Only in Sweden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
I Umeå är vi tydligen duktiga på att "avradikalisera IS anhängare"
http://www.vk.se/plus/1955507/umeas-arbete-med-is-anhangare-hyllas-av-minister

Hur gör man då?
Matar dom med fläsk-kött och alkohol och tvingar dom att ta nattvard?

Är det någon som på allvar tror att dom inte helt enkelt lämnar dom svar till socialtanten (eller vem som nu sköter "avradikaliseringen") som dom tror att man ska svara för att slippa gå på fler möten?

Är man så radikaliserad att man tycker att folkmord är bra, så kan man nog ljuga lite.

Ungefär som alla hemvändare från IS som trodde att dom åkte ner för att gå med i "Läkare utan gränser" och inte alls har deltagit i strid, utan bara plåstrat om små barn... :glömdet
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ott-exempel-av-ministern-har-inte-gjort-nagot

Tydligen var det bara lite "fake news" som spreds av Alice Bah Kuhnke och programmet i SVT som lämpligt nog heter "Agenda"

Ranstorps kritik var inte så nådig:

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/magnus-ranstorp

Vad sägs om karantän innan utvisning och återtagande av medborgarskap? Extraordinära åtgärder för extraordinär situation. Vi behöver tillfälliga lagar och åtgärder, även retroaktiva, (kan försäkringskassan borde vi kunna ta till det mot verkliga hot). Det behövs konsekvens av ett slag vi inte behövt ta till någonsin eller är det mina knappa historiekunskaper som brister.

I karantän, av ett enkare slag med mer fokus på att hålla dem där, kunde de lämpligen få ägna sig åt "enklare jobb" för att i möjligaste mån bekosta sitt uppehälle och i gynnsammaste fall återbetala vad de åsamkar/åsamkat samhälle och individ i kostnader. Yeah, right...

Alice främsta mål är dessvärre istället tt de ska "införlivas i samhället" så fort som möjligt. Hoppas jag citerade korrekt ur minnet. Hon är så enastående kass.
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Har en kollega som tycker Alice är suverän.
Samma kollega lipar, så fort tillfälle ges, över att Trump är sjukt okvalificerad för sin post.
Hon ser inte några som helst problem med sitt resonemang heller...

Men åas så hävdade hon även att artikeln om bacha bazi bara var påhitt från nassehögern, och hon är faktiskt muslim så hon vet minsann precis hur det ligger till.
:huvet
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Har en kollega som tycker Alice är suverän.
Samma kollega lipar, så fort tillfälle ges, över att Trump är sjukt okvalificerad för sin post.
Hon ser inte några som helst problem med sitt resonemang heller...

Men åas så hävdade hon även att artikeln om bacha bazi bara var påhitt från nassehögern, och hon är faktiskt muslim så hon vet minsann precis hur det ligger till.
:huvet

Det är lite lustigt, muslimer får kritisera muslimer för alla muslimer är inte samma sorts muslimer.

Så länge inte en ickemuslim kritiserar muslimer, för då är alla helt plötsligt samma sorts muslimer.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
I Sveriges Televisions "Agenda" i söndags berättade kultur- och demokrati*minister Alice Bah Kuhnke att jihadisterna ska integreras i det svenska samhället.–
De behöver slussas tillbaka in i vårt demokratiska samhälle, förklarade hon.
På Facebook har Fria Tiders två artiklar om ämnet väckt upprörda reaktioner.
"De ska slussa tillbaka hem!!!", skriver en kvinna.
Andra föreslår att Sverige borde skicka jihadisterna till kurderna och låta dem avgöra deras öde
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Magda Gad i Mosul apropå vår havererade minister/ministär:

"15.44, svensk tid
Jag visste faktiskt inte hur jag skulle kunna förklara det här med att en IS-återvändare fick tv-tid i Sverige och sitta och prata om att det är synd om honom och att en svensk minister sa att det ska finnas program för att hjälpa IS in i samhället.
Till slut bestämde jag mig för att berätta för en soldat som har stridit mot IS och riskerat sitt liv för att strida mot IS.
Han fick tårar i ögonen.
Jag tror att det är mitt värsta ögonblick i Irak, och då har jag varit under hård beskjutning av IS många gånger.
Jag frågade samma soldat hur många dagar han tror att IS skulle behöva för att ta Sverige.
Han svarade:
– Inte dagar. Timmar. På några timmar."
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Magda Gad i Mosul apropå vår havererade minister/ministär:

"15.44, svensk tid
Jag visste faktiskt inte hur jag skulle kunna förklara det här med att en IS-återvändare fick tv-tid i Sverige och sitta och prata om att det är synd om honom och att en svensk minister sa att det ska finnas program för att hjälpa IS in i samhället.
Till slut bestämde jag mig för att berätta för en soldat som har stridit mot IS och riskerat sitt liv för att strida mot IS.
Han fick tårar i ögonen.
Jag tror att det är mitt värsta ögonblick i Irak, och då har jag varit under hård beskjutning av IS många gånger.
Jag frågade samma soldat hur många dagar han tror att IS skulle behöva för att ta Sverige.
Han svarade:
– Inte dagar. Timmar. På några timmar."

