När blir det ok att äga en glidare?

När blir det ok att äga en glidare?


  • Antal röstningar
    0

Loke

Master
Gick med
12 Jul 2004
Ort
Skövde
Hoj
Sportster 1200
Night rod special är en helt ok glidare, men V-rod Muscle är ännu häftigare
vrscf-v-rod-muscle-vivid-black.jpg
.


Men om man ska bli kung i stan så ska man åka på något som liknar dessa hojar som Japanare har byggt (självklart byggda på harley motorer)
http://www.youtube.com/watch?v=KpOp6uESBZ4&feature=player_embedded
 
Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
ah, ja "Power cruiser" benämningen har jag hört någonstans. Det låter bra.

Även Triumph rocket 3 kanske är mer power cruiser än glidare...
Men båda är custom (med nöd och näppe för vmax)

Rätt fräckt koncept. Men köp en HD 883 och 1200 konvertera med lite extra godis. Runt 120hkr på bakdäcket och du har en rödljus racer utav rang. Bra acc om det inte går fortare än 200 km/h :tummenupp
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Rätt fräckt koncept. Men köp en HD 883 och 1200 konvertera med lite extra godis. Runt 120hkr på bakdäcket och du har en rödljus racer utav rang. Bra acc om det inte går fortare än 200 km/h :tummenupp

Dock verkar det varken lätt eller billigt att åka med 120hp på bakhjulet på HD om man tittar på Jörgens byggtråd:gnissla
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Dock verkar det varken lätt eller billigt att åka med 120hp på bakhjulet på HD om man tittar på Jörgens byggtråd:gnissla

Nej, han har haft minst sagt mycket strul!

Men det är väl för att han vill plocka 120hkr plus. Typ 130-135. Verka som om en hel del lyckas få det att hålla ok ifall de håller sig till max 120hkr.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nej, han har haft minst sagt mycket strul!

Men det är väl för att han vill plocka 120hkr plus. Typ 130-135. Verka som om en hel del lyckas få det att hålla ok ifall de håller sig till max 120hkr.

120 rwhp i en 1200cc-sportster är väldigt mycket. 100 bakhjulshäst är bättre på 1200 cc om man ska åka gata. Min motor är ju en kraftigare S&S sportstermotor och därtill på 1640 cc.

De problem jag haft har dock inte varit av effektrelaterade, motorn håller mekaniskt bra.
 
Last edited:

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Jag kan tänka mig en sådan här faktist.

Gott om plats för turbon också:tummenupp
 

Bifogat

  • glidare2.jpg
    glidare2.jpg
    48.1 KB · Visningar: 109

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Varför ser alla glidare gamla/retro ut? Varför gör man inte en modern glidare som kanske rent av ser lite sportig ut, med modern teknik?

Köper folk en glidare just för att den ser gammal ut, eller för körställning etc?
Eller kanske rent av för att den är byggd på gammal teknik? Det ena utesluter väl inte det andra?

Jag vill se MODERNA glidare därute.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Ahaa. Den kände jag inte till. Ser ut som en sportis. Kort och hög. En glidare är väl längre/lägre?

Kort och hög vettefan , provdregglade lite på en sådan å den är LÅNG och riktigt bamsig

förra hojjen var en VZ1600 (en glidare ... ) till min king , ångrar inte en sekund :banana
 
Last edited:

Romperstomper

Otrevligheter utdelas helt gratis
Gick med
21 Apr 2011
Ort
Härryda
Hoj
Ducati 1000 monster, 1690 HD stel grussprättare med fjädring i sadeln
Glidare kan man väl äga om man vill, men hela konceptet att vingla runt i 10 km/h under gällande hastighet kan aldrig nog förlöjligas.
Samt ha fransar på sig själv och hojen det borde fan förbjudas.
Men grinig som man är(orkade inte läsa allt dösnack a`la vi kan ju köra som Rossi) så är v-rod, diavel samt v-max inga glidare dom är taskigt dolda dragbikes.
Och jag är väldigt skyldig till att äga en 22"förlängd stelbent 1690 kubiks fotkoppling tankväxel HD som förvånsvärt ofta kör om sportnissar med vinkelslipsrosor på puckarna.
Men vill jag köra riktigt satans fort tar jag Duccen.
Med detta vill jag komma att allt handlar om attityd och jag ser framemot att bli omkörd i högersväng av en 1100 Virago på någon av hojarna, så nu är handsken kastad.:arsele
 

Romperstomper

Otrevligheter utdelas helt gratis
Gick med
21 Apr 2011
Ort
Härryda
Hoj
Ducati 1000 monster, 1690 HD stel grussprättare med fjädring i sadeln
N.O.S 50 hp+ på rakorna vid behov:D:D
 

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Ort
Lund
Hoj
Cessna 172N -74
Jag kan tänka mig en Forty-Eight eller en Nightster med lite armylook.

nightster.png


fortyeight.png


Provkörde en fortyeight för ett tag sen och man blev ju lite sugen, hade kul som fan trots avsaknaden av toppfart (det gick tillräckligt fort ändå), 8 liters tank och dålig nerläggningsvinkel. Men ljudet var fantastiskt och vridet skitskönt.
 

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Ort
uppsala
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Tycker nightrod och sportstern är rätt fräna och jag är ynka 17 bast hahah ;)
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
köp en glidare, men behåll kvittot för tusan så du kan lämna tillbaka den när du tröttnat!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top