Just nu hatar jag Ava Mc

Kneedrag

Guest
Ge mig en länk till en bra internetbutik...

Mvh

Matte

<------- vid sidan här till vänster har du många att välja mellan.

Bikeshop.se
Alienmoto


som någon annan skrev S-racing är bra, de kan ta hem även sådant som inte finns på hemsidan bara ringa.
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Finns en till aukt kawa verkstad här i sthlm, som man borde skänka till skåne eller nåt...
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Jag mailade reservdelar på ava när jag behövde nya brickor inför oljebytet på hojen.
Inkluderade suzukis art-nr i mailet. Fick dock fel brickor.
Några dagar senare fick jag punka och mailade och förklarade att jag inte kunde komma och byta dom felaktiga brickorna.
Då skickade ava dom rätta brickorna med posten till mig :tummenupp

Sedan är det ju trevligt när man får ett och annat lende av :tuttar i butiken
 
Last edited:

ladelai

The Patriots
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Huddinge Hills
Hoj
Yamaha R1, Yamaha MT-07
Jag har ändå inte den direkta erfarenheten av att de suger så mycket som det framgår här på SH.

Skulle köpa en ny jacka + byxa men det slutade med att det bara blev byxa då ändå en ur personalen gav sin korrekta bedömning angående skydden på en för stor jacka. Men jag kan hålla med om att man blev ruggigt tjinkig när de säger att de är "underbemannade" och inte har tid att hämta en annan på lagret. Jag blir oftast väldigt bestämt på en sak och då vill man ha den direkt :) Riktigt dåligt av dem att inte kunna hjälpa till när man väl är där. Bor ju inte allt för långt bort men att behöva åka hem och sedan försöka nå dem per telefon för att veta när de orkat sätta ut jackan i butiken och åka tillbaka, nej det är ingen idé. Beställde från nätet samma pris + någon hundring för postförskott = det var värt det.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Är det någon som någonsin har sagt direkt till dom ang deras bemötande?

Efter att ha kört två och en halv timme med inköp för ett par tusen, vari ingick ett par crosshandskar som visade sig fortfarande sitta ihop med hjälp av färgpatronsgrejen till stöldbågen? Och efter att ha fått veta att de nog inte kunde reda ut det hela via post men att jag var välkommen att titta in närsom?

Japp, det har sagts direkt till dem.
 
Last edited:

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hmmm.. Jag har köpt både hoj och lite andra prylar där, Har även vinterförvarat och servat hojen där, Jag tycker att bemötandet är likvärdigt med andra mc-affärer jag har varit i och nog får jag svar både i telefon och på mail.

Sist jag var där bjöd dom min dotter på glass för att jag inte hade några småpengar på mig.

Men borde inte nån som jobbar på AVA hänga på det här stället för övrigt?
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
jag har förstått det men jag undrar varför han sa att dom endast skickar till företag till mig:va

Det kan nog vara så att det är Posten som inte levererar till privatpersoner
när du väljer det där supersnabba leveranssättet...
Addemoto har sålt fler drivpaket till mig och det är alltid rätt och bra grejer.
Snabba som s*t*n och trevlig och hjälpsam personal..
Sist grannen beställde missade dom dock att skicka en orderbkräftelse men prylar dök in efter 2 dar ändå.. :tummenupp
 

ST0FFE

Dunderklumpen *RIP*
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sista avfarten på Färingsö™
Hoj
ZX9r -00
Jag säger bara MC-bolaget i Järfälla, världens bästa mc butik.
Inte så mycket till butik men jag har aldrig fått något fel och dom är alltid trevliga och hjäpsamma.
Fick servicen till riktigt bra pris. Svarar i telefon gjorde dom också.

Senaste kontakten var i onsdag (halvdag)
Jag hade beställt lite grejer i en annan mc butik men fick inte allt jag hade beställt.
Mot förmodan fick vi tag på en som var kvar på mc-bolaget vid kl 16.30, han erbjöd sig att stanna kvar i butiken tills jag dök upp, trots att han skulle gått hem många timmar tidigare.
Rätt prylar, rätt pris och bra bemötande.
 

