Aprilia Tuono V4

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Beställde igår en Tuono Factory av 2017 årsmodell. :)



Första bandagen blir första helgen i maj. Tillräckligt tidigt tycker jag varje gång. :brynad

Vilken leverantör och levtid? Går själv på mc-mässan på lördagen där för att prata ev hojbyte till factory -17 från nuv S1000R. Velar fortfarande ????.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Någon som uppmärksammat att det verkar mycket dyrare att försäkra sin Tuono privat hos Svedea nu än tidigare? Jag påverkas inte personligen av det eftersom man får en specialförsäkring via Aprilaåterförsäljare när man köper hoj hos dem.

Finns det någon risk att detta skulle kunna drabba även befintliga försäkringspremier tror ni? Möjligtvis kanske siffrorna i skadestatistiken börjar drabba oss negativt med tanke på hur populär hojen har blivit. Vet inte, men höjningen för min del om jag skulle köpt en Tuono privat på blocket var så kraftig att jag nog inte ens skulle övervägt det som ett alternativ.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Någon som uppmärksammat att det verkar mycket dyrare att försäkra sin Tuono privat hos Svedea nu än tidigare? Jag påverkas inte personligen av det eftersom man får en specialförsäkring via Aprilaåterförsäljare när man köper hoj hos dem.

Finns det någon risk att detta skulle kunna drabba även befintliga försäkringspremier tror ni? Möjligtvis kanske siffrorna i skadestatistiken börjar drabba oss negativt med tanke på hur populär hojen har blivit. Vet inte, men höjningen för min del om jag skulle köpt en Tuono privat på blocket var så kraftig att jag nog inte ens skulle övervägt det som ett alternativ.

Pass, inget jag har märkt själv. Fortfarande under 3000kr hel/hel :banana
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Pass, inget jag har märkt själv. Fortfarande under 3000kr hel/hel :banana

Én snabb koll på en Tuono 2016 på Svedeas hemsida ger 7565 hel/ i helförsäkring hos Svedea för 36 boende i skogen.
Fortfarande billigare än en ren sporthoj, men jag brukar få betala under 4000 för försäkringar av det mesta utom motards och sporthojar.
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Én snabb koll på en Tuono 2016 på Svedeas hemsida ger 7565 hel/ i helförsäkring hos Svedea för 36 boende i skogen.
Fortfarande billigare än en ren sporthoj, men jag brukar få betala under 4000 för försäkringar av det mesta utom motards och sporthojar.

Billigare om du tecknar en märkesförsäkring, Svedea som har den. Men den måste tecknas av den auktoriserade återförsäljaren men man kan ringa in till Svedea och få prisuppgift men alltså ej teckna, jag betalar 4500 för en 2015 1100rr, fick 4700 på en 2016 Factory.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Én snabb koll på en Tuono 2016 på Svedeas hemsida ger 7565 hel/ i helförsäkring hos Svedea för 36 boende i skogen.
Fortfarande billigare än en ren sporthoj, men jag brukar få betala under 4000 för försäkringar av det mesta utom motards och sporthojar.

dafuq? får betala 8500 för en rsv4.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Men är det någon annan som har försäkringen som märker att de får en helt annan premie än de redan har? Alltså om man bara tar nåt random regnummer och kollar för skojs skull?

Jag betalar runt 8000 för min i dagsläget med märkesförsäkringen, men får ett pris på mer än det dubbla om jag skulle försäkrat den själv via hemsidan.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Vilken leverantör och levtid? Går själv på mc-mässan på lördagen där för att prata ev hojbyte till factory -17 från nuv S1000R. Velar fortfarande ????.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag tycker valet är enkelt. Oklart med leverans. Men pratas om allt mellan april och maj. Antagligen lite beroende på när man beställer. Kolla med grabbarna på mässan!
Undvik ProBike Sätra!!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Vilken leverantör och levtid? Går själv på mc-mässan på lördagen där för att prata ev hojbyte till factory -17 från nuv S1000R. Velar fortfarande ????.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Stående rekommendationen är Bikeport i Hudik eller nån längre söderut och att generellt undvika ProBike.

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Stående rekommendationen är Bikeport i Hudik eller nån längre söderut och att generellt undvika ProBike.

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk

Ajdå, Probike Norr då? Har servat där en gång och det funkade fint men hur de är i övrigt är ju oklart.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Har varit där en gång bara, fick ingen hjälp. En polare lämnade Capo där på garantiärende, det drog som vanligt hos PB ut enormt på tiden utan att bli fixat. Han har en annan nu efter vad som verkar vara det normala tjatandet man måste ägna sig åt.

Verkstan är dock duktig vad jag förstår, och att just köpa nytt är väl inga konstigheter. Det är om du får strul det brukar kunna bli stopp.

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
 
Last edited:

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Stående rekommendationen är Bikeport i Hudik eller nån längre söderut och att generellt undvika ProBike.

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk

Mycket möjligt. Känner dock att ProBike Göteborg (läs: Anders) har tagit mycket väl hand om mig som lätt förbannad kund. :tummeupp
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Faaan då. Har varit på G att köpa en men nu är försäkringen för dyr för mig med. Upp från typ 10k/halv till 17k/halv. :huvet
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Mycket möjligt. Känner dock att ProBike Göteborg (läs: Anders) har tagit mycket väl hand om mig som lätt förbannad kund. :tummeupp

Måste säga samma om Probike Malmö. Hade enorma problem med min Tuono -14 jag köpte hos dem.
Inte en enda gång var det diskussion om vem ansvaret låg på, de tog på sig allt och löste alla problem inom en rimlig tid. Kan varmt rekommendera dem!
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Faaan då. Har varit på G att köpa en men nu är försäkringen för dyr för mig med. Upp från typ 10k/halv till 17k/halv. :huvet

Låter väldigt dyrt.. kollade du med Svedeas märkesförsäkring?
Jag ger 5700kr hel/hel 26år, boende relativt centralt i Växjö för min -14, för en -16 skulle jag få ge 6300kr.
Inte direkt jämförbart med Göteborg kanske, men dina premier låter väldigt höga!
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top