Sidan 5 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 121
  1. #81
    Lev ungt, kör lugnt :) sportiss avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Buying
    Hoj
    Honda cb 650 c 1981:a
    Inlägg
    8 044
    Citat Ursprungligen postat av MrsZ Visa inlägg
    Hur skulle det funka att få en babyninja klassad som A2? Hur hade den det med effekt och vikt? Det är ju en snygg hoj, och det verkar ja TS vilja ha.



    MZ Scorpion Sport är precis en A2, behöver alltså inte strypas. Topphastighet ska vara 116 mph = 187 km/h. Vad jag med säkerhet vet är att den ledigt fixar 160 med passagerare. Jag var passageren!
    Vilket ger en verklig fart på ca 130-140 knyck
    Gasglad instruktör med synkad hjärna och gashand:)

  2. #82
    Lev ungt, kör lugnt :) sportiss avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Buying
    Hoj
    Honda cb 650 c 1981:a
    Inlägg
    8 044
    Citat Ursprungligen postat av Probotector Visa inlägg
    Det är fånigt att:
    1. Påstå att en Ninja 250R är en snabb hoj
    2. Jämföra en R1 med en Ninja 250R

    En Ninja 250 är förövrigt rätt tung för att vara så liten. Torrvikt på 157 kilo, med alla vätskor väger den troligtvis runt 175-180 kilo, hmm det stämmer inte riktigt överens med din tumregel "Men har du lite effekt vill du ha lite vikt, det är en tumregel."
    En 250 kawwa ÄR en snabb hoj med rätt förare som kör stumt överallt, detta visar tydligt, så fort det kurvar sig så lattjar 250:n ifrån 200 hk litershojar, med wannabies i sadeln
    Gasglad instruktör med synkad hjärna och gashand:)

  3. #83
    Medlem 1:anUppåts avatar
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Västerås
    Hoj
    Conti MiniGP, Aprilia RS250, Succa GT125 X4 Twin. Allt annat är historia.
    Inlägg
    114
    Citat Ursprungligen postat av sportis Visa inlägg
    En 250 kawwa ÄR en snabb hoj med rätt förare som kör stumt överallt, detta visar tydligt, så fort det kurvar sig så lattjar 250:n ifrån 200 hk litershojar, med wannabies i sadeln
    Gillar omkörningen på yttern efter korkskruven

  4. #84
    Har bara kraschat en gång än så länge! stecktechs avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Malmö
    Hoj
    Bandit -09
    Inlägg
    1 698
    Citat Ursprungligen postat av 1:anUppåt Visa inlägg
    Tjööp, stryyyp och regga till 25kW före 130119. Efter det kan du ju alltid "tappa bort" kortet och testa om det kommer ett A2-kort på posten
    Problemet är att jag bor utomlands till nyår. Kommer så ledes inte kunna köpa en hoj. Men jag är kluven, vissa säger att jag inte kommer kunna köpa en ny hoj (då min blev stulen!) och regga den till 35 kw om den har mer än 70kw i ursprungseffekt, den jag tittar på har 71,5kw

    Andra däremot säger att jag som har mitt kk redan kommer kunna köpa och strypa efter tidigare regler.

  5. #85
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    16 762
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av stecktech Visa inlägg
    Problemet är att jag bor utomlands till nyår. Kommer så ledes inte kunna köpa en hoj. Men jag är kluven, vissa säger att jag inte kommer kunna köpa en ny hoj (då min blev stulen!) och regga den till 35 kw om den har mer än 70kw i ursprungseffekt, den jag tittar på har 71,5kw

    Andra däremot säger att jag som har mitt kk redan kommer kunna köpa och strypa efter tidigare regler.
    Du har väl dessutom ett A beg, iom att du redan får köra 25kw, och därmed kommer du inte att på ditt A beg få köra A2hojar, dvs 35 kw... Så det spelar ingen större roll för dig att du inte får strypa en 71,5kw till 35 kw eftersom att du ändå inte får köra den med den strypningen. För dig kommer även efter årsskiftet 25kw-reglerna att gälla. Bara att köpa valfri hoj och strypa den till 25 kw.

