GSXR 750-tråden.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Hej!

Jag är på jakt efter en Speedo Healer passande GSX-R 750.

Vilka modeller rekommenderas / rekommenderas inte?

Eller är det någon här som har en att sälja?

Har du drevat om? Du kommer ångra dig efter att ha försökt lägga i sjuan tusen gånger.
 

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Hej!

Jag är på jakt efter en Speedo Healer passande GSX-R 750.

Vilka modeller rekommenderas / rekommenderas inte?

Jag BEHÖVER inte ha funktioner som t.ex att den minns högsta hastighet etc., därmed inte sagt att en produkt inte är intressant om den har sådana funktioner men det viktigaste är att jag kan dreva om och ändå få hastighetsmätaren att vissa "rätt".

Eller är det någon här som har en att sälja?

God Fortsättning!
 
Last edited:

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Har du drevat om? Du kommer ångra dig efter att ha försökt lägga i sjuan tusen gånger.

Så lågt skall det inte drevas, antingen -1 fram ELLER +1 eller +2 bak, jag vill ha lite, lite mer acc och bryr mig inte så mycket om att jag tappar lite i toppfart.

Och jag försöker inte lägga i sjuan, jag har koll på vilken växel jag har i :tummenupp
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Så lågt skall det inte drevas, antingen -1 fram ELLER +1 eller +2 bak, jag vill ha lite, lite mer acc och bryr mig inte så mycket om att jag tappar lite i toppfart.
Och jag försöker inte lägga i sjuan, jag har koll på vilken växel jag har i :tummenupp
Speedohealer fungerar enligt principen att man kan ändra hastigheten i %.
Så om man drevar ner hojen 5 % så kan Speedohealern kompensera genom att minska antalet impulser till hastighetsmätaren med 5 %.
Kruxet är att Hastighetsmätaren (i varje fall på GSX1300R) inte visar rätt hastighet mer än när hojen står stilla 0 km/h.
I låg hastighet ca 50km/h visar hastighetsmätaren ca 55km/h dvs 10% för mycket. Vid 120km/h visar hastighetsmätaren ca 125km/h
dvs ca 4% för mycket. Vid ett test toppade GSX1300R 301km/h, hastighetsmätaren visade 299km/h. Om jag minns rätt.
Den här typen av felvisning är Standard för att ingen ska kunna skylla på hastighetsmätaren vid för hög hastighet jämfört skyltning.

Så har man en bra GPS hastighetsmätare (en som visar rätt och inte har ett billigt chip för montering i bil och därför visar enligt Standard tex 5% för hög hastighet). En som visar rätt är Mitsugawa WDS 02.
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?284574-Drevning-cbr600rr&p=6357780#post6357780

Så kan man med en Speedohealer få hastighetsmätaren att visa rätt vid tex 50km/h.
Men resultatet blir, i varje fall på GSX1300R, att då visar hastighetsmätaren lite för låg hastighet vid 100km/h. Aldrig bli helt nöjd...

Här köpte jag en Speedohealer, Bikers Need.

Men är du bara intresserad av hur fort du kör kan du lika gärna komplettera hojen med tex
https://www.biltema.se/fritid/cyklar/cykeltillbehor/cykeltraning/cykeldator-2000031647
eller GPS hastighetsmätare, jag har till bra pris, intresserad skicka då PM.
 
Last edited:

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Speedohealer fungerar enligt principen att man kan ändra hastigheten i %.
Så om man drevar ner hojen 5 % så kan Speedohealern kompensera genom att minska antalet impulser till hastighetsmätaren med 5 %.
Kruxet är att Hastighetsmätaren (i varje fall på GSX1300R) inte visar rätt hastighet mer än när hojen står stilla 0 km/h.
I låg hastighet ca 50km/h visar hastighetsmätaren ca 55km/h dvs 10% för mycket. Vid 120km/h visar hastighetsmätaren ca 125km/h
dvs ca 4% för mycket. Vid ett test toppade GSX1300R 301km/h, hastighetsmätaren visade 299km/h. Om jag minns rätt.
Den här typen av felvisning är Standard för att ingen ska kunna skylla på hastighetsmätaren vid för hög hastighet jämfört skyltning.

Så har man en bra GPS hastighetsmätare (en som visar rätt och inte har ett billigt chip för montering i bil och därför visar enligt Standard tex 5% för hög hastighet). En som visar rätt är Mitsugawa WDS 02.
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?284574-Drevning-cbr600rr&p=6357780#post6357780

Så kan man med en Speedohealer få hastighetsmätaren att visa rätt vid tex 50km/h.
Men resultatet blir, i varje fall på GSX1300R, att då visar hastighetsmätaren lite för låg hastighet vid 100km/h. Aldrig bli helt nöjd...

Här köpte jag en Speedohealer, Bikers Need.

Men är du bara intresserad av hur fort du kör kan du lika gärna komplettera hojen med tex
https://www.biltema.se/fritid/cyklar/cykeltillbehor/cykeltraning/cykeldator-2000031647
eller GPS hastighetsmätare, jag har till bra pris, intresserad skicka då PM.

Jag hade tänkt ha Speedo Healern för att inte hojens mätare skall tro att den har gått fler "elektroniska" mil än vad den egentligen har gjort i riktiga "mekaniska" mil.

Eller är jag helt ute och cyklar när jag misstänker att Odometern i grund och botten får sin signal från samma givare?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag hade tänkt ha Speedo Healern för att inte hojens mätare skall tro att den har gått fler "elektroniska" mil än vad den egentligen har gjort i riktiga "mekaniska" mil.

Eller är jag helt ute och cyklar när jag misstänker att Odometern i grund och botten får sin signal från samma givare?

Nej du är hemma.
Citat: Odometer errors are typically proportional to speedometer errors. slut citat
https://en.wikipedia.org/wiki/Odometer
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Aldrig bli helt nöjd...

Montera däck med lite större omkrets? Iofs bil men när jag bytte däck på Firebird'en från 235/55-16 till 235/65-16 i höjd visar hastighetsmätaren numera på pricken i både 60 och 120 enligt gps och radarn i Kvicksund (google-bilen vågade bara köra i 38 km/h).
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Montera däck med lite större omkrets? Iofs bil men när jag bytte däck på Firebird'en från 235/55-16 till 235/65-16 i höjd visar hastighetsmätaren numera på pricken i både 60 och 120 enligt gps och radarn i Kvicksund (google-bilen vågade bara köra i 38 km/h).

Grattis !
Din hastighetsmätare verkar ha visat ca 7% för hög hastighet både vid 60km/h och 120km/h
Vilket du löst genom gå från 235/55 till 235/65....
 

JoeBar

Medlem
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Norrfjärden
Hoj
Suzuki GSXR 600 -99 & SV650s -00 | Kawasaki z1000 -82
Jag har lite prylar till srad 600/750 som jag ska sälja.

En remus kolfiber burk(trebult-fäste) 1000kr +frakt.

Svarta dubble bubble rutor, två hela och en med ett av ytterhålen trasigt. 300/st(den trasiga bortskänkes mot fraktkostnad).

Pm on du är intresserad av något!
 

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Jag har lite prylar till srad 600/750 som jag ska sälja.

En remus kolfiber burk(trebult-fäste) 1000kr +frakt.

Svarta dubble bubble rutor, två hela och en med ett av ytterhålen trasigt. 300/st(den trasiga bortskänkes mot fraktkostnad).

Pm on du är intresserad av något!

Hej!

Är det helt svarta rutor eller mörkt tonade?

Remus burken är tyvärr inte särskilt intressant...
 
Last edited:

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Jag har lite prylar till srad 600/750 som jag ska sälja.

En remus kolfiber burk(trebult-fäste) 1000kr +frakt.

Svarta dubble bubble rutor, två hela och en med ett av ytterhålen trasigt. 300/st(den trasiga bortskänkes mot fraktkostnad).

Pm on du är intresserad av något!

Hej!

Är det helt svarta rutor eller mörkt tonade?

Remus burken är tyvärr inte särskilt intressant...
 

JoeBar

Medlem
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Norrfjärden
Hoj
Suzuki GSXR 600 -99 & SV650s -00 | Kawasaki z1000 -82
Hej!

Är det helt svarta rutor eller mörkt tonade?

Remus burken är tyvärr inte särskilt intressant...

Jag måste upp på vinden och dubbel kolla men jag är rätt hundra på att alla är svarta, inte mörk tonade = ska du se mätarna så är det full tuck som gäller :D
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
God morgon!

Funderar på att bege mig på en Europaresa i sommar. Till min hjälp har jag dels inhandlat Kriega R20 dels Kriega US-30 Drypack. Efter att ha spenderat gårdagskvällen på Google skjuter jag ut två frågor:

1 Hur fäster jag min R20 på min US-30 Drypack?
2 Hur fäster jag lämpligast min US-30 Drypack bakpå motorcykeln?

:huvet
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Inte mycket drag i den här tråden, så jag gör ett tappert försök till konstgjord andning.

Hur är det med GSX750R - 97 egentligen, finns det några swappable parts med andra Suki-modeller (eller andra märken) som lättar, uppdaterar eller förbättrar prestandan på hojen?
Jag har för mig att jag läst att motorn från någon årsmodell av GSX1000R ska vara hyfsat kompatibel att skruva in i 750:n te.x? Hur är det med andra chassi-och motordelar på den fronten?
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Inte mycket drag i den här tråden, så jag gör ett tappert försök till konstgjord andning.

Hur är det med GSX750R - 97 egentligen, finns det några swappable parts med andra Suki-modeller (eller andra märken) som lättar, uppdaterar eller förbättrar prestandan på hojen?
Jag har för mig att jag läst att motorn från någon årsmodell av GSX1000R ska vara hyfsat kompatibel att skruva in i 750:n te.x? Hur är det med andra chassi-och motordelar på den fronten?
Allt med en nyare hoj är bättre, varför skruva en massa i onödan? GSX-R750 går tillräckligt fort för sin väghållning, jag har en själv.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Allt med en nyare hoj är bättre, varför skruva en massa i onödan? GSX-R750 går tillräckligt fort för sin väghållning, jag har en själv.

- Tackar för info, men någon kanske har svar på min fråga där ovan?
Förresten, för ordningens skull, är det en -98 o inte en -97:a.

(det är inte bara hastigheten som är roligt med en hoj : )
 

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Hej!

Jag undrar om det är någon som har en generatorkåpa till GSX-R 600/750 96-00 och en kylare till GSX-R 750 96-00 att sälja?

Mvh// Julius
 
Last edited:

Spyke

Sporthojsnörd
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
GSXR 750 -96
SÖKES
Passagerarefotpinnar till 1996 GSX-R750 då de jag har är söndersågade av förra ägaren, förmodligen för att de inte riktigt fick plats som de var :confused: Jag har modifierat dem och monterat extra stöd så de fungerar men till rätt pris hade det varit trevligt med original.

MVH Magnus
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
SÖKES
Passagerarefotpinnar till 1996 GSX-R750 då de jag har är söndersågade av förra ägaren, förmodligen för att de inte riktigt fick plats som de var :confused: Jag har modifierat dem och monterat extra stöd så de fungerar men till rätt pris hade det varit trevligt med original.

MVH Magnus
Det finns drivor på ebay för småpengar om du inte hittar något här.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag har trasigt bromshandtag och trasig bromspedal på min GSX-R 750 -98, och undrar om det finns fler modeller med samma delar, alltså utbytbara mellan olika modeller?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top