Aprilia Tuono V4

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Äääntligen har man fått hem Tonfisken.:banana

Blev en 15 mila körning hem..:D
En fantastisk hoj.
Kan direkt jämföra mot min Ktm 1290 SD.r som såldes förra året.
Det här är en Race o bus hoj som piskar SD,n på kringel o krok vägar,

SD,n är en mer förlåtande och skönare (bara) ut och köra hoj,Mjuk o fin och förlåtande,Underbar hoj (älskar den) Men att försäkra :zpy

`Aprilian` hård och rå, här är det mer nu jävlar åker vi (ni fattar),jag är motard kille och gillar den känslan mer.

Jag förstår nu!varför folk fastnar och älskar sina Tunor.

Det enda negativa jag har just nu (har ju ägt den i ett dygn så då får man gnälla:D) är drevningen? Brukar ni dreva ner ett kugg fram för att få den att gå jämnare, nu hackar den o stånkar vid lugn körning.. Har alltid drevat ner mina KTM och har Alltid blivit stoor skillnad.
Är det det samma med Aprilian? Hur har ni gjort/ Erfarenheter:)
 
Last edited:

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125
Jasså. Du vill ha mer hopfälld sittställning a sporthoj med skarpa benvinklar :)
Spetsig benvinkel gillar jag inte, ej heller när styret sitter högre än sadeln (varför finns det inga motorcyklar som har trampcykelgeometri?).
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Äääntligen har man fått hem Tonfisken.:banana

Blev en 15 mila körning hem..:D
En fantastisk hoj.
Kan direkt jämföra mot min Ktm 1290 SD.r som såldes förra året.
Det här är en Race o bus hoj som piskar SD,n på kringel o krok vägar,

SD,n är en mer förlåtande och skönare (bara) ut och köra hoj,Mjuk o fin och förlåtande,Underbar hoj (älskar den) Men att försäkra :zpy

`Aprilian` hård och rå, här är det mer nu jävlar åker vi (ni fattar),jag är motard kille och gillar den känslan mer.

Jag förstår nu!varför folk fastnar och älskar sina Tunor.

Det enda negativa jag har just nu (har ju ägt den i ett dygn så då får man gnälla:D) är drevningen? Brukar ni dreva ner ett kugg fram för att få den att gå jämnare, nu hackar den o stånkar vid lugn körning.. Har alltid drevat ner mina KTM och har Alltid blivit stoor skillnad.
Är det det samma med Aprilian? Hur har ni gjort/ Erfarenheter:)

Använd körläge race eller track, INTE Sport.
Annars blir det bättre med racemappen,men då du redan har den så :gnissla
Kolla med dom att det var den senaste race mappen dom la in.

Sen för att verifiera att du har en race map inlagd så ska du ha ett rött a längst ner på displayen.
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Äääntligen har man fått hem Tonfisken.:banana

Blev en 15 mila körning hem..:D
En fantastisk hoj.
Kan direkt jämföra mot min Ktm 1290 SD.r som såldes förra året.
Det här är en Race o bus hoj som piskar SD,n på kringel o krok vägar,

SD,n är en mer förlåtande och skönare (bara) ut och köra hoj,Mjuk o fin och förlåtande,Underbar hoj (älskar den) Men att försäkra :zpy

`Aprilian` hård och rå, här är det mer nu jävlar åker vi (ni fattar),jag är motard kille och gillar den känslan mer.

Jag förstår nu!varför folk fastnar och älskar sina Tunor.

Det enda negativa jag har just nu (har ju ägt den i ett dygn så då får man gnälla:D) är drevningen? Brukar ni dreva ner ett kugg fram för att få den att gå jämnare, nu hackar den o stånkar vid lugn körning.. Har alltid drevat ner mina KTM och har Alltid blivit stoor skillnad.
Är det det samma med Aprilian? Hur har ni gjort/ Erfarenheter:)

Kör inte lugnt :banana
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
någon som vet vart man får tag i Aprilia 1100 (17-18) manualen?
Kopplade in en C-tec laddare, Dagen efter såg jag en fel kod Hm! Förmodar att det var för att jag kopplade ur batteriet.

Så jag tänkte att det kanske man kan återsälla,
Men fattade ingenting och Råkade väl pilla på inställningar som jag inte skulle trycka på:huvet
(försökte lägga in en bild men vete fan vad det är för fel,kan inte ladda upp bilder).

Det står:
! 0
NEW CODE Jag kommer inte ur:huvet och även fast jag tog ur nyckeln lös displayen? fick koppla ur batteriet.
Den startar,, Får väl åka till probike och noll ställa.. Fy fan vilket skit system... Och hur fan kan man sälja hoj utan att få en manual eller en sida som man kan hämta..
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
någon som vet vart man får tag i Aprilia 1100 (17-18) manualen?
Kopplade in en C-tec laddare, Dagen efter såg jag en fel kod Hm! Förmodar att det var för att jag kopplade ur batteriet.

Så jag tänkte att det kanske man kan återsälla,
Men fattade ingenting och Råkade väl pilla på inställningar som jag inte skulle trycka på:huvet
(försökte lägga in en bild men vete fan vad det är för fel,kan inte ladda upp bilder).

Det står:
! 0
NEW CODE Jag kommer inte ur:huvet och även fast jag tog ur nyckeln lös displayen? fick koppla ur batteriet.
Den startar,, Får väl åka till probike och noll ställa.. Fy fan vilket skit system... Och hur fan kan man sälja hoj utan att få en manual eller en sida som man kan hämta..

Till min -17 fick jag med en liten tjockis bok.
Det går även att ladda ner aprilias app v4 mp (tror jag den heter) till telefonen, där i finns manualen.

Det är inte din personliga kod som ni bör ha lagt in när hojen var ny?
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Y
någon som vet vart man får tag i Aprilia 1100 (17-18) manualen?
Kopplade in en C-tec laddare, Dagen efter såg jag en fel kod Hm! Förmodar att det var för att jag kopplade ur batteriet.

Så jag tänkte att det kanske man kan återsälla,
Men fattade ingenting och Råkade väl pilla på inställningar som jag inte skulle trycka på:huvet
(försökte lägga in en bild men vete fan vad det är för fel,kan inte ladda upp bilder).

Det står:
! 0
NEW CODE Jag kommer inte ur:huvet och även fast jag tog ur nyckeln lös displayen? fick koppla ur batteriet.
Den startar,, Får väl åka till probike och noll ställa.. Fy fan vilket skit system... Och hur fan kan man sälja hoj utan att få en manual eller en sida som man kan hämta..

Man får med en pappersmaunal. Saknar du den är det bara ladda ner deras app för bluetooth modulen, där finns manualen.

New code är att den vill att du ska sätta en kod för immobilizern. Så är alla nya tuono/rsv4. Koden kan användas för att få starta hojen om hojen inte känner av din nyckel
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Tack `Halvdampis Och Looser`

Nu idag hämtade jag en Tjock bok..:rodnar blivit miss i kartongen...Och ska ladda ner i telefonen:tummenupp
Det var den personliga koden för immobilizern som man kan lägga in (Smart)..

Nu idag funkade allt som vanligt.
Lite fundersam blev man när skärmen (displayen) fortsatte lysa efter att nyckeln togs ur:va

Är nog mer arslet bakom skärmen som var orsaken och inte Aprilian fel uuunderbar hoj / förlåt Aprilia :(
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Tack `Halvdampis Och Looser`

Nu idag hämtade jag en Tjock bok..:rodnar blivit miss i kartongen...Och ska ladda ner i telefonen:tummenupp
Det var den personliga koden för immobilizern som man kan lägga in (Smart)..

Nu idag funkade allt som vanligt.
Lite fundersam blev man när skärmen (displayen) fortsatte lysa efter att nyckeln togs ur:va

Är nog mer arslet bakom skärmen som var orsaken och inte Aprilian fel uuunderbar hoj / förlåt Aprilia :(

Missade att läsa det om att du tog ut nyckeln. Har hamnat i ett sånt läge också när jag klantigt, på en parkering i Italien försökte komma in i servicemenyn(som inte finns på -17/18) men av misstag börjat koda om nycklarna. Då frågade den efter nyckel 2 men den var ju i Sverige. Drog batteriet och sen blev allt bra igen! Man blir lite fundersam när man inte kan stänga av hojen :)
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
missade att läsa det om att du tog ut nyckeln. Har hamnat i ett sånt läge också när jag klantigt, på en parkering i italien försökte komma in i servicemenyn(som inte finns på -17/18) men av misstag börjat koda om nycklarna. Då frågade den efter nyckel 2 men den var ju i sverige. Drog batteriet och sen blev allt bra igen! Man blir lite fundersam när man inte kan stänga av hojen :)

exakt som jag gjorde! :d
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
En fråga Vad kör ni på för inställningar på era hojar.

Jag har Allt avstängt, Förutom ABS (3), och ALC (3).

Funkar bra för mig. men man kanske ska ha ATC,n på någon nivå:va
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Vad går försäkringen loss på? Är lite sugen på tuonon

Det är bra mycket i rabatt när man köper genom handlare.
Min kostar 4700:- Helår/Helförsäkring.

Kollar jag utan handlar rabatt ligger samma försäkring på 6756:- (för mig) det är ju rätt ok ändå.

Men vart du bor och åldern påverkar ju så klart,
jag bor Vid Arlanda och har kanske fått Pensionärs rabatt (52) :D
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Gata
ABS 2
Wheelie off
Traction 2-4 beroende på väder
Launch ?? Använder aldrig

Bana
ABS 1
Wheelie 1
Traction 1
Launch ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018
Hej. Idag bestämde man sig för att byta mt09:an mot en ny Tuono factory. Hoppas hinna köra en del innan vinterförvaringen
Lär väl komma lite frågor och funderingar från mig vad det lider

Edit: alltså jag bestämde mig idag. Hämtar den på torsdag.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Hej. Idag bestämde man sig för att byta mt09:an mot en ny Tuono factory. Hoppas hinna köra en del innan vinterförvaringen
Lär väl komma lite frågor och funderingar från mig vad det lider

Edit: alltså jag bestämde mig idag. Hämtar den på torsdag.
Grattis och välkommen till en annan värld.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018
Ingår ju akra slipon pch mappning om man köper senast 31 aug (fre), det hjälpte. Nu hade återförsäljaren inte något hemma men det var beställt. Så jag får köra orginal till första servicen (som för övrigt också ingår) då de slänger på slipon och mappar.
Vidare så bytte jag däck på mt09:an hos dom för bara 100 mil sedan, vilken de tar i inbyte, så jag fick med i kontraktet att de bjussar på första däckbytet också. Alltså fria däck med montering och balansering. Blir då michelin road 5 som jag köpte till mt09:an.
Det känns i vart fall som en bra deal, men dom går väl knappast back.
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Det är bra mycket i rabatt när man köper genom handlare.
Min kostar 4700:- Helår/Helförsäkring.

Kollar jag utan handlar rabatt ligger samma försäkring på 6756:- (för mig) det är ju rätt ok ändå.

Men vart du bor och åldern påverkar ju så klart,
jag bor Vid Arlanda och har kanske fått Pensionärs rabatt (52) :D

Räkna med det dubbla om du bor i Sthlm C och är under 40.
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
HEH jag får betala 12000:- om året på Svedea som 33 åring i Jönköping, helt insane är det!

2014 med abs
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top