  6. #86
    Anpassar farten efter omständigheterna MrsZs avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    hos maken
    Hoj
    Ducati 900SS
    Inlägg
    1 099
    Citat Ursprungligen postat av sportis Visa inlägg
    Vilket ger en verklig fart på ca 130-140 knyck
    Näääää!

    Verklig fart med enbart förare: ca 185 knyck. Med passagerare ~160.
    Om du inte tror mig så provkör en.
    favoritroman: Resan är målet

  7. #87
    Snigeln Achtung!s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Mölndal
    Hoj
    R1 1999 såklart!
    Inlägg
    939
    Citat Ursprungligen postat av stecktech Visa inlägg
    Jag vill se en tråd där du inte rekommenderar en R1, 98.
    2 Frågor till dig käre Achtung!
    1. Har du ägt någon annan hoj? vilken/vilka?
    2. Ska man verkligen rekommendera en R1:a som första hoj? (strypt då också)

    Nej, tycker jag inte.
    Ninja250R sportig och snabb för att vara 35kw.
    Annars finns det massor att välja på i 600 klassen, ER6, Hornet, Bandit som säkert går att strypa ner och vara körbart.

    Men har du lite effekt vill du ha lite vikt, det är en tumregel.

    + att även om en R1 98 endast är reggad på 55kw så är den fortfarande snart 15 år gammal
    En r1a fungerar perfekt som första hoj. Jag gick direkt från en trimmad moppe till en r1 och det var inga problem Körde till och med första säsongen utan körkort Man fick vara lite försiktigare på gasen bara. Ja de bästa r1orna(och snyggaste) börjar bli till åren nu. Men vad spelar det för roll när de byggdes med sån otrolig kvalitet? Ett barndoms fel på 98 årskull var växellådan som inte kunde hantera den extrema prestandan från motorn vilket yamaha åtgärdade 99 års model. Men förutom det så finns det knappt något som kan börjar strula. Jag skulle nog vilja påstå att de är så väl byggda att de kommer hålla ytterligare 15 år! Prestandamässigt så ligger de fortfarande bland toppen. Anledning till varför jag rekommenderar r1 99 i varenda tråd är för att jag är så otroligt nöjd med min retta och vill gärna att fler ska få njuta utav
    den fantastiska prestanda r1an har att erbjuda till ett så låg pris om man jämför med nyare hojar. Både inköpspris och ägandekostnader.


    Jag har en gsxr1000 07 också som ren banhoj. Men kör hellre r1an på bana då den går så mycket bättre plus att det är alltid något som strular med gixxern.. Lyckas man fixa en grej så pajjar nåt annat direkt.
    Så sälj moppen och skaffa dig en r1 stechtech
    Citat Ursprungligen postat av Achtung! Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Pillo-kun Visa inlägg
    fanns det fler vita r1or? för jag blev lagom glad när en sådan stoppade in sitt hjul å småträngde ut mig i chikanen efter start å mål rakan för att sen snigla sig upp :)
    Inte utan anledning jag kallas för snigeln :)

  8. #88
    Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Ängelholm
    Hoj
    Ja
    Inlägg
    2 620
    Nej, en R1 från 98-99 ligger inte bland toppen prestandamässigt längre...
    Det är säkert bra hojar som håller länge, men att de skulle vara bättre än de nyaste årsmodellerna har jag väldigt svårt att tro på.

  9. #89
    Har bara kraschat en gång än så länge! stecktechs avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Malmö
    Hoj
    Bandit -09
    Inlägg
    1 698
    Citat Ursprungligen postat av Degenerate Visa inlägg
    Nej, en R1 från 98-99 ligger inte bland toppen prestandamässigt längre...
    Det är säkert bra hojar som håller länge, men att de skulle vara bättre än de nyaste årsmodellerna har jag väldigt svårt att tro på.
    Tror de ligger runt 150hk och det finns väl iallafall 50 till att hämta bland de nyare

