkar åt svalor? De har hittills varit hyresgäster i mitt båthus, men de blev permanent vräkta nu efter deras årliga semesterresa till kontinenten...så jag tänkte att de skulle få flytta in i lite mindre lägenheter nu efter semestern, nya alla med sjöutsikt, samt med fri tillgång till myggor. Men hur skall lägenheterna utformas?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Hur bygger man holkar åt svalor? De har hittills varit hyresgäster i mitt båthus, men de blev permanent vräkta nu efter deras årliga semesterresa till kontinenten...så jag tänkte att de skulle få flytta in i lite mindre lägenheter nu efter semestern, nya alla med sjöutsikt, samt med fri tillgång till myggor. Men hur skall lägenheterna utformas?

Spika en bräda på högkant 30cm under simsen så löser dom det. Annars funkar en kvarts sfär med ca. 15-20cm diameter.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Vad heter det där mirakelmedlet som det var någon tråd om för ett gäng månader sen? Youtubeklipp och idén var att inget fastnade på ytan som fått behandlingen, olja, lera o allt vad dom testade på... handskar etc..
 

unke_b

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
skåneland
Hoj
honda crf450

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Frånluftsvärmepump.

En annan tråd fick mig att fundera, vad är fördelen?

En bra värmeväxlare har ju en verkningsgrad på runt 90%, sen är ju lyften nere i yttertemperatur. En frånluftspump har ju en begränsad volym luft att arbeta med, eller missar jag något?
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top