iPhone-tråden

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Vet inte om den knappen blivit bättre i iOS 8.2.
Men mellanslag ska vara fixat.

Nej, den har inte blivit bättre. Dessutom funkar bara att skaka telefonen och "ångra" så länge man inte skrivit något efter att man råkat trycka på knappen, annars återställer skakningen bara det man gjort efter att man tryckte på knappen. Så det är fortfarande en gåta för mig varför man ens vill ha den funktionen och varför den är så lättillgänglig.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Införskaffat ett iPhone 5S efter att ha haft en Nokia Lumia 920 i några år. Varit och är nöjd med WP men ändå valt att återgå till iOS.

Allt har gått smärtfritt och smidigt, förutom en sak (såklart), Mail uppdaterar sig inte, eller skickar ut notiser, eller visar en röd prick med en vit siffra i (som alla andra appar) när något nytt hänt.

Kanske precis lyckats ändra till att den ska kontrollera och hämta hem nya mail varje kvart, men det duger ju för fasen inte, jag vill ha push, som alla andra appar :D

How to?
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Push fungerar bara om servern har stöd för det.

Jag tycker det drar för mkt batteri att ha en konstant uppkoppling så jag har aldrig push själv.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Införskaffat ett iPhone 5S efter att ha haft en Nokia Lumia 920 i några år. Varit och är nöjd med WP men ändå valt att återgå till iOS.

Allt har gått smärtfritt och smidigt, förutom en sak (såklart), Mail uppdaterar sig inte, eller skickar ut notiser, eller visar en röd prick med en vit siffra i (som alla andra appar) när något nytt hänt.

Kanske precis lyckats ändra till att den ska kontrollera och hämta hem nya mail varje kvart, men det duger ju för fasen inte, jag vill ha push, som alla andra appar :D

How to?

Det där verkar hänga lite på vilken mailtjänst du har. På min jobbtelefon kan jag välja Push på arbetsmailen, men på min privata Gmail finns inte Push som alternativ för hämtning. Det var tydligen annorlunda förr, vad jag har kunnat googla mig till.
Om någon annan hittat en lösning på detta så får ni gärna ropa till.

Länk:
http://appleinsider.com/articles/13...s-surprise-new-iphone-buyers-apple-store-reps
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Är imponerad av 240fps-läget i 6an.
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
En liten fråga till er iPhone experter. Jag har fått en iphone från jobbet och vill tänka ner appar problemet är att alla telefoner är synkade och så fort jag tar ner en app så piper det till i allas telefoner. Kan man stänga av detta och tänka ner i hemlighet?
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag fattar inte heller så mycket, men börja med att stänga av familjedelning och se vad som händer :)
 

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Skeppshult. En blå.
Ska jag vara ärlig fattade jag inte mycket :) men ska jag stänga av familje delning då? Kan ju tilllägga att vi har alla samma iTunes eller vad det heter samma mail/konto på alla telefoner.
Om alla lurar i firman använder samma Äpple-ID, så är det svårt att göra något i smyg för de andra som använder samma inlogg.
Kan du skaffa ett eget Äpple-ID istället så kan du göra vad du vill, men det kanske firman ogillar?

Familjedelning innebär att någon med Äpple-ID#1 kan köpa en app. Är man polare med Äpple-ID#2, vilket man måste bekräfta på sjuttielva sätt, så kan 2.an också ladda ner appen men utan att betala. Man köper den sas en gång inom familjen. Alla har dock var sitt Äpple-ID, så jag tror inte att detta är ditt problem.
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Om alla lurar i firman använder samma Äpple-ID, så är det svårt att göra något i smyg för de andra som använder samma inlogg.
Kan du skaffa ett eget Äpple-ID istället så kan du göra vad du vill, men det kanske firman ogillar?

Familjedelning innebär att någon med Äpple-ID#1 kan köpa en app. Är man polare med Äpple-ID#2, vilket man måste bekräfta på sjuttielva sätt, så kan 2.an också ladda ner appen men utan att betala. Man köper den sas en gång inom familjen. Alla har dock var sitt Äpple-ID, så jag tror inte att detta är ditt problem.

Aha det var de jag trodde. Ska kolla om man kan få eget id då. Dock tror jag dom gillar att hålla koll på vad man gör. :gnissla
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Ska jag vara ärlig fattade jag inte mycket :) men ska jag stänga av familje delning då? Kan ju tilllägga att vi har alla samma iTunes eller vad det heter samma mail/konto på alla telefoner.

Misstänker att ni är en liten firma, för en sån uppsättning skall man absolut inte ha.
Varje individ bör ha eget konto, vill man så kan man sedan ordna ett firmakonto för installation av appar som företaget kräver. Vill man dra det längre kan man börja meka med MDM-verktyg för kontroll och distribution av appar.

Men regga eget apple-id, det är gratis, och lägg in de appar du vill ha med hjälp av det.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Betan av iOS 8.4.1 går inte att jailbreaka.
Så passa på nu att uppgradera till 8.4.
(Fast det finns vissa rapporter om att WiFi-buggen är tillbaka i 8.4 :/)
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top