Blir Stoner någon tillgång för Honda

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Sopat banan är ändå att ta i, han har missat tre titlar och ifjor sopade Jorge banan med alla.

Ja, det var en överdrift värdig ett Stoner-fucko :D

Under samma period så tog Rossi två titlar så man kan väl säga att Rossi och Stoner dominerade 800-eran.

Visst har han haft lite dålig utdelning på sin dominans titel-mässigt, men faktum kvarstår att ingen är i närheten av honom när det gäller segrar. Närmast är Rossi med 21 segrar mot Stoners 33. Lorenzo har mindre än hälften av det.

Och nej, jag är inget direkt Stoner-fan, men cred värd ska cred ha.
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Visst har han haft lite dålig utdelning på sin dominans titel-mässigt, men faktum kvarstår att ingen är i närheten av honom när det gäller segrar. Närmast är Rossi med 21 segrar mot Stoners 33. Lorenzo har mindre än hälften av det.

Och nej, jag är inget direkt Stoner-fan, men cred värd ska cred ha.
Mitt påstående kring 2010 gäller fortfarande!
Lorenzo tog fler poäng ifjor än Stoner gjorde i år, även justerat för det inställda loppet i Malaysia. Stoner kom 4 2010 med tre segrar, Jorge tog 9 segrar. 2010 var Stoner således inte i närheten av Jorge.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Av någon anledning verkar folk gärna vilja komma ihåg hans dippar, och helt missa att han faktiskt har sopat banan med alla andra de senaste fem åren.
Det är ju det där med statistik också.
* Varför har du inte med Stoners första säsong i MotoGP om du ska jämföra honom mot andra?
* Om du ska jämföra honom mot Jorge, som du gör senare, ska väl bara de säsonger de kört mot varandra räknas?

osv, osv.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Mitt påstående kring 2010 gäller fortfarande!
Lorenzo tog fler poäng ifjor än Stoner gjorde i år, även justerat för det inställda loppet i Malaysia.
Att slippa någon dnf orsakad av en midpack förare som missbedömt bromsningen hjälper givetvis också till.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Att slippa ett gäng DNS:er pga bättre mage borde också vara med i beräkningen :rolleyes:
Det var väl iofs inte förra säsongen Stoner stod över race men visst,hade han kört hela säsongen så kanke han också lyckats skrapa ihop 139 poäng...
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Att slippa någon dnf orsakad av en midpack förare som missbedömt bromsningen hjälper givetvis också till.
Det förklarar enbart ett av loppen, dvs. maximalt 25 poäng, eller hur? Blir man dessutom utslagen av "midpack" på sjunde varvet så ligger man inte direkt på topp :D
Det "Mossiga" uttalandet gäller fortfarande To finish first you first have to finish
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
2010 var Stoner således inte i närheten av Jorge.
Jag vet inte varför du tjatar om det, jag har aldrig påstått något annat. Jag har inte pratat om enstaka år, utan om hela 800-eran. En betydligt mer relevant invändning till Lorentzos försvar hade varit att han bara kört fyra av de fem åren, och det förklarar förstås en del av skillnaden.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top