Just nu hatar jag Ava Mc

Är det någon som någonsin har sagt direkt till dom ang deras bemötande? Menar inte att bråka utan att helt normalt bara fråga vad som är fel och varför dom har sån attityd? Som säljare vill man göra det bästa för sin kund och man vill se kunden nöjd så dom för butikens namn vidare samt återkommer. Fråga rakt ut varför dom beter sig som dicks istället, kanske får dom en tankeställare och förhoppningsvis bättrar på sitt uppförande? Eller?
 
De går knappt ihop och deras nyckeltal är skit!
Tror inte direkt bankerna står på kö för att ge de mera pengar.
Soliditet på 13 % är ett skämt och likviditet på 27% är ännu större skämt..
Tror MC branschen är lika dålig som bilbranschen tyvärr..


BOKSLUT & NYCKELTAL 2007-12 2006-12 2005-12
Antal anställda 30 25 18
Omsättning (TKR) 64 446 69 699 60 764
Res. e. finansnetto (TKR) 479 223 -333
Årets resultat (TKR) 231 145 126
Summa tillgångar (TKR) 22 421 22 373 19 830



Vinstmarginal 2,20 % 2,79 % 0,49 %
Kassalikviditet 27,91 % 22,46 % 16,16 %
Soliditet 13,60 % 12,17 % 13,00 %
Fler bokslut- och nyckeltal














Det är, för mig, ett under hur AVA MC fortfarande går ihop!

I stort sätt alla, ALLA, gnäller om deras totala brist på kundbemötande, lagerhållning och till och med skruvade mätare på beg.hojar.

Hur kan de gå runt?

Jag har ingen större erfarenhet av dem själv, jag har hållit mig väck därifrån efter alla skräckhistorier om dem här!
 
Är det någon som någonsin har sagt direkt till dom ang deras bemötande? Menar inte att bråka utan att helt normalt bara fråga vad som är fel och varför dom har sån attityd? Som säljare vill man göra det bästa för sin kund och man vill se kunden nöjd så dom för butikens namn vidare samt återkommer. Fråga rakt ut varför dom beter sig som dicks istället, kanske får dom en tankeställare och förhoppningsvis bättrar på sitt uppförande? Eller?

Om de vill ha kunder så är det väll upp till dem?
Man ska väll inte som kund behöva påpeka att man vill ha rätt delar när man beställt. Man slutar helt enkelt köpa av dem och hoppas de går i kk. Det är ju det här som är konkurrens. Jag menar vi pratar inte om AVA Mc i Kiruna.
 
Last edited:
БОБАН;4210067 skrev:
Har beställt munstycken från dom så dom skickar till privatpersoner, snabbt går det också som sagt.:tummenupp



där ser man:tummenupp
 
Om de vill ha kunder så är det väll upp till dem?
Man ska väll inte som kund behöva påpeka att man vill ha rätt delar när man beställt. Man slutar helt enkelt köpa av dem och hoppas de går i kk.

Så klart. Men blir man dåligt bemött så hade jag konfronterat säljare, det är ju kunden som betalar deras löner så lite bättre attityd kan dom väl ligga inne med. Jag har ju aldrig varit där så ja kan inte uttala mig om hur dom är. Men det är ju många trådar som startas om just AVA. Är mer missnöjda än nöjda kunder.

T ex TS som får köra fram o tillbaka x antal gånger och har en bit att köra, inte nog att dom har dålig attityd men dom kan inte ens visa lite good will och kompensera kunden för allt flängande. Även om kunden själv kan välja var dom vill handla så ska AVA vara glada att han valde just dom just då. I framtiden gör han inte det och nu har dom förlorat ännu en kund. Att sälja ska vara roligt och att vara säljare är ett serviceyrke där man ska gilla att tillgodose kunden med det dom önskar. Så klart finns det gränser man TS hade inga orimliga eller konstiga krav.
 
Ava har nog dåliga sidor, men en sak jag tycker är bra med Ava är att de är snabba när jag beställer originaldelar som de inte har hemma. Beställer på måndag, grejorna finns att hämta samma vecka. Därför handlar jag där (ibland).
Naturligtvis kollar jag att det är rätt grejor jag fått, på plats i butiken.
Hittills har jag aldrig fått fel, vad jag kan komma ihåg.
Jag har inte märkt att personalen är otrevlig heller.
Har aldig lämnat in hojen där, så deras verkstad vet jag inget om.
 
Låter hellre hojarna stå en handlar hos AVA.. Spelar ingen roll om dom mot all förmodan skulle va den enda firman i hela världen som har delen på hyllan...
 
:confused: Och jag som idag bokade tid för 600-milsservice hos dem. Fick ett pris på 2000kr. Är det rimligt? Vågar jag lämna min pärla där....:va
 
:confused: Och jag som idag bokade tid för 600-milsservice hos dem. Fick ett pris på 2000kr. Är det rimligt? Vågar jag lämna min pärla där....:va


Fattar inte att det fortfarande finns människor som överväger att handla, lämmna in hojar hos AVA efter att bara läst alla trådar på SH:va

Nej jag skulle inte lämna in min pärla där.. igen:mad: O inte handla något heller..
 
Last edited:
Fattar inte att det fortfarande finns människor som överväger att handla, lämmna in hojar hos AVA efter att bara läst alla trådar på SH:va

Nej jag skulle inte lämna in min pärla där.. igen:mad: O inte handla något heller..
Inte hunnit läsa "alla trådar" :)
Vilket alternativt serviceställe rekommenderas i Stockholmstrakten?
 
Kan instämma om att sams är bra... Han är den ända som ringt upp igen efter att han sagt det! Toppen!
 
Är det någon som någonsin har sagt direkt till dom ang deras bemötande? Menar inte att bråka utan att helt normalt bara fråga vad som är fel och varför dom har sån attityd? Som säljare vill man göra det bästa för sin kund och man vill se kunden nöjd så dom för butikens namn vidare samt återkommer. Fråga rakt ut varför dom beter sig som dicks istället, kanske får dom en tankeställare och förhoppningsvis bättrar på sitt uppförande? Eller?

håller med dig att om jag blir/skulle bli dåligt eller illa bemött hos en handlare eller verkstad så tar jag upp detta med dom.
dock är problemet att dom flesta handlare eller verkstäder ej tar åt sig eller ens lyssnar. dom går i direktförsvar och skyller på annat och det är oftast kunden som får den skyllen. så att klaga hjälper ytterst sällan. dock får vi hoppas att denna ekonomiska svacka rensar ut dessa handlare som svin och ej har det minsta kund service.
 
addemoto har jag beställt av, la till en hundring och hade drivpaketet hemma dagen efter, det enda problemet är väl att dom bara skickar till företag tror jag, i mitt fall var det inga större problem då min syrra har företag och dom skickade det till henne.

får väl tillägga att addemoto var riktigt trevliga att ha å göra med

Jag har köpt därifrån som privatperson så tja det går :tummenupp

Det är, för mig, ett under hur AVA MC fortfarande går ihop!

I stort sätt alla, ALLA, gnäller om deras totala brist på kundbemötande, lagerhållning och till och med skruvade mätare på beg.hojar.

Hur kan de gå runt?

Jag har ingen större erfarenhet av dem själv, jag har hållit mig väck därifrån efter alla skräckhistorier om dem här!

Dom är generalagent till Kawasaki :gråta :gråta :gråta Jag ryser varje gång Lelles inte kan få tag i delar till min Kawasaki då jag är tvingad att vända mig till Ava :gråta
 
Jag har köpt därifrån som privatperson så tja det går :tummenupp



Dom är generalagent till Kawasaki :gråta :gråta :gråta Jag ryser varje gång Lelles inte kan få tag i delar till min Kawasaki då jag är tvingad att vända mig till Ava :gråta


jag har förstått det men jag undrar varför han sa att dom endast skickar till företag till mig:va
 
Jag har köpt därifrån som privatperson så tja det går :tummenupp



Dom är generalagent till Kawasaki :gråta :gråta :gråta Jag ryser varje gång Lelles inte kan få tag i delar till min Kawasaki då jag är tvingad att vända mig till Ava :gråta

Funkar lika bra o beställa från Mcvaruhuset.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top