iPhone-tråden

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Igår, när jag skulle skita, drog jag ner byxorna till anklarna. Ur fickan, trillar min iPhone 6 plus. Den faller ca 20cm. Golvet är hårt, lixom livet. Skärmen sprack på fyra fem ställen. Ena sprickan är 8cm och över "hörnet" av skärmen.

RÖVHATTT!
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Var länge sedan jag fingrade på en iphone, någon som vet hur man som IT kan administrera en iphone på distans, vad jag förstår är det find my iphone som gäller, men där kan man väl bara ha ett konto?

Vill ha liknande funktionalitet som med Android Device Manager, där jag kan ha ett admin-konto på telefonen ifråga.

Det jag behöver det till är att kunna spåra om den kommit bort. Låsa / ändra lösen på luren, och att rensa innehåll om så behövs.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
För dig som råkat ut för buggen med långsamt WiFi i iOS finna i alla fall nu en orsak funnen till problemet.

Here's the root cause and a workaround for iOS 8 and Yosemite Wi-Fi issues
http://zite.to/1pkDi5w via @zite
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Spel! Finns det några andra balla äventyr/rollspel förutom de 7 senaste populära som samtliga avhandlar i div videor och som ligger på förstasidan i appstore?
Menar det finns ju 9 miljarder appar så något ballt lir borde ju gömma sig där kan man tycka...

:mad:
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Finns det något sätt att få bort operatörslåset från en iPhone 4 med iOS 7.1.2 utan att behöva betala för en upplåsningskod?
Tänkte ge bort min gamla lur till brorsans grabb, men han kör annan operatör än vad jag gjorde på den.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Finns det något sätt att få bort operatörslåset från en iPhone 4 med iOS 7.1.2 utan att behöva betala för en upplåsningskod?
Tänkte ge bort min gamla lur till brorsans grabb, men han kör annan operatör än vad jag gjorde på den.

Nop :/
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Finns det något sätt att få bort operatörslåset från en iPhone 4 med iOS 7.1.2 utan att behöva betala för en upplåsningskod?
Tänkte ge bort min gamla lur till brorsans grabb, men han kör annan operatör än vad jag gjorde på den.

Din gamla operatör tar ca 300kr för att ta bort låset.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Var länge sedan jag fingrade på en iphone, någon som vet hur man som IT kan administrera en iphone på distans, vad jag förstår är det find my iphone som gäller, men där kan man väl bara ha ett konto?

Vill ha liknande funktionalitet som med Android Device Manager, där jag kan ha ett admin-konto på telefonen ifråga.

Det jag behöver det till är att kunna spåra om den kommit bort. Låsa / ändra lösen på luren, och att rensa innehåll om så behövs.

Beror på vad du mer har för system att tillgå.
Vi använder oss av n-able.
Du får viss sådan funktionalitet via exchange om ni har det.

Annars är det tredjeparts som gäller, sök på t.ex. mdm tool iphone så lär du få upp ett gäng förslag.
(MDM = mobile device manager)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Din gamla operatör tar ca 300kr för att ta bort låset.

350:- tar de faktiskt.
Inga enorma summor, men det känns sådär att betala för det om jag ändå ska ge bort den direkt.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Min iPhone 6 har haft hur bra batteritid som helst, men sen igår äter den batteri som en galning och går segt att ladda. Använder jag telefonen med laddaren i töms batteriet. :confused:
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Min iPhone 6 har haft hur bra batteritid som helst, men sen igår äter den batteri som en galning och går segt att ladda. Använder jag telefonen med laddaren i töms batteriet. :confused:

Låter ju som ett solklart reklamationsärende.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Tjejen vill ha hjälp med att låsa upp en iPhone 5 som är låst till AT&T. Någon som har tips?

Har hittat en skum sida som vill ha 50$ (434kr). Litar dock inte riktigt på den... :gnissla
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
350:- tar de faktiskt.
Inga enorma summor, men det känns sådär att betala för det om jag ändå ska ge bort den direkt.

Felia låste upp min femma gratis efter att jag hotat med att säga upp alla mina abonnemang! Betalar in en hel del till dom per år så tjejen hos telia låste upp den utan vidare tjafs:D
 

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Ort
Sala
Hoj
såld
Är det där en sida du använt själv och fått service av eller något du bara googlade fram?

Sidan ser helt mysko ut. Står inget om priser och jag tror man måste regga sig. Sjukt flummig sida.

Han har låst upp några iphones åt mig ja, har haft honom på MSN länge...
Det har tagit lite tid ibland men han har alltid löst det tillslut. Det var ett tag sen, så det kanske går fortare nu.
Håller med om att sidan ser mysko ut dock...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top