Blir Stoner någon tillgång för Honda

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Vad är det för divalater du pratar om?

Det enda jag vet är att han från början klagat på är han inte får ngn känsla/förtroende för framhjulet! Det jag har sett av hans avåkningar är att nästan samtliga handlar om framhjulssläpp. Alla förare klagar väl på sina hojar då de inte uppfyller sin funktion t.ex. rossi klagade på att M1 var för motorsvag för ngn säsong sen och pedrosa klagade på att de kunde åka fort men inte hade ngn "race pace" och hojen var instabil!

Om de inte kan fixa framhjulsproblemet så bör väl skulden läggas lika på både team och förare!

Att Stoner sen kör få varv ska väl Rossi skita i om det är vad som funkar för honom! Luktar som att Rossi är purken för att Stoner kanske inte löser problemet och det kvarstår för honom att fixa när han kommer dit!

Ska bli riktigt kul att se hur stoner mäter sig med dani men även spisen mot jorge!

EDIT: Finns det ngn som tror att Stoner tycker om att vara snäppet bakom sina motståndare! Han gör nog vad han kan för att bli konurrenskraftig vilket till min stora förtretelse inte verkar funka! För gudarna skall veta att vi behöver Stoner däruppe med tanke på hur racen ser ut idag!
 
Last edited:

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Vet inte vad Stoner håller på med. Men han lär inte bli den av hondaförarna som jag håller på nästa år.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Givetvis blir han en tillgång för Honda. Han är en av de 3-4 snabbaste förarna i världen. Han åker bevisligen skjortan av samtliga när han har en hoj som fungerar för honom.
 

MC Doktorn

Guest
Tror Honda är rätt väg att gå för Stoner. Förtroendet för Ducati verkar inte vara på topp.
När allt stämmer är han svårslagen.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Har man följt MotoGp de senaste 3-4 åren så är det väl ingen tvekan om att Stoner är en tillgång för vilket team som helst.

Stoners kommentar i artikeln är ju klockren, men det är klart om man förväntar sig ett stomatol-leende och "I want to thank my team..." som svar på varje fråga så kanske man kan uppleva honom som gnällig/divig eller vad det nu kan vara.
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Kul med lite intriger o smutskastning, får lite milda vibbar från Rossi-Biaggi rivaliteten! :D Men det är lite sandlåde-nivå att börja slänga spydiga kommentarer.

Tror inte att Stoner någon gång skulle kunna bli en lika stor tillgång för ett team som Rossi i alla fall. Rossi verkar va duktig på att föra en dialog med teknikerna o ge mycket feedback och även riktigt bra feedback. Jag ser inte samma talang för det hos Stoner.

Blir Stoner en tillgång för Honda?...I alla fall bättre än peddot! Men Återstår att se till nästa säsong! :tummenupp
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Pedrosa har haft massa år på sig att "få till det" utan att kunna leverera. Sopproten fick väl knappast skäll ens när han satte av hayden i en idiotmanöver och nästan kostade honom mästerskapet. Jag tror att Stoner kommer bli en riktig nötknäckare på hondan och jag hoppas att han ger både peddot och lorenzo en match, samma med spies och rossi. Som det är nu är det knappt ens lönt att sätta på tvn och kolla då det är statiska race rätt igenom ...... "gillar inte peddon det kanske märks.."
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Pedrosa har haft massa år på sig att "få till det" utan att kunna leverera. Sopproten fick väl knappast skäll ens när han satte av hayden i en idiotmanöver och nästan kostade honom mästerskapet. Jag tror att Stoner kommer bli en riktig nötknäckare på hondan och jag hoppas att han ger både peddot och lorenzo en match, samma med spies och rossi. Som det är nu är det knappt ens lönt att sätta på tvn och kolla då det är statiska race rätt igenom ...... "gillar inte peddon det kanske märks.."

Jag läste något nyligen av en ganska insatt kille att en del av anledningen till tålmodigheten med pedrosa är att om de skickar honom finns det stor trolighet att repsol drar även dom...vilket nog inte är en risk dom vill ta.
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Tycker Pedrosa gör ett "hyfsat" jobb i dagsläget så frågan är hur Stoner skulle kunna göra ett bättre?
Sant. Han har fått riktigt bra ordning på grejorna. Kanske lite dumt uttalat. Det är nog bara min avsky mot peddot som talar! Only time will tell....
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Njaa .. Man vill ju inte va pessimist! Fast Stoner är stundtals bevisligen lika skör som han är snabb. Där i ligger ett problem (ofrivillig "semester" mitt under säsongen). Likt Dr Jekell end Mr Hyde kan han närsomhelst hamna i problem oavsett vart han kör.

