Kawasaki Z1000SX

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Har en 2018. Funderar på att montera Akrapovic Megaphone Slip-On.. någon som har någon erfarenhet av detta ?.. kör inte med väskor

Det bör inte vara nåt problem.

På min 2011 finns det ett spjäll i högra ljuddämparen som styrs via vajrar av en servomotor under sadel.

Jag vet inte om den lösningen finns kvar på de nya modellerna men om den gör det så koppla ur vajrarna men rör inte själva servomotorn. Låt den sitta kvar inkopplad under sadeln.
 

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Hejsan.......igen :)

Var ute en sen kväll/natt för någon dag sen. Och körde lite landsväg.
Jag blev lite besviken på Hel/Halv lyset......:mad::mad: Tyckte att det rent ut sagt var förkastligt. Svagt o gult sken
Med dåligt räckvidd. Man kan iof byta till Vita starkare lampor? Men risken är väl att reflektorn bränns efter en tid? :va
Jag vet dock ej vilka lampor som sitter i? Eftersom Cykeln köptes begagnad.

Hur är det generellt på dessa Cyklar? Är belysningen i underkant?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hejsan.......igen :)

Var ute en sen kväll/natt för någon dag sen. Och körde lite landsväg.
Jag blev lite besviken på Hel/Halv lyset......:mad::mad: Tyckte att det rent ut sagt var förkastligt. Svagt o gult sken
Med dåligt räckvidd. Man kan iof byta till Vita starkare lampor? Men risken är väl att reflektorn bränns efter en tid? :va
Jag vet dock ej vilka lampor som sitter i? Eftersom Cykeln köptes begagnad.

Hur är det generellt på dessa Cyklar? Är belysningen i underkant?

Har du ställt in ljuset så det är rätt riktat?
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Hur är det generellt på dessa Cyklar? Är belysningen i underkant?

JA! I alla fall på modellerna innan 2017 då de fick LED.
Det var en av anledningarna till att jag bytte bort min förra SX, svagt ljus och gamla ögon är en riktigt dålig kombo.
(Officiellt hemma var det säkerhetsaspekterna med bättre ljus och en massa annan säkerhetsteknik. Inofficiellt så var det även att den nya var så snygg och att det är kul att byta).
 

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
-jag står inför dörren att köpa Nya däck! :(

Och jag ställer frågan vilka däck rekommenderas till denna Cykel?? Jag vill ha "Prisvärda däck" Med bra kvalite'
Jag förstår ju att alla tycker olika.

Men jag vill undvika köpa *Skräp däck till dyra pengar.........:va
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Mina favvosulor är än så länge Pirelli Angel GT. Kör på 190/55 bak.

Hade samma förra vändan däck. Höll i bra hela vägen från nya till helt slut, ett kanondäck.
De höll strax under 800 mil, sedan var både fram och bak helt slut. Jag har sett folk köra ett par tusen mil på dem också, men då har de nog inte kört bana....

Nu kör jag på Road 5 men har bara hunnit köra 150 mil på dem. Så här långt, också ett kanondäck.

Och vad gäller dimensionen bak, att gå upp till 190/55 bak är om inte ett måste så i alla fall en väldigt stark rekommendation. :tummenupp
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Jag vet inte om jag kanske fiskör men mina Angel GT har suttit på i 1400 mil nu och har hyfsat med mönster kvar. De kanske tom räcker säsongen ut i år.
Jag kör som knixinstruktör för SMC så liiite bana blir det ju (inte så mycket i år, dock).
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
IMG_20180630_193422.jpg

Framhjulet efter sista bandagen, fotad från sidan så det mönster man ser är mitten på däcket. (Hoppas det går att se, jag fick minska storleken på bilden rätt ordentligt på ett foto som inte var så bra från början.)
Men innan corden kom fram så var det faktiskt rätt ok grepp och däcket talade tydligt om vad som skedde så man kunde anpassa framfarten efter det grepp som fanns. Men farten gick ju ner så klart.
Men jag tycker det är ett bra betyg att de höll så länge de gjorde och ett bevis på att dualcompound verkligen funkar. Hårdare gummi mitten och mjukare gummi där man behöver det, på sidorna.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag körde RoadSmart 2 och Angel GT på min, och trots att RoadSmart räckte längre gillade jag Angel GT mycket mer, bättre känsla och fäste och lite sportigare profil vilket jag tycker funkar bra med SXen.
Har kört pilot road på diverse andra hojar med och tycker de funkar bra med, men gillar Angel GT mer på bana.
 

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Jag tror idag att jag har Pilots......som sitter på?? Jag tittade inte så noga vilket Märke det var.........

Fram är det väl kanske 2-3 mm kvar....bak är det "Hylands hörna" :tungan......

Jag kör iof inte Bana....... Men man vet ju aldrig:)
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Fast även utanför banan är du betjänt av fästet som finns, plus att däcken är ganska tydliga i sin kommunikation när det börjar närma sig gränsen.
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
P a Gt fanns inte hemma.

Så nazarn' skulle återkomma i veckan.

Så får se vad han kan erbjuda? :)

Det finns säkert ett flertal riktigt bra däck att välja mellan, jag har bara kört Pirelli Angel GT, Michelin Road 5 och Bridgestone Battlax (originaldäcket) på min hoj men det finns garanterat flera riktigt bra märken och modeller att välja på. Det beror ju till stor del på hur du använder hojen och vilka kvaliteter du söker i ett däck.
Jag vet dock ingen som valt originaldäcken när det blivit dags att byta. Ett hett tips är att gå upp till 55-profil bak. Inga nackdelar vad jag kan hitta men en del fördelar.
 

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Tjejjen :tuttar ville vara behjälplig och Tvätta+Vaxa Cykeln......:banana

Efter avfettning och avspolning! Så torkades Cykeln torr. Inga konstigheter egentligen......:hihi
jag stack in på muggen för att dra en kabel. När jag kom ut hade hon strykigt över Vax över Cykeln.....och även på dom svarta plast detaljerna vid sidorna,runt tanken.

-Nu blev det istället stört omöjligt att få dom fina igen? Dom blir vit/gråa och flammiga??:huvet

¤ Hur får jag dom fräscha igen?
¤ Är det omlackering som gäller?
¤Eller finns det något Tips?
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Tjejjen :tuttar ville vara behjälplig och Tvätta+Vaxa Cykeln......:banana

Efter avfettning och avspolning! Så torkades Cykeln torr. Inga konstigheter egentligen......:hihi
jag stack in på muggen för att dra en kabel. När jag kom ut hade hon strykigt över Vax över Cykeln.....och även på dom svarta plast detaljerna vid sidorna,runt tanken.

-Nu blev det istället stört omöjligt att få dom fina igen? Dom blir vit/gråa och flammiga??:huvet

¤ Hur får jag dom fräscha igen?
¤ Är det omlackering som gäller?
¤Eller finns det något Tips?

Bumper shine, det brukar få ordning på grånade svarta plastdetaljer.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top