Varför går Filip Backlunds hoj så bra?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Kommer ihåg en tid där man kunde köpa HRC's kit till supersport-hojarna.
Vill minnas att "bonntrimmarn" MJP fick ut betydligt mer hk än hrc-delarna som inte gav särskilt mycket alls förutom en tom plånbok.
Den "bonntrimmarn" fixade ju också så att Stiggys 600'or gick lika fort eller fortare än tenkate's cyklar i vm.
Det är inte så att de nordiska trimfirmorna är direkt dåliga alltså..
Sen kan det vara så att man använder vissa delar ur kitet som är bra, som en kam om den är bra.
Köpte man HRC's superkit till vtr1000 fick man typ 5hk har jag också ett svagt minne av, vilket gjorde att alla trimmade någonannanstans..
HRC's kit brukar bara vara en bas att utgå ifrån, och inte mycket mer, och det finns bättre saker att göra.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Om du kör gata kan man ju undra varför du lägger ned så mycket tid på
att trimma? Du får ju max köra i 120km/h i sverige..

Och kolfiber fälgar lär du framförallt inte känna nån skillnad på när du kör på gata.
Hjul är svängmassa.
Vid acceleration gör lätta hjul stor skillnad.
Välkänt inom dragracing.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Hur länge orkar folk

Artikel om Filip Backlunds Suzuki, de har åter lyckats med vad andra inte klarar. Genom om att byta avgassystem byta topplockspackning och lite elektronik pyssel. Med detta så hävdar man att hojen ger 200 på hjulet när de

Detta är början på min tråd, var står det något om motorhästar???
Jag försökte dämpa ner diskussionen tidigare men med så mycket bitterhet inombords så måste Bempa med flera fortsätta tugga. Jag sa att Filip B inte hade 200 hkr i backen, sen börjar alla hugga på mig. Jag hade ju rätt:arsele
Bempa har gett Jantelagen ett ansikte. Det är ju Bempa som ställt en massa frågor om min hoj, vilket intresse har han av den??? Fegranden med den bildens upplösning så går det omöjligt att se något på bakhjulet, rätt eller fel.
Men jag kanske kan förklara för dig att få bort fegranden på allmänväg på framhjulet är annorlunda pga däckets profil. Denna gång var ni fel ute, visst
shit happens. Var nu karl för din hatt och släpp detta nu:bow:va:sissy
 
Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Hjul är svängmassa.
Vid acceleration gör lätta hjul stor skillnad.
Välkänt inom dragracing.

Det var det som jag försökte förklara, dvs hur mycket det gör med lätta hjul. Då under optimala former på bana 2sek/varv, tänkte att det kan vara av intresse att så små medel gör mer än rejäl trimning. Nä då sitter herr bitter Bempa och tror jag skryter om mina kolfiberfälgar. Sen såg man ju att han var lierad med Cawalli och kawazaki (fått hjälp). Vi får väl se hur det går för ett sånt ess som Bempa när det gäller, riktig man eller en som bara åker med på kärran hos de stora pojkarna)
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Artikel om Filip Backlunds Suzuki, de har åter lyckats med vad andra inte klarar. Genom om att byta avgassystem byta topplockspackning och lite elektronik pyssel. Med detta så hävdar man att hojen ger 200 på hjulet när de

Detta är början på min tråd, var står det något om motorhästar???
Jag försökte dämpa ner diskussionen tidigare med med så mycket bitterhet inombords så måste Bempa med flera fortsätta tugga. Jag sa att Filip B inte hade 200 hkr i backen, sen börjar alla hugga på mig. Jag hade ju rätt:arsele
Bempa har gett Jantelagen ett ansikte. Det är ju Bempa som ställt en massa frågor om min hoj, vilket intresse har han av den??? Fegranden med den bildens upplösning så går det omöjligt att se något på bakhjulet, rätt eller fel.
Men jag kanske kan förklara för dig att få bort fegranden på allmänväg på framhjulet är annorlunda pga däckets profil. Denna gång var ni fel ute, visst
shit happens. Var nu karl för din hatt och släpp detta nu:bow:va:sissy

hörrö nu får du ju fan ta och kamma dig lite.

bara för att freddy säger att han enbart sagt att han 200 i motorn så betyder det ju inte att du har rätt om ifall att filip har 200 i backen. det måste du ju förstå själv.

att det sedan divideras om din hoj är ju inte så konstigt eftersom att det var du själv som tog upp den som jämförande objekt.

jag förstår att det kan kännas svårt att inse att du trotts att du lagt jättemycket pengar på dina hrcgrejor så kanske det finns dom ute i garagen som faktiskt pallar att plocka mer effekt. för det verkar faktiskt vara det som är problemet här.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
hörrö nu får du ju fan ta och kamma dig lite.

bara för att freddy säger att han enbart sagt att han 200 i motorn så betyder det ju inte att du har rätt om ifall att filip har 200 i backen. det måste du ju förstå själv.

att det sedan divideras om din hoj är ju inte så konstigt eftersom att det var du själv som tog upp den som jämförande objekt.

jag förstår att det kan kännas svårt att inse att du trotts att du lagt jättemycket pengar på dina hrcgrejor så kanske det finns dom ute i garagen som faktiskt pallar att plocka mer effekt. för det verkar faktiskt vara det som är problemet här.

Det är bara att ställa sig i kön över folk, som tjatar om min hoj. En blir så d-jla trött. om du sparar så kanske du kan köpa en egen motorcykel:dummer Men skall genast leta kolfilter h-vete vad hkr billigt och bra:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol
 
Last edited:

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Det är bara att ställa sig i kön över folk, som tjatar om min hoj. En blir så d-jla trött. om du sparar så kanske du kan köpa en egen motorcykel:dummer Men skall genast leta kolfilter h-vete vad hkr billigt och bra:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol
Kanske inte är läge att lägga sig i men jag har full förståelse att många tror att du är besviken över att din hoj inte lämnar så mkt effekt som du hade hoppats på eftersom din ton är rätt bitter/gnällig/upprörd. Se så - upp med hakan och inse att andra kanske lyckats bättre (eller sämre) med sin vässning :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vilken fantastisk tråd.......

Jag skall också bli så bitter på heltid någon gång.....

EDIT: Vad mer precist är gjort på effektfronten förutom kammar/ventiler, en portning, andra trattar och ett avgas?
 
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Det är bara att ställa sig i kön över folk, som tjatar om min hoj. En blir så d-jla trött. om du sparar så kanske du kan köpa en egen motorcykel:dummer Men skall genast leta kolfilter h-vete vad hkr billigt och bra:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol

det som är så kul är att det både i denna tråd och i tråden bluffhästkrafter är du själv som drar upp din egen hoj. och sedan blir arg när folk diskuterar den på ett sätt som du inte gillar..

ja ajg tycker du skall testa kolfilter.. så kanske du får dom där sista hästarna. :tummenupp
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Trött på frågor om hojen i trådar och PM

Vilken fantastisk tråd.......

Jag skall också bli så bitter på heltid någon gång.....

EDIT: Vad mer precist är gjort på effektfronten förutom kammar/ventiler, en portning, andra trattar och ett avgas?
Om man har förtroende för RGenginering så blir slutresultatet 190-193hkr. För övrigt får du detta svar:

Tack Freddy du kommer bli min stora idol!! EN enda mening "jag har sagt att jag har 200 hästar till media ja.. i motorn" .
Precis vad jag argumenterat för hela tiden, hela andemeningen med inlägget, som så gärna missförstås av personer som bara vill in och säga emot utan att tillföra något. Så istället för att föra en saklig diskussion, så har man gjort vad man kan för att förnedra mig, men det är samma med min bil, det är alltid folk som ger gliringar och undrar om man tycker man är nåt för man köpt något dyrt. Tack en en gång Freddy för att du härmed fått tyst på en massa besserwissrar, som tog mitt prat om mina hkr som skryt och inte logik i sättet att jämnföra trimmning. Freddy
Nu kan ni flesta sitta där med era sarkarsmer/ni sket i det blå skåpet
Nu hoppas jag vi kan stänga denna tråd och man får passa sig innan man startar en ny:tråkad
 
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Om man har förtroende för RGenginering så blir slutresultatet 190-193hkr. För övrigt får du detta svar:

Tack Freddy du kommer bli min stora idol!! EN enda mening "jag har sagt att jag har 200 hästar till media ja.. i motorn" .
Precis vad jag argumenterat för hela tiden, hela andemeningen med inlägget, som så gärna missförstås av personer som bara vill in och säga emot utan att tillföra något. Så istället för att föra en saklig diskussion, så har man gjort vad man kan för att förnedra mig, men det är samma med min bil, det är alltid folk som ger gliringar och undrar om man tycker man är nåt för man köpt något dyrt. Tack en en gång Freddy för att du härmed fått tyst på en massa besserwissrar, som tog mitt prat om mina hkr som skryt och inte logik i sättet att jämnföra trimmning. Freddy
Nu kan ni flesta sitta där med era sarkarsmer/ni sket i det blå skåpet
Nu hoppas jag vi kan stänga denna tråd och man får passa sig innan man startar en ny

du har fortfarande inte svarat på hur ett uttalande från freddy om att han har 200 i motorn gör att vi automatiskt kan dra slutsatsen att filip ljuger om att han 200 på slangen . det är ju det som argumenterar imot och freddys uttalande gör ju inte på något sätt att du automatiskt har rätt.

men i din värld så är det kanske så.

eller jag glömde, förlåt tocar för att jag säger emot dig. du vet alltid bäst :Bugar
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
du har fortfarande inte svarat på hur ett uttalande från freddy om att han har 200 i motorn gör att vi automatiskt kan dra slutsatsen att filip ljuger om att han 200 på slangen . det är ju det som argumenterar imot och freddys uttalande gör ju inte på något sätt att du automatiskt har rätt.

men i din värld så är det kanske så.

eller jag glömde, förlåt tocar för att jag säger emot dig. du vet alltid bäst :Bugar

Frågan är ett bra bevis att du inte vuxit färdigt, vi får snacka vidare när du fått moppe kortet
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Frågan är ett bra bevis att du inte vuxit färdigt, vi får snacka vidare när du fått moppe kortet

joråsåatteeee. blir nog bra. däremot så kanske du skulle ta och läsa igenom hur du skriver om din hoj när du drar in den i diskussionen.. genom att läsa dom inläggen och få en vidare insikt i hur du själv skriver så kanske du kan förstå varför diskussionerna tar dom vändningarna dom gör.

du vet , det är inget fel med att vara ödmjuk
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Backa bandet och läs din egen post på förra forumet. Du skriver att Freddy är en lögnare, utan omsvep, för att han säger han har 200 hästar,

TC följande sa du på tråden 210 hästar om Freddy.
*Var skulle han hittat sina hästar, vissa kanske tycker det är imponerande, vi
andra tycker det är patetiskt.

*Det är inte riktigt det som det handlar om här, utan varför man måste "brösta sig" mot konkurrenter och ljuga

Samma tråd som det skrivs flera ggr att det alldeles säkert gällde motorhästar men du verkar inte lyssna heller....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=176474&page=2

Nu skriver du
*Freddy du är min idol!

Sedan råkar det vara så att om jag köper en hoj av Papunen så innebär det inte att man är allierad med någon men avskyr när folk kallar annat bra folk för dumma och lögnare...
Det handlar inte om att bli bitter över detta utan om sunt förnuft om hur man beter sig bland proffísionella åkare....dessa trådar hör inte hemma här, posta i OT forum eller MC relaterade forum istället. När det gäller min hoj har jag inget att sakna.

Ödmjukhet funkar bra här...det är inte vi andra som drar in dina prylar, det är du men du verkar inte inse eller förstå hur du skriver och uttrycker dig.

(Det är inte lätt att vara ödmjuk när man är så jävla bra?)
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Papunen har inga 200 på bakhjulet som han skriver på sin hemsida, det måste vara på veven. Med de moddar man får göra i prosuperbike....(från 210hkr)

Ovan är min text start på tråden >>Sen stiger Freddy fram och säger det är veven som gäller. Därmed har han satt punkt vilket känns bra. Vill någon tjata vidare så kan han inte ha något liv:hej:hej trevlig helg!!
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Papunen har inga 200 på bakhjulet som han skriver på sin hemsida, det måste vara på veven. Med de moddar man får göra i prosuperbike....(från 210hkr)

Ovan är min text start på tråden >>Sen stiger Freddy fram och säger det är veven som gäller. Därmed har han satt punkt vilket känns bra. Vill någon tjata vidare så kan han inte ha något liv:hej:hej trevlig helg!!

haha du är rolig .

"Artikel om Filip Backlunds Suzuki, de har åter lyckats med vad andra inte klarar. Genom om att byta avgassystem byta topplockspackning och lite elektronik pyssel. Med detta så hävdar man att hojen ger 200 på hjulet när de är klara. Tar man ett ungefärligt snitt på orginal hästar i 8-10 tidningar så
ligger suzuki orginal på 160-165hkr. Världens kanske bästa motorbyggare Ten Kate får klämt ut 210-215 hästar ur hondan i år, som orginal ger mer, ducati 198 Kawan 208-212.Skulle en svensk guru klämma fram 35-40 hkr på hjulet genom att byta topplockspackning. Avgassystem, powercommander och liknande typer av ECU, det åker var och varannan gatåkare med, fast med nästan 25-30hkr mindre. Jag prenumererar på 5 engelska tidningar där de intervjuar några av englands och därmed världens bästa motorbyggare, de pratar om att få ut 175-180hkr beroende på hoj. Sen körs ju några race med mer fri trimmning, då gäller c.a 210, med byte kammar/kolvar/insug osv... Jag har själv bänkkört för en förmögenhet och köpt HRC delar för 6siffriga belopp. Bla bänkat hos Rg han visade många riktiga siffror utan att tala om vems hojar det var, men det fanns inte en 1 hoj i närheten av min. Däremot så hade han en suzuki där från danska superbike mästerskapet, där de har i princip fri trimmning. Den var fullt yoshimura kittad med allt du kan tänka dig racebox/kammar/kolvar/blueprintad osv... han fick 183hkr i dynon.

200 never, never!! Sluta lura er själva och andra! "
ovan är ditt första inlägg.

det är ju filip backlund som du protesterar emot. vad freddy papunen säger och inte säger har ju inte nämnvärt mycket att göra med din första frågeställning .

men du kanske menar det att om papunen säger att han har 200 i motorn och inte på bakhjulet så måste det nödvändigtvis gälla även för backlund.

vad vi däremot kan dra för slutsatser av det hela är att papunen har 200 i motorn. medans vi fortfarande undrar om backlund har 200 på slangen.

du verkar sitta på ganska så mycket info så det vore intresant för en novis som jag att får reda på hur och varför det som backlund säger är så osanolikt , upplys en ovetande själ som mig själv .
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
haha du är rolig .

"Artikel om Filip Backlunds Suzuki, de har åter lyckats med vad andra inte klarar. Genom om att byta avgassystem byta topplockspackning och lite elektronik pyssel. Med detta så hävdar man att hojen ger 200 på hjulet när de är klara. Tar man ett ungefärligt snitt på orginal hästar i 8-10 tidningar så
ligger suzuki orginal på 160-165hkr. Världens kanske bästa motorbyggare Ