Yamaha XJ 600 goes cafe

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Fan...tre dagars uppdatering helt borta...det motsvar ju typ hela Rallys bygge :hihi

Gött att motorn kommit i...tror jag smäller in min i helgen oxå :tummenupp
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
:)
Ja, det här att häcka på SH är ju rena giftet...
Låter ju som en plan, då har vi snart båda motoriserade ramar :)
Nu.... åter till glaset med rödtjut :tummenupp
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Nämen va faan...
Blev ju glatt överaskad när man såg Jesse James tryna i rutan... så visar det sig att de kastat in en handfull banjospelande fullblodsrednecks.... och JJ verkade trivas som fisken i vattnet.... :va

Hmmm, hittar jag Brian fuller i nån sån här j-a historia så ska jag sluta läsa chopperlektyr och fortsättningsvis bara drömma om japanskt stål..... :D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar
Nu är det bara resten kvar :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
OK, lägger kanske inte 8 timmar / kväll just nu, men det känns verkligen inte som man får nåt alls gjort...
bara en massa småpill...
Fick blästrat lite med glas idag... det var ju ett tålamodsprövande pyssel :)
Och lite motorkåpor har kommit på plats, en del bult har momentdragits...

23 blästrat.jpg 23 mootor 1.jpg

23 motor 2.jpg 23 motor 3.jpg

23 motor 4.jpg 23 motor 5.jpg
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Fan...redan olja i motorn ?
"känns verkligen inte som man får nåt alls gjort..." Yeah right...det är ju fan nära Guniess hojbyggar rekord :D Gillar din ventilkåpa...skulle gärna eloxera den och fräsa fram texten...skulle se killer grymt ut.

Jag fick i min stånka idag...kommer bilder ikväll.

:rock
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Nä, inge oljefilter ens :)
Gillar väl när det märks att man gjort nåt... och allt detta småpill, men men....
MEN idag... har fö. haft en helschysst dag med sonen. Först hämta då, i Kungsbacka, sedan till Yamahacenter o kolla bågar o prylar, McDonalds, sportaffär, pcaffär, konstutställning, grafittimålning och lite MC meck på det, lämna sonen i Kba, hem .... pust!
Markus o jag hjälptes åt att kränga på cutsen... som naturligtvis inte ville, ens med lite milt våld... slutade med att det blev en spricka i lacken :3freak... jaja. Men nu får den sitta. Jag visste att det skulle bli svårt att få på skiten :)
MEN... den blev rätt cool... nu ser man ju faktiskt hur den kommer att se ut!
Förutom alla praktiska saker som lyse el osv... så är det väl sadeln kvar...
Och naturligtvis så hamnar tanken lite lågt, så jag var tvungen att höja den lite i bakkant, vilket medför att det blir en glipa mellan tank och sidostyckena. Tror jag försöker lösa det genom att göra en ny sadelstomme, den kommer jag även låta gå upp bak på cutsen...

NÄSTA bygge ska bli mendre kompliserat :)

24 PZ 2.jpg 24 hoj 1.jpg

24 hoj 2.jpg 24 hoj 3.jpg

24 hoj 4.jpg 24 PZ 1.jpg
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Nä fy fan vilken hoj :Bugar

Det kunde jag fan inte tro när jag såg dig banka plåt för några månader sedan !
Äckligt snyggt !

Håll nu ihop det sista bara sedan är du helt klart hemma !

:rock:rock:rock
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Har sagt det förut - Jag vill oxå ha FÄRG!!!
Den blir kanon!!!
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar pöjkar :)

Ja, nu är den ju pretty much as it will...
Förutom allt småpill som ändå knappt syns så...
Framtill... den egenbankade lampan käns kanske inte helt up to date... funderar lite på en liten retro racer kåpa istället och montera lampa i och även gömma lite grejer som el o mätare??
Baktil har jag en hugger på G... ska nog korta ner den lite och testa den iaf..
Baklampa och det där andra skiten som ska sitta där..
Gjorde ju en lampa som jag verkligen gillar... men naturligtvis tar den rätt i bakramen så en annan lösning får hittas på :va
Funderar på en enkal väg ut, typ lampa-skylthållare-blinkers i ett, montera med EN bult undertill cautsen?
Motorn... jag var ju inne på polerat ganska länge, så nu känns motorn lite som varken eller, så enheltlig lack på alla motorkåpor, basta :)
Styret gillar det jag gjort men skulle gärna göra ett i rostfritt, nån som vet ver man kan få tag på "lite"?
22x2 mm ca 60 cm samt 42x3 mm (36mm gaffelben),ca 10 cm går det väl åt... nån som har att sälja eller vet vart man kan köpa, så hojta till, min kontakt säljer bara i 6 meters längder :) ?
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Det får du gärna göra :tummenupp

Nä, mycket är ju gjort... men det är en del kvar.... :rolleyes:
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Askims rostfria brukar ha massa gott i skrotbingen för skrotpriser! Kolla med dom.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
OK!
Istället för motormeckande så har kvällen ägnats åt kyrkliga aktiviteter :rolleyes:
Nä, kan väl inte påstå att jag är speciellt kyrklig av mig, men rent akustiskt är det ju helt magiskt :)
Var och lyssnade på Robert "Biggles" Sohlberg, kompad av Tommy Sahlin och Gunnar Frick, som gjorde låtar av bla U2, Leonard Cohan o Jonny Cash i Hagakyrkan.... lyriskt kan man säga :tummenupp
Imorgon är det Soundtrack of our lifes sångare Ebbot som luftar pipan, men då får det nog meckas istället :va
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Nä, inge oljefilter ens :)
Gillar väl när det märks att man gjort nåt... och allt detta småpill, men men....
MEN idag... har fö. haft en helschysst dag med sonen. Först hämta då, i Kungsbacka, sedan till Yamahacenter o kolla bågar o prylar, McDonalds, sportaffär, pcaffär, konstutställning, grafittimålning och lite MC meck på det, lämna sonen i Kba, hem .... pust!
Markus o jag hjälptes åt att kränga på cutsen... som naturligtvis inte ville, ens med lite milt våld... slutade med att det blev en spricka i lacken :3freak... jaja. Men nu får den sitta. Jag visste att det skulle bli svårt att få på skiten :)
MEN... den blev rätt cool... nu ser man ju faktiskt hur den kommer att se ut!
Förutom alla praktiska saker som lyse el osv... så är det väl sadeln kvar...
Och naturligtvis så hamnar tanken lite lågt, så jag var tvungen att höja den lite i bakkant, vilket medför att det blir en glipa mellan tank och sidostyckena. Tror jag försöker lösa det genom att göra en ny sadelstomme, den kommer jag även låta gå upp bak på cutsen...

NÄSTA bygge ska bli mendre kompliserat :)

Satan i gatan vad snyggt det blir!
Har hänt mycket sen jag kollade den här tråden sist (för inte så länge sen tyckte jag...) och det har ju hänt hur mycket som helst! Säger som Kawa-Arnold, det trodde man inte när du inledde bygget! Hatten av :)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Ähhh, köp ett par från Raask! Det är helt ok, även om man gjort "allt" annat själv;)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar!
Nä, jag hade nog inte heller så höga förväntningar egentligen, det började som en kul grej att testa. Sen fick jag ju inflammation i högerarmbågen av allt j-a bankande, så då höll man ju verkligen på att ge upp... räddningen var väl att det var så kallt i gamla garaget, så enda chansen att hålla värmen var ju att stå och banka :näsblod

Idag har jag iaf gjort tredje varainten av sadelstomme... så det är klart, jag tränar ju ganska mycket :hihi

Det var j***igt gott att banka lite plåt igen...

26 sadel 1.jpg 26 sadel 2.jpg

26 sadel 3.jpg 26 sadel 4.jpg

26 sadel 5.jpg 26 hojen 2.jpg

26 hojen 1.jpg
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ähhh, köp ett par från Raask! Det är helt ok, även om man gjort "allt" annat själv;)

Jag har ett par liggandes.... men... :)
Kom ju på att Steen lämnat in div prylar på förnickling... kanske kunde göra samma sak med cliponet?
Får ringa och kolla...
Annars så hade Askims RF förmodligen, hann dock inte åka dit igår...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top