SHK Gelleråsen 13/7 2009

amlin

Wheelie is tha shiiit
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Värmdö
Hoj
Såld
Nix, det blir premiär för min del, steg 1. Ska bara köpa ett stativ så kan kompisen få stå med kameran hela dagen :D

Överväger att hyra släp också (även om jag startade tråden med avsiken att köra). Verkar vettigt.

Härligt, då är vi två som kör steg 1 iaf :)

Intresserad att hyra släp från sthlm och dela på kostnaden:

1. amlin
2.
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Härligt, då är vi två som kör steg 1 iaf

Intresserad att hyra släp från sthlm och dela på kostnaden:

1. amlin
2. Snake Eyes
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Nix, det blir premiär för min del, steg 1. Ska bara köpa ett stativ så kan kompisen få stå med kameran hela dagen :D

Överväger att hyra släp också (även om jag startade tråden med avsiken att köra). Verkar vettigt.

Gör dig själv den tjänsten :)

Skaffa övernattning och kör hojarna på släp. Du är definitivt piggare och fräschare :)
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Nå, det närmar sig. Vad jag hörde så är endast 2 av stugorna bokade på området. Det är ett billigt och klart värt boende enligt mig.

Någon som hört eller vet om någon fotograf kommer närvara? Det är onekligen underhållande att se bilder på sig själv från en sådan dag.
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Kompisen ska ta min kamera och fota. Blir riktiga amatörbilder, men några borde kunna bli bra.
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Åker ni ner samma dag eller hur tänker ni bo?

Åker dan innan, med släp, och bor på hotellet. Rummen var inte så dyra. Har kanske en plats kvar i släpet. Enl S-oil var det stort nog för tre hojar. Måste kolla upp det med egna ögon innan jag är övertygad.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Åker dan innan, med släp, och bor på hotellet. Rummen var inte så dyra. Har kanske en plats kvar i släpet. Enl S-oil var det stort nog för tre hojar. Måste kolla upp det med egna ögon innan jag är övertygad.

Vi är 2st som åker ned dagen innan och bor i stuga :)

Ja, de må få plats, men man vill surra de kära säkert också.
 

Anonymous

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
08 Honda cbr 1000rr
Åka Hoj

Vi är tre stycken som åker hoj tillsammans från Sthlm den 12/7. Vore kul om man fick ihop ett större gäng. Så om det skiter sig med släp - skicka PM :tummenupp
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Jag har bokat en 2-bädds stuga på campingen och tänkte köra upp hojen på hästtransporten kvällen innan (söndag), åker väl runt 16.00 från värmdö för att i lugnt tempo komma fram till campingen i god tid innan receptionen stänger 21.00.

Ekipaget drar väl c:a 2 liter/mil (Jeep Grand Cherokee V8) = c:a 1000:- soppa och stugan kostar 225:-. Kostnad delas efter ö.k - vill mest ha lite kul sällskap på vägen, inte tvinga någon att betala dyr soppa bara för att jag gillar stora motorer.

Skall provlasta på fredag, lite dåligt med fästen för spännband men tänkte lösa det med lite prylar från biltema. Jag borde kunna få med en hoj + passagerare till.

Eller om någon annan har plats för mig på något bättre ekipage.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Intresserad att hyra släp från sthlm och dela på kostnaden:

1. amlin
2. Snake Eyes
3. Psxcare (har hästsläp, grand cherokee, BE-kort, får/kan dra 3500Kg men tyvärr är mitt eget släp inte uppvägt ordentligt just nu så 3 hojar blir nog överlast)

Det verkar bli wet race ... :/

Det får ta mig tusan regna klart under helgen så det inte finns något vatten kvar att regna till på måndag :)

Note to self: ta med regnstället
 
Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Det får ta mig tusan regna klart under helgen så det inte finns något vatten kvar att regna till på måndag :)

Note to self: ta med regnstället

Blir det regn tar jag med en termos kaffe och ostmackor :) Solskensåka är det enda åka-t.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Blir det regn tar jag med en termos kaffe och ostmackor :) Solskensåka är det enda åka-t.

Ditt glömska as. Hade du hintat mig om denna körning hade vi kunnat samköra upp hojarna mha mercan och mitt släp från jobbet :mad:
Jag har ju semester from imorgon, hade varit perfekt!
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Ditt glömska as. Hade du hintat mig om denna körning hade vi kunnat samköra upp hojarna mha mercan och mitt släp från jobbet :mad:
Jag har ju semester from imorgon, hade varit perfekt!

Sist jag nämnde ett endagars-motor-projekt för dig ursäktade du dig med att du inte önskade boka upp semesterdagar i förtid :mad: Det var sårande att inse sitt underhållningsvärde! :gråta

Ditt glömska as!
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sista jag nämnde ett endagars-motor-projekt för dig ursäktade du dig med att du inte önskade boka upp semesterdagar i förtid :mad: Det var sårande att inse sitt underhållningsvärde! :gråta

Ditt glömska as!

Jag har ju bett dig att säga till när ni ska på bankörningar. Ty då hänger jag gärna med.

Det enda du frågat var ju däremot om jag ville vara med på att starta ett endurance-team, köpa nödiga banhojar och köra hela säsonger. Det ville jag inte... :D

Nåväl, jag ska ringa smc, så anmäler jag mig och far på ngt själv. ;)
Hoppas ni får bra väder. Gelleråsen är nog den bana jag helst skulle vilja åka.
Jag ska prova att ringa SMC imorgon igen och se om det finns reservplatser till den 13/7. Isf har jag ju släp och bil.
 
Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Jag ska prova att ringa SMC imorgon igen och se om det finns reservplatser till den 13/7. Isf har jag ju släp och bil.

Har du släp som klarar 3st hojar?

Det enda du frågat var ju däremot om jag ville vara med på att starta ett endurance-team, köpa nödiga banhojar och köra hela säsonger. Det ville jag inte... :D

Min andra fråga gällde ju detta.

Endurancefrågan förstod jag att jag kunde ha skippat, men jag levde på hoppet!
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Har du släp som klarar 3st hojar?



Min andra fråga gällde ju detta.

Endurancefrågan förstod jag att jag kunde ha skippat, men jag levde på hoppet!

Det datumet vill jag vara ute i skägården jag brukar vara ute med båten V 30, 31 och 32 av min 5 v semester så dessa veckor håller jag ofta rena. Jag vill helst inte lägga in saker där, det kan då innebära att jag tex inte kan sticka över till Gotland eller Finland pga av att jag då inte har ngn slacktid om det blir dåligt väder inför hemresan.
Men men, nu är jag ot

Ja ett sånt släp tror jag att jag har, vi har flera täckta släp här på jobbet, det största är ett riktigt as. Det vill ju dock till att det finns tillräckligt med öglor att säkra tre hojar. Det måsta jag kolla. Kan göra det när jag går från kontoret strax.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Blir det regn tar jag med en termos kaffe och ostmackor :) Solskensåka är det enda åka-t.

Hoppas det spöregnar satan :mad:

Ditt glömska as. Hade du hintat mig om denna körning hade vi kunnat samköra upp hojarna mha mercan och mitt släp från jobbet :mad:
Jag har ju semester from imorgon, hade varit perfekt!

Missade d1ce hinta dig om att damen och jag hade 2 platser till salu? För sent nu, dock.

Det glömska aset.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hoppas det spöregnar satan :mad:



Missade d1ce hinta dig om att damen och jag hade 2 platser till salu? För sent nu, dock.

Det glömska aset.

Jag borde ha kollat mer själv, jag såg dina inlagg först igår.
Nåväl, det får bli nästa år.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top