Gixxerhoffa

Old Gixxer
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
GSX-R 750 -95 (såld)plus en Intruder (såld)
Det hade varit kul att höra vad AVA-MC har för svar att komma med:D
borde vara en del som jobbar där som är med här på sporthoj eller
vågar man inte säga att man jobbar där:va
S-RACING is king:yoparty
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag säger bara MC-bolaget i Järfälla, världens bästa mc butik.
Inte så mycket till butik men jag har aldrig fått något fel och dom är alltid trevliga och hjäpsamma.
Fick servicen till riktigt bra pris. Svarar i telefon gjorde dom också.

Senaste kontakten var i onsdag (halvdag)
Jag hade beställt lite grejer i en annan mc butik men fick inte allt jag hade beställt.
Mot förmodan fick vi tag på en som var kvar på mc-bolaget vid kl 16.30, han erbjöd sig att stanna kvar i butiken tills jag dök upp, trots att han skulle gått hem många timmar tidigare.
Rätt prylar, rätt pris och bra bemötande.

+1 på den! Dom vänder sig ut och in för att hjälpa! Bra och billiga på service också!
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Provat o maila?
Sen låter det nästan som att det är deras fel att det tar dig 45min dit... tss tss... ;)

Nej det är inte desas fel första gången...men DE ANDRA TRE gångerna han var tvungen att åka dit!

Vet en till mc-firma här utanför Örebro som är helt OMÖJLIGA att få tag på i telefon.
Och ja, fel grejjer har jag också fått så att man fick åka och byta...det värsta var när jag fick ett bakdrev till en Sukka 125 -95 när jag skulle ha till min YZ450F -04 :fyllisar
 

Dr.Bike

Guest
Det hade varit kul att höra vad AVA-MC har för svar att komma med:D
borde vara en del som jobbar där som är med här på sporthoj eller
vågar man inte säga att man jobbar där:va
S-RACING is king:yoparty

Det finns folk som jobbar där, som är regade här, ja.
Men de kan ju knappast göra sig till talesmän för AVA.

Men man kan ju hoppas att de iaf vågar peka på denna (och många andra) trådar här på SH inför sina överordnade och ffa VD.

Jag säger bara MC-bolaget i Järfälla, världens bästa mc butik.

Håller med! Men så är ju oxå Mc-Bolaget en dekokt av de bästa som fanns på olika firmor, men som ville mer.
ALLTID rätt grejer, i rätt tid till rätt pris.
Och servicemindade som tusan.
Tubbe är dessutom en otroligt bra meck!
 
Last edited:

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Jag måste ha haft en ruskig tur med AVA!
Har fått bra service och ett bra bemötande på
försäljning,verkstad och reservdelar.

Med tanke på mängden kunder dom har där så går det väl fel
ibland men läser man på SH så verkar det ju vara total katastrof?
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
är det bara AVA som säljer drev till en 01:a:va, herregud här finns ju en uppsjö av internetbutiker att beställa ifrån. numera är de flesta duktiga med att leverera snabbt:tummenupp

Mkt bra fråga...varför slösa en massa tid på att åka till en handlare (en av de sämsta dessutom...)??:va

Är det någon som någonsin har sagt direkt till dom ang deras bemötande? Menar inte att bråka utan att helt normalt bara fråga vad som är fel och varför dom har sån attityd? Som säljare vill man göra det bästa för sin kund och man vill se kunden nöjd så dom för butikens namn vidare samt återkommer. Fråga rakt ut varför dom beter sig som dicks istället, kanske får dom en tankeställare och förhoppningsvis bättrar på sitt uppförande? Eller?

AVA är MKT medvetna om sitt kassa rykte men de skiter uppenbarligen i det, det går ju runt ändå (ett tag till).

Jag tror inte personalen upplever att de har attitydproblem. Det är nog snarare så att butiken drar till sig en massa bråkstakar som ställer krav på ditten och datten...skitjobbigt, speciellt om lönen suger, man har inga möjligheter till karriärutvecklig mm. Varför ska man då bjuda till?

:rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top