Jag hoppas för Stoners & rejsens skull att utvecklingen av 2011 blir ett gott år :tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag tycker Stoner mer och mer liknar en primadonna eller prinsessa på ärten. Minsta lilla problem är någon annans fel och han gnäller till höger och vänster på allt och alla samtidigt som han själv beter sig konstigt på banan och förstör för andra.

Han fick den bästa hojen med de bästa däcken 2007 och vann. När de andra tillverkarna började komma ikapp och enhetsdäcken infördes var det slut på Stoners dominans. Jämför det med Rossi som tagit titlar på olika märken, på olika däck, med olika motorstorlekar osv.

Stoner kommer inte att vinna någon mer titel, pungt.
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Det innebär att du tror att Stoner kommer vinna titeln åt Honda nästa år.

Känns inte troligt.
Nej.

Nu är frågan om han kommer va en bra tillgång, inte om han kommer va snabbast i fältet. Bara för att man ger bra feedback och är en tillgång till teamet betyder inte att man är snabbast på banan. I slutet är det ju alltid den mänskliga faktorn som begränsar.

Jag tycker det verkar som när Peddo får bra fart på sig och hojen så är det alltid något som inte går vägen. Antingen är det ett knä i en hög curb i 150 blås eller något anant elakt. Får se hur länge detta fina tempo håller i sig.

Till exempel Capirossi, han har rutin o sägs vara mycket bra på att ge feedback o arbeta med hoj o team. Men inte fan är han snabbast. Kanske dåligt exempel för det beror nog till stor del på att suzukin inte är konkurrenskraftig heller. Men poängen är densamma.
 

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Tror att Stoner skulle vara en tillgång för alla stall, killen har vunnit gp för 3 år sedan och efter det så har han haft det lite tyngre. För att ens kunna vinna känns det som att man måste lämna feedback till sina tekniker så de kan få hojjen att fungerar, tror inte han trivs med sitt team just nu. Han var ju av med flera från hans vinnar team redan i början av 2009.

Tror att Honda kan ge han en ny start, tror dock inte vi kommer se han som vinnare nästa år! Tror inte Valentino tar den heller, skulle lägga pengarna på Lorenzo som har ett sjukt flyt och som plockar poäng i varje race! Han har ju fördelen också att varit med och utvecklat den nya cykeln för 2011 vilket ingen av de andra ovanstående har.
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Tror att Stoner skulle vara en tillgång för alla stall, killen har vunnit gp för 3 år sedan och efter det så har han haft det lite tyngre. För att ens kunna vinna känns det som att man måste lämna feedback till sina tekniker så de kan få hojjen att fungerar, tror inte han trivs med sitt team just nu. Han var ju av med flera från hans vinnar team redan i början av 2009.

Tror att Honda kan ge han en ny start, tror dock inte vi kommer se han som vinnare nästa år! Tror inte Valentino tar den heller, skulle lägga pengarna på Lorenzo som har ett sjukt flyt och som plockar poäng i varje race! Han har ju fördelen också att varit med och utvecklat den nya cykeln för 2011 vilket ingen av de andra ovanstående har.

Mycket talar för det då han och valentino ffa delar en mkt viktigt egenskap: kontinuitet! Dom vurpar minst och när dom gör det så gör dom det rejält (jorges fötter förra året och vale nu)! Om inte Rossi får ordning på duccen nästa år tar nog lorenzo det. Men tänk om Rossi vinner på en ducce...epic
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Har inte Stoner också haft "flera år på sig att leverera"? Han tog en titel det året som allt var nytt med 800cc, sen dess har det ju inte gått lika bra.
Tror Pedrosa spöar Hayden nästa år, vilket han gjorde sist bägge körde Honda..
Med den farten som Pedrosa/Honda har nu, så är det ju titel för Pedrosa i år inte omöjligt. En nolla eller dåligt resultat för Lorenzo nu så blir det riktigt fight hela vägen..
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top