Pirelli diablo supercorsa 5000 sek för ett nytt set 24mx?

mojja83

Guest
Halloj!!

Har äntligen fått prova på att köra på riktiga däck dock begagnade men i skapligt skick och gillade känslan av grepp och förtroendet man fick av att ha riktiga bandäck på cykeln,

Nu tänkte jag att man skulle beställa ett nytt set som skulle räcka i en evighet för en gasglad amatör som en själv men ser att det begärs 5k för ett set :3freak

Är detta rimligt? Hur kommer man billigare undan? Jag har lagt ut en köpes annons här på SH om att BÄTTRE beggade bandäck köpes men kan man som gasglad bandags junkie känna sig trygg med dessa och åka 3-5 bandagar utan problem?

Alla seriösa svar i denna fråga uppskattas.

Med vänliga hälsningar Nooben!!!

Edit: Länken till 24mx http://www.24mx.se/mc/p/mc-däck-pir...Webtraffic&utm_medium=Banner&utm_campaign=REM
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Eller köp förförra eller förra årets däck från England, dom skall man tydligen få rätt billigt.

Du får väl inte plats med 190 på sexhundran din, annars har jag rätt mycke i olika skick.
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Hej beställ från www.rodamoto.es bra pris och mycket färska däck. Dom du syftar på är ban varianten och säljs i olika hårdheter sc0 mjukast-sc3 hårdast. Annars så har du ju Pirelli superbike pro(slicks) som ska vara mycket hållbart sägs det har inte provat själv.Köp nytt men från rätt kanal :tummenupp
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Det där var onödigt dyrt. Köp av Greven om du vill vara bekväm och få service med omläggning i helgen nu t.ex.

/Nitrous
 

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Vasa/Gbg
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
jag har en del beggade dunlop ntec från förra året och året innan du kan köpa riktigt billigt!! borde du klara en nästan en hel säsong på /sammi
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Eller köp förförra eller förra årets däck från England, dom skall man tydligen få rätt billigt.

Du får väl inte plats med 190 på sexhundran din, annars har jag rätt mycke i olika skick.

Är det 190 går det bra, 200 blir svårt däremot..

Hela STK600 - serien kör ju 190-ostar. :tummenupp


Ovan helt fel, ignorera!
 
Last edited:

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Är det 190 går det bra, 200 blir svårt däremot..

Hela STK600 - serien kör ju 190-ostar. :tummenupp

Jag kan ta med mig några till Mantorp om du vill, eller så köper du av Sammi så får du 180.

Your'e choice.

Woops, nog bäst du lyssnar på Mossberg eller hör med Sammi själv.

(Svaret menat till TS)
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hej beställ från www.rodamoto.es bra pris och mycket färska däck. Dom du syftar på är ban varianten och säljs i olika hårdheter sc0 mjukast-sc3 hårdast. Annars så har du ju Pirelli superbike pro(slicks) som ska vara mycket hållbart sägs det har inte provat själv.Köp nytt men från rätt kanal :tummenupp


Hmm.. Kollade Rodamoto nu.

SuperBike PRO verkar inte ange vilket hårdhet däcken är i. Hur ska jag tolka det?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det där med nytt är en farligt dyr väg att gå, den sköna känslan du har de 2-4 första passen med nytt på är kraftigt beroendeframkallande och man vill gärna ha den ofta sen.
Att det går att köra nästan lika fort på dom sen med är inget som hjärnan fattat hos mig än..... :huvet

Inte ens knark kan va så dyrt då hade ingen hållt på!
Men testa, Greven är väl där och langar gummi. :D
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Däckonline? 3500: för ett set. Du kan ju inte letat särskilt noga iaf.:va

3 st 180/55 bakdäck SC2

1 st 120/70 framdäck SC1

= 5000 på Rodamoto..


Är det ens värt att köpa beggade däck? Ofta känns dem rätt dyra, man "tvingas" köpa massa framdäck som man som sopa knappt sliter på och som ändå är rätt slut efter elitisternas framfart. Och i Rookie-tempo klarar man sig väl rätt länge från "nytt --> det skick man får dem i efter STK600 race"..

Vad vill man ha för däck då? SC2 verkar vara "standarddäcket" för 18-25 grader och molnigt.
SC1 fram alltid?
SC3 bak om iskallt och SC0 om 37 grader i skuggan eller (dvs aldrig)?
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Finns massor med trådar vad gäller däck, men detta hittade jag.