  10. #90
    Har bara kraschat en gång än så länge! stecktechs avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Malmö
    Hoj
    Bandit -09
    Inlägg
    1 698
    Citat Ursprungligen postat av Achtung! Visa inlägg
    En r1a fungerar perfekt som första hoj. Jag gick direkt från en trimmad moppe till en r1 och det var inga problem Körde till och med första säsongen utan körkort Man fick vara lite försiktigare på gasen bara. Ja de bästa r1orna(och snyggaste) börjar bli till åren nu. Men vad spelar det för roll när de byggdes med sån otrolig kvalitet? Ett barndoms fel på 98 årskull var växellådan som inte kunde hantera den extrema prestandan från motorn vilket yamaha åtgärdade 99 års model. Men förutom det så finns det knappt något som kan börjar strula. Jag skulle nog vilja påstå att de är så väl byggda att de kommer hålla ytterligare 15 år! Prestandamässigt så ligger de fortfarande bland toppen. Anledning till varför jag rekommenderar r1 99 i varenda tråd är för att jag är så otroligt nöjd med min retta och vill gärna att fler ska få njuta utav
    den fantastiska prestanda r1an har att erbjuda till ett så låg pris om man jämför med nyare hojar. Både inköpspris och ägandekostnader.


    Jag har en gsxr1000 07 också som ren banhoj. Men kör hellre r1an på bana då den går så mycket bättre plus att det är alltid något som strular med gixxern.. Lyckas man fixa en grej så pajjar nåt annat direkt.
    Så sälj moppen och skaffa dig en r1 stechtech
    Missförstå mig inte. En R1:a är lite av en extremt dyr drömhoj för mig. Hade gärna haft en och en 98 kanske blir nästa hoj pga förmånlig försäkring.

    Men jag tycker fortfarande det finns fler hojar att välja mellan :P är själv lite sugen på att prova en naken hoj då alla mina hojar har varit med kåpor.

  11. #91
    Snigeln Achtung!s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Mölndal
    Hoj
    R1 1999 såklart!
    Inlägg
    939
    Citat Ursprungligen postat av stecktech Visa inlägg
    Tror de ligger runt 150hk och det finns väl iallafall 50 till att hämta bland de nyare
    Jo men är en stor skillnad mellan förgasar hästar och inspruts hästkrafter. Man kan nog + på en 50-70 häst på en förgasar hoj. Men du har rätt i att de har 150 häst i motorn.
    Citat Ursprungligen postat av Achtung! Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Pillo-kun Visa inlägg
    fanns det fler vita r1or? för jag blev lagom glad när en sådan stoppade in sitt hjul å småträngde ut mig i chikanen efter start å mål rakan för att sen snigla sig upp :)
    Inte utan anledning jag kallas för snigeln :)

  12. #92
    Medlem DesmoHellmans avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Falköping
    Hoj
    Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
    Inlägg
    2 704
    Citat Ursprungligen postat av Achtung! Visa inlägg
    Jo men är en stor skillnad mellan förgasar hästar och inspruts hästkrafter. Man kan nog + på en 50-70 häst på en förgasar hoj. Men du har rätt i att de har 150 häst i motorn.
    Va?

  13. #93
    Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Ängelholm
    Hoj
    Ja
    Inlägg
    2 620
    Citat Ursprungligen postat av Achtung! Visa inlägg
    Jo men är en stor skillnad mellan förgasar hästar och inspruts hästkrafter. Man kan nog + på en 50-70 häst på en förgasar hoj. Men du har rätt i att de har 150 häst i motorn.
    Är du seriös eller...?

  14. #94
    Medlem Thorpeds avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    KTM 1190 Adventure -14
    Inlägg
    2 821
    Citat Ursprungligen postat av Achtung! Visa inlägg
    Jo men är en stor skillnad mellan förgasar hästar och inspruts hästkrafter. Man kan nog + på en 50-70 häst på en förgasar hoj. Men du har rätt i att de har 150 häst i motorn.
    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men är Derbi senda din enda erfarenhet av tvåhjulingar förstår jag din okunskap.

    Kör den klassiska nummerlistan tror jag...
    1. Man kan inte få ut 50-70hästar mer för att man har förgasare istället för insprut om man inte har dimensionerat sikten helt åt helvete!
    2. Insprut är mer effektivt än förgasare = man kan få mer kräm med insprut, speciellt trycksatt.

