Dr.Bike
Guest
Sorgband på imorrn för alla tvåtaktsälskare.
250 i GP-sammanhang går i graven.
Gravöl
250 i GP-sammanhang går i graven.
Gravöl
Skål, mycket tråkigt faktiskt! Jag hoppas det kommer någon superb uppfinning
så tvåtakt blir ännu mer effektiv och alla motortillverkare hoppar på spåret igen!
Jag saknar ketchup helt enkelt ; )
Det finns ju både inom snöskoter och båtmotorvärlden rena(re) insprutningstvåtaktare..
Dom avslutade på topp iaf! Dom bästa racen i GP var det oftast 250GP som stod för i år.
.......jag har inget emot fyrtakt...eller standardrejsing........men det är ledsamt....obegripligt och kanske galet rent av att ta bort prototyprejsingen.........man får vara glad att man har 20 säsongers rejsing på video om man vill se något vackert framöver.....
...fan.......
massa skitsnack
Jag försöker hellre argumentera med folket än att kalla dem för olika saker.Du som är moderator kan väl rensa i fighter-forumet om det är något fel på inläggen där. Vad ska vi göra här när det är en moderator som sprider skit?
Idiot.
Nu kanske detta är fel sak att ta upp i Tvi-takts forumet men eftersom vissa raceputtar genom åren spridit liknande dygna i fighter-forumet så får ni faktiskt stå ut med det denna gång.
Vi ser ju redan nu slutet på bensineran borta i horisonten men ändå så skall vissa envisas med att köra en ännu äldre variant av bensinmotorn. Det tillverkas ju knappt några 2-takts hojar längre, varför skall man då ha en prototypklass inom racingen som bygger på 2-takt ?
Prototypklasserna är väl ändå tänkta som klasser som skall visa vart framtiden skall bära av. Tekniken i prototypklasserna skall vara den senaste och den bästa och alla som kör gathojar skall drömma om att en dag kunna ha just denna teknik på sin gathoj.
Och vem fan drömmer om att köra en 250 cc 2-takt på gata...?
Nä, det är bra att denna klass dör ut.
Ställ hojarna på museumerna där de hör hemma.
Det kommer den, så fort det kommit något annat alternativ.Då borde väl 4taktaren som är äldre läggas ner idag? Logiken verkar inte riktigt fungera i ditt inlägg.
Nu kanske detta är fel sak att ta upp i Tvi-takts forumet men eftersom vissa raceputtar genom åren spridit liknande dygna i fighter-forumet så får ni faktiskt stå ut med det denna gång.
Är inte det ganska bra att 2-taktarna dör ut ?
Jag menar de är ju en smutsig, illaluktande och uråldrig del av racingvärlden.
Vi ser ju redan nu slutet på bensineran borta i horisonten men ändå så skall vissa envisas med att köra en ännu äldre variant av bensinmotorn. Det tillverkas ju knappt några 2-takts hojar längre, varför skall man då ha en prototypklass inom racingen som bygger på 2-takt ?
Prototypklasserna är väl ändå tänkta som klasser som skall visa vart framtiden skall bära av. Tekniken i prototypklasserna skall vara den senaste och den bästa och alla som kör gathojar skall drömma om att en dag kunna ha just denna teknik på sin gathoj.
Och vem fan drömmer om att köra en 250 cc 2-takt på gata...?
Nä, det är bra att denna klass dör ut.
Ställ hojarna på museumerna där de hör hemma.
Det kommer den, så fort det kommit något annat alternativ.
Jag tror förvisso inte fullt ut på elhojar ännu, men det kan nog ändras längs vägen.
Jag trodde 4-takten inom prototypracingen var yngre än 2-takten.
Fast man kanske körde 4-takt innan man gick över till 2-takt..?
Skall jag vara helt ärlig så var detta i sådanna fall före min tid, jag kommer bara ihåg Rainey & grabbarna från mitten på 80-talet och framåt.
Kan ju för sakens skull även påpeka att jag inte är positiv till Moto2 med motorer från bara en tillverkare. Det är ju inte prototypracing.
Det vore smartare att släppa motorbiten fri och t.ex. införa en effektsbegränsning och viktkrav istället, men det är en helt annan diskussion som inte passar in i denna tråd.
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |
|
En helt ny Husqvarna!
Bara några kilometer från a... |
|
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024
För sjunde gången i ordning... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Nu har biljet... |