BSB 2011 Rockar ! Go Hopper !

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

Tråkigt! :(

Varit ovanligt mycket dödsfall med mc-tävlingsåkare i år och speciellt sista veckan. 5 st som dött dom sista dagarna och 3 av dom var rätt unga (15-20 år). En av dom en Svensk crossförare och det är den 3:dje som dött på race i Sverige i år.

BSB-depåns öknamn för STK600 kommer man nog ligga lite lågt med att säga nu. "Junior suicide" kallar man den pga hur dom kör.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Brookes bakhjulsåka efter omkörningen var riktigt hårig, fy satan så han tog i :yoparty

Helt klart den roligaste RR-serien att följa i år, även om maskineriet/förarna inte är världens bästa.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Två härliga race!
Grymt högt underhållningsvärde ... Bsb är lika knallhårt som vanligt

Tror det står mellan Hill och Hopper ... båda är värda titlen :)

Brands hatch kommer bli en nagelbitare, var så säkra !!! :banana
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Helt klart den roligaste RR-serien att följa i år, även om maskineriet/förarna inte är världens bästa.

Kan bara hålla med, alla andra MC race i världen kan hoppa åt helvete iår, BSB äger stort i underhållningsvärde race efter race:)

Synd bara att en sketen Kawasaki paja det sista varvet i race2 :arsele
 
  • Gilla
Reaktioner: R2

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Jag har missat ngt... va e de för speciellt med topp 6 i bsb ? (eftersom de är har varit ett streck i resultatlistan hela säsongen från 6 uppåt) hört att reportrarna pratat om topp 6 också men vad e grejjen ?
Och nu såg ja i resultatlistan att topp 6 verkar ha dubblat sina poäng ? Hur hamna hopper från 3:e plats på typ 280 poäng från cadwell, till ledning på 600 + poäng ??
Kan ngn reda ut detta åt mig tack.. :tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Till förra säsongen gjorde man om reglerna enligt nedan.


Perhaps the biggest rule change was the dividing of the championship into two parts, similar to the system used in three automobile racing series in the United States -- the United Speed Alliance Four Champions Playoff, the NASCAR Sprint Cup Series Chase for the Sprint Cup, and National Hot Rod Association's Countdown to the Championship.
The first nine meetings (nineteen races) form the "Main Season" of the championship, before the final three meetings (seven races) make up "The Showdown". The championship change has been introduced after Leon Camier clinched the 2009 title with four races to spare, thus introducing a crescendo of competition.[24]
The normal FIM point-scoring system still applies, with 25 for the winner and a single point for fifteenth. At the end of the Main Season, all riders then drop their two worst scores, which must be from events they have at least qualified for. From this points order, the first six riders in the championship standings will be elevated to a new base level and become the Title Fighters for the final three events and seven races of the championship.[24]
Each Title Fighter will start The Showdown with 500 points, plus additional points for each podium position they have obtained in the Main Season; 3 for a win, 2 for a second, and 1 for a third, termed "Podium Credits".[24] Using the first nineteen races of Camier's 2009 campaign, Camier would have had 547 points due to his fifteen wins and a second place out of the first nineteen races of the season.
The standard points scoring format from the Main Season then continues for The Showdown, with all points scores from the final seven races counting.[24] All riders outside of the Title Fighters continue to race for the BSB Riders' Cup, continuing to add to their points total from the end of the Main Season. This also applies to the new Evolution class.[24]
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Hopper i 11 poängs ledning över Hill o borde plocka hem detta idag om han inte "spänner sig" allför mkt o får armpump, som han själv uttryckte det efter race 1.

YES, nu har sändningarna dragit igång på British Eurosport 2 o uppsnacket inför race 2!:tummenupp

Helgens final på Brands Hatch är dessutom en "Triple header", extra spännande!!

http://www.youtube.com/watch?v=Ufs0snfP0uU&feature=relmfu
 
Last edited:

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Har ni också en störande blå menyruta i nederkanten av bilden på streamen??

Eller finns nån stream där man slipper den? =)
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Strax: Finalrace 3 för både Supersport + Superbike!! :tummenupp

Senare: Kl.18:30 CET Motorcycling European Champs - Albacete (90min)
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Jag håller med, BSB får all annan racing att verka trist och segt... utom moto2 då kanske.
Dom 2 sista varven var nog det mest spännande jag har sett i racing, någonsin!

Förjävla synd om Hopper... jag har hållt på honom hela året, har alltid tyck att han är en sjukt bra racer, och med tanke på allt han har gått igenom på senare år och ändå kämpar upp sig till eliten så tycker jag han var värd titeln.
Hoppas verkligen att han får en bra styrning i Moto GP nästa år.

Fast å andra sidan så är Tommy Hill en värdig segrare.

Efter det här så har jag gett mig fan på att dra över och se ett race nästa år.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Kan bara hålla med: Ett av de mest spännande race jag sett :yoparty
De sista 2 varven är redan klassiker.

Höll på Hopper men Hill var värd vinsten efter den körningen :tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Grym avslutning och rätt vinnare. :yoparty
Har följt Tommy Hill sedan han vann den första R6 cupen och de omkörningar han fick till på de sista varven var sjuka.
Rätt vinnare i Supersport också som har bjudit på helt galen racing mellan Seeley och Wilson där jag föredrar Seeleys mjuka stil.
Bra racing i de flesta klasserna som vanligt i BSB.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top