    Läste om en (bil)motor för några år som var högeffektiv, den drog som en prius (0,3l/mil) fast med 200häst på 1200cc och 287Nm@2500rpm. Skala ner den och sätt den på en hoj, eller behåll den som den är och och kör skiten ur mormor!
    Länk förresten...
    Stockholmare är som spermier, finns en jäkla massa men det är bara få det blir folk av.

  15. #95
    Lev ungt, kör lugnt :) sportiss avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Buying
    Hoj
    Honda cb 650 c 1981:a
    Inlägg
    8 044
    Citat Ursprungligen postat av stecktech Visa inlägg
    Tror de ligger runt 150hk och det finns väl iallafall 50 till att hämta bland de nyare
    Ja och dessa hästar utnyttjas vart? Ganska nära det röda, som min lilla film visar med en 250 in action med "rätt förare" då det kurvar, så är fortfarande en r1 från 98-99 fullt jämförbar med nyare 180-190 hk, inte för de som tävlar och kan UTNYTTJA maskinerna fullt ut..men för oss 99% vanliga förare.

    Men för vanliga dödliga och gatåkare som inte bara kör hoj för att toppa ur den rakt fram så är en 98 fullt duglig Jag själv skulle inte kunna köra fortare med en sådan maskin från 98 än en maskin från 2012. Det ENDA som skiljer prestandamässigt är föraren inte maskinen. Det är därför det fortfarande finns de som kan köra skjortan av andra med gammelrappel hojar när det börjar kurva sig. Det som avgör hojens "prestanda" är återigen och för alltid, Föraren, föraren, föraren,föraren,föraren,föraren,föraren,föra ren,föraren,föraren.....
    Senast redigerat av sportis den 2012-09-16 klockan 09:13.
    Gasglad instruktör med synkad hjärna och gashand:)

  16. #96
    Har bara kraschat en gång än så länge! stecktechs avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Malmö
    Hoj
    Bandit -09
    Inlägg
    1 698
    Citat Ursprungligen postat av sportis Visa inlägg
    Ja och dessa hästar utnyttjas vart? Ganska nära det röda, som min lilla film visar med en 250 in action med "rätt förare" då det kurvar, så är fortfarande en r1 från 98-99 fullt jämförbar med nyare 180-190 hk, inte för de som tävlar och kan UTNYTTJA maskinerna fullt ut..men för oss 99% vanliga förare.

    Men för vanliga dödliga och gatåkare som inte bara kör hoj för att toppa ur den rakt fram så är en 98 fullt duglig Jag själv skulle inte kunna köra fortare med en sådan maskin från 98 än en maskin från 2012. Det ENDA som skiljer prestandamässigt är föraren inte maskinen. Det är därför det fortfarande finns de som kan köra skjortan av andra med gammelrappel hojar när det börjar kurva sig. Det som avgör hojens "prestanda" är återigen och för alltid, Föraren, föraren, föraren,föraren,föraren,föraren,föraren,föra ren,föraren,föraren.....
    Givetvis är det föraren, fast det är alltid en besvikelse att se vilken skillnad det är på raksträckorna när en effektsvag hoj möter en starkare hoj. Anderstorp har ju t.ex. en väldigt stor raka. I vissa filmer som GSR600/Er6:or osv. kör bana så är det rätt skoj att se rakan när de blir bortblåsta för att sedan köra om dem i kurvpartiet igen.

  17. #97
    Snigeln Achtung!s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Mölndal
    Hoj
    R1 1999 såklart!
    Inlägg
    939
    Citat Ursprungligen postat av Thorped Visa inlägg
    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men är Derbi senda din enda erfarenhet av tvåhjulingar förstår jag din okunskap.

    Kör den klassiska nummerlistan tror jag...
    1. Man kan inte få ut 50-70hästar mer för att man har förgasare istället för insprut om man inte har dimensionerat sikten helt åt helvete!
    2. Insprut är mer effektivt än förgasare = man kan få mer kräm med insprut, speciellt trycksatt.