Undrar vad inkvisitionen tycker om att hon svärtar ner Sverigebilden.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Skulle vilja ge en eloge till mannen med mopedhjälmen dels för rådigt ingripande trots att det inte gällde egen egendom och dels att han vågade ingripa med ett lätt och runt tillhygge mot någon beväpnad med spetsig hammare. Det måste sortera under begreppet civilkurage.

Svenskt felväsende ser annorlunda på saken.

Förvisso talas det om att vittnet påtalat övervåld men saken är att allt våld hade kunnat undvikas. Bryt dig inte in i annan bil än din egen i den händelse du låst in nycklarna.

http://www.dagensjuridik.se/2017/03...angelse?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
I dag på International Day Of Happiness släppte FN-nätverket SDSN:s sin årliga rapport och i år visar den att Norge knuffat ner Danmark från första platsen på listan på världens lyckligaste länder. Enligt rapporten så har den positiva trenden i Norge fortsatt att stiga trots sjunkande oljepriser vilket artikelförfattaren menar visar exempel på att det finns andra saker som påverkar lyckan än deg.

Mätningen baseras på kriterier som medellivslängd, korruption, BNP och lite annan sådant där livskvalitétjohej.

Sverige behåller sin tiondeplats från förra året och fortsätter därmed vara minst lyckliga i Norden. Danmark, Island och Finland befinner alla bland de fem första platserna på listan.

De olyckligaste länderna på listan är Burundi och Tanzania.

1. Norge
2. Danmark
3. Island
4. Schweiz
5. Finland
6. Nederländerna
7. Kanada
8. Nya Zeeland
9. Australien
10. Sverige
Källa: unsdsn.org

Källa: http://feber.se/samhalle/art/362895/norge_r_vrldens_lyckligaste_la/

Undra om alla (rapporteradE) våldtäkter, gruppvåldtäkter, dödsskjutningar/mord, gängkrig, polisens utsatthet i yttre tjänst m.m. m.m. kan vara en stor del av anledningen!?...

Några få kommer nog ändock kvarhålla (och det korrekt) att kolla man på hela världen så är Sverige ett bra land att bo i, men jag tycker fan det är mer korrekt och mer pinsamt att se hur det mesta inom benämningen "Sverige" bara sjunker i värde. Pinsamt att vi ligger på tionde plats när våra jämnlika och våra grannar ockuperar första till femte plats.

Vi värdesätter och förvaltar verkligen inte vårat arv, och saboterar våra barns framtid...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hur representerar Cissi Forss, en vit kvinna, något av det som ni valt att visa upp som kopplat till "sustainable fashion" i denna videon? Kulturen? Dansen? Det arbete som utförs på fältet där hon (väldigt priviligerat bör en påpeka) dansar i samma spår som hundratals kvinnor (kanske även barn) varje dag arbetar hårt så att ni...wait, kan klä människor i kläder för en video där deras kultur utnyttjas som rekvisita för att ge uttryck för er orientalism?
För att det ser coolt ut? Medvetet ut? Alltså, desi kvinnorna och kulturen är rekvisita i ett sammanghang för att främja den vita kvinnan. Sustainable, right? This surely is THE WAY - the way to att upprätthålla vithetsnormen och rasmaktsordningen och vad dessa innebär. Tack för kampen och respekten gentemot era medsyskon som klär er varje kall vinterdag.


Detta är så typiskt ras kategorisering en vit kvinna som skriker do it till fattiga barn som svälter och sliter för att en vit kvinna ska få sina jeans. Jag är mycket besviken kommer nog aldrig handla mer ifrån er ni tappar kunder pga av er äckliga video.

https://www.facebook.com/GinaTricot/videos/10154458925657896/

Det ballar ur :D
Vart företagen än trampar numera så finns det minst en individ, ofta hundra, som blir kränkta :hihi
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
"Regeringen utser en nationell samordnare mot organiserad brottslighet, rapporterar Sydsvenskan."


Och till hösten är det nog dags att utse en samordnare för alla de samordnare S+MP-regeringen har tillsatt under sina två år vid makten...

Och så kan man fråga sig... vad ska en samordnare göra mot organiserad brottslighet som en rikspolischef inte kan (bör) göra?....
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Dödade sin bebis – får skadestånd för ”lidande”


Polis, åklagare och advokat är säkra:

Någon av föräldrarna dödade den fem månader gamla dottern.

Men mamman och pappan skyllde på varandra – och ingen kunde åtalas.

Nu får mamman 164 000 kronor i skadestånd för tiden i häkte – och pappan förväntas få lika mycket.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0aR8A/dodade-sin-bebis--far-skadestand-for-lidande

En tvättäkta OIS :död
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top