Compound Description
Pirelli is continually developing new compounds thanks in part to their experiences in WSBK and CDN Superbike. Compound names (SC1, SC2, etc.) will stay the same but the actual compound constantly changes to improve grip, durability, range and rider feel.
It is always suggested to use tire warmers on racing compounds, this combined with proper suspension set up will provide maximum performance and durability during the life of the tire.
FRONT
SC0: The SC0 compound when applied in a front racing tire is best in colder conditions and on less abrasive tracks. It is best utilized when the track temperature is at a low of 8°C/47°F and a high of 25°C/77°F. The tire will provide maximum grip at lower temps but may begin to fade at higher temperatures after numerous laps. This compound is best in shorter sprint races.
SC1: The SC1 compound is a very strong compound with a wide range of operating parameters. It is best at track temperatures starting at 15°C/59°F up to 40°C/104°F. It provides excellent grip and amazing rider feel. This compound is best in sprint racing and is durable on a wide range of track surfaces.
SC2: The SC2 is a very durable and resistant compound capable of standing up to the rigors of either sprint or endurance racing. The temperature range begins at about 22°C/72°F and is very effective up to 50°C/ 122°F. Due to the harder compound used in the SC2, the tire will tend to feel a little more stable on braking and initial turn-in.
REAR
SC0: The rear SC0 compound is best in higher temperatures and on less abrasive surfaces. It is highly effective for spring racing and in turning very quick qualifying laps. Durability of the SC0 rear will not be ideal in colder temperatures or on more abrasive surfaces over numerous laps. Track temperatures should range from 25°C/ 77°F and up.
SC1: The SC1 rear compound not only offers tremendous grip but has become very durable and resistant to heat cycling over the past two years. It is an ideal sprint racing tire and best used at track temperatures ranging from 20°C/68°F to 45°C/114°F. The new SC1 rear is the most common choice for sprint racing and is the newest development in compounds being closely related with the SC3 compound of 2010.
SC2: The SC2 compound has a wider operating temperature range compared to the SC0 and SC1. The newest SC2 can be used at temperatures as low as 8°C/47°F and up to 55°C/122°F. The SC2 is a very good choice for club racers, longer sprint races, and endurance racing where tires changes are planned.
SC3: The SC3 rear compound will be used less and less with the SC1 and SC2 compounds carrying much wider ranges. The SC3 remains a very durable compound with a wide range of temperatures and is very effective on highly aggressive surfaces.
PRO
The Pro compound is a unique compound that has been developed for track day use. It has a very wide operating range for track surfaces and temperatures, is highly resistant to heat cycling and is extremely effective in endurance racing where durability is of the most importance. While tire warmers are not crucial, it is always recommended.
Please visit www.diabloracer.com for more detailed information.
 

mojja83

Guest
Jag kan ta med mig några till Mantorp om du vill, eller så köper du av Sammi så får du 180.

Your'e choice.

Woops, nog bäst du lyssnar på Mossberg eller hör med Sammi själv.

(Svaret menat till TS)

Hallo!!

Ta gärna med några däck ur den "frächa" högen så kommer vi nog överens :)
Men antagligen blir det väl regn och söla skit i depån hela dagen :(
 

mojja83

Guest
3 st 180/55 bakdäck SC2

1 st 120/70 framdäck SC1

= 5000 på Rodamoto..


Ja är det dom pengarna så är det knappast värt att handla begagnat hemma i svedala. 3 nya bakdäck och 1 framdäck hade nog räckt en hel säsong för mig:crash
 

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Höör
Hoj
R6 2014
Någon som har koll på vad frakten blir från RodaMoto om man beställer en sådär 20 däck till hela säsongen?? :D haha
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Superbike Pro finns i bara en hårdhet. Skulle misstänka en ganska hård blandning då dom ska hålla längre. Dom ska visst vara 2 sec långsammare än superbike slicksen enligt Pirelli.

Det jag tycker vore intressant är hur dom står sig mot Supercorsa sp beträffande varvtider. Supercorsa sp bakdäcket var hel slut efter tre dagar på GR trots vändning dag två.

Vore kul att få lite input från någon som kört på superbike Pro. Smarta pengar utnyttjar en stark krona och en svag euro just nu och således är köp från rodamoto eller liknande klockrent just nu, och kom ihåg dom har en enhetlig fraktkostnad på 30 euro oavsett antal däck du köper.

Jo en liten bugg som rodamoto har är att ibland när du tittar på sidan så är priserna åt helsikes för höga så gå in igen vid ett senare tillfälle så är dom rätt.


Hmm.. Kollade Rodamoto nu.

SuperBike PRO verkar inte ange vilket hårdhet däcken är i. Hur ska jag tolka det?
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top