    Läste om en (bil)motor för några år som var högeffektiv, den drog som en prius (0,3l/mil) fast med 200häst på 1200cc och 287Nm@2500rpm. Skala ner den och sätt den på en hoj, eller behåll den som den är och och kör skiten ur mormor!
    Länk förresten...
    Ja en dr650 och en senda är väl rätt lika både utseende och prestandamässigt så har väl minst lika mycket kunskap som dig En rätt inställd förgasarhoj går betydligt bättre än vilken insputshoj som helst. Enda fördelen med insprut är att det sänker bränsle förbrukningen.
    Citat Ursprungligen postat av Achtung! Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Pillo-kun Visa inlägg
    fanns det fler vita r1or? för jag blev lagom glad när en sådan stoppade in sitt hjul å småträngde ut mig i chikanen efter start å mål rakan för att sen snigla sig upp :)
    Inte utan anledning jag kallas för snigeln :)

  18. #98
    Medlem Thorpeds avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    KTM 1190 Adventure -14
    Inlägg
    2 821
    Citat Ursprungligen postat av Achtung! Visa inlägg
    Ja en dr650 och en senda är väl rätt lika både utseende och prestandamässigt så har väl minst lika mycket kunskap som dig En rätt inställd förgasarhoj går betydligt bättre än vilken insputshoj som helst. Enda fördelen med insprut är att det sänker bränsle förbrukningen.
    Haha, där fick du till det! 44hästar har den faktiskt och jag drar nog dig rätt lätt, men om du tror du kan motbevisa det så kan vi ju race:a någon dag.

    Fel ingen, fördelen med insprut är inte bara sänkt bränsleförbrukning utan också höjd effektivitet, som i sin tur höjer effekten. Hur många insprutshojar har du kört om jag får fråga? DR är inte min första hoj och inte min sista heller.

    Är det inte bättre gasrespons med insprut? Länge sedan jag körde en sådan hoj...
    Stockholmare är som spermier, finns en jäkla massa men det är bara få det blir folk av.

  19. #99
    Medlem DesmoHellmans avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Falköping
    Hoj
    Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
    Inlägg
    2 704
    Citat Ursprungligen postat av Thorped Visa inlägg
    Är det inte bättre gasrespons med insprut? Länge sedan jag körde en sådan hoj...
    Oftast, ett väl avstämt insprut är oftast överlägset förgasare. Så är också insprutets högre effekt och lägre förbrukning, dvs mer effektivt.

    Jag är dock knappast en expert på området, men det finns säkert någon som utvecklar mer.

  20. #100
    Snigeln Achtung!s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Mölndal
    Hoj
    R1 1999 såklart!
    Inlägg
    939
    Citat Ursprungligen postat av Thorped Visa inlägg
    Haha, där fick du till det! 44hästar har den faktiskt och jag drar nog dig rätt lätt, men om du tror du kan motbevisa det så kan vi ju race:a någon dag.

    Fel ingen, fördelen med insprut är inte bara sänkt bränsleförbrukning utan också höjd effektivitet, som i sin tur höjer effekten. Hur många insprutshojar har du kört om jag får fråga? DR är inte min första hoj och inte min sista heller.

    Är det inte bättre gasrespons med insprut? Länge sedan jag körde en sådan hoj...

    Jag skulle nog aldrig kalla något med 44 hästar för mc och skulle jag vara dig så skulle jag vara lite ödmjukar för det är inte alls säkert du drar min derbi

    Jag har kört hornet 600, bmw f800 och min gixxer 1000 k7 alla med insprut och ingen av dem kmr i närheten utav gamla rettan rakt fram. 35 häst mindre än gixxer men som sagt det är skillnad mellan förgasarhästar!
    Citat Ursprungligen postat av Achtung! Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Pillo-kun Visa inlägg
    fanns det fler vita r1or? för jag blev lagom glad när en sådan stoppade in sitt hjul å småträngde ut mig i chikanen efter start å mål rakan för att sen snigla sig upp :)
    Inte utan anledning jag kallas för snigeln :)

Sidan 5 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Skulle bara kolla att du var med... Sorry, jag räknade bort BMW:n utan att tänka på det. Den är ju i en helt annan klass och jag tycker den ska jämföras med K [...]

Niklasinorr
Vill du annonsera ovan? Klicka här