Problem med hojen

William Mattsso

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2010
Ort
Norrtälje
Hoj
Honda cbr F4 99
Tjena gott folk!:) Har problem med min Honda CBR f4 99 :(

Var ute och stunta i helgen så märkte jag helt plöstligt att den böa till när jag skulle koppla upp den.. så börja den gå sämre och sämre gick inte att varva upp osv. kunde hålla den på tomgång ett tag men nu får jag inte ens i gång den. Något tips vad det kan vara?.
 

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Huddinge, snättringe
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
kolla bensinfilter ta bort luftfilter och sen springer du igång eländet, fukar det ut så kör du en koll på tändstiftet
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
luftningen till tanken kanske har blivit igen satt. eller soppa pumpen kanske har lagt av? (om du har nån såklart :näsblod)
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Skulle också tippa på nåt strul med soppatillförseln.. Kolla så de flödar gott från tanken/pumpen
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Olja i motorn? kolla om den tänder på startgas, isåfall gå på soppatillförseln.
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Det tipsas hej vilt i varenda tråd om att luftningen till tanken är igensatt. Är det ngn i verkliga livet som haft detta problem? (Då menar jag inte kompis morsa eller kusins ex osv)
 

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -06
Det tipsas hej vilt i varenda tråd om att luftningen till tanken är igensatt. Är det ngn i verkliga livet som haft detta problem? (Då menar jag inte kompis morsa eller kusins ex osv)

Jag har i alla fall läst en tråd på SH där personen hade detta problem.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det tipsas hej vilt i varenda tråd om att luftningen till tanken är igensatt. Är det ngn i verkliga livet som haft detta problem? (Då menar jag inte kompis morsa eller kusins ex osv)
Att den korkar igen alldeles av sig själv är nog ovanligt, men om man skruvar med hojen är det ju ganska lätt att få nån slang i kläm, eller glömma att koppla in vakuum-slangen till soppakranen, eller inte få dit den så pass att den sitter ordentligt.
 

William Mattsso

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2010
Ort
Norrtälje
Hoj
Honda cbr F4 99
Som sagt har några dagars erfarenhet om hur allt fungerar på en sporthoj motormässigt. INte fått igång den än. Men jag tog ett annat stift och satt de på tändhatten och sedan mot ramen ..och de kom gnistor fint :). Men iaf dråg loss bensinslangarna till föggarna. och där vare torrt.. kom inte ut nån bensin även fast jag försökte starta samtidigt.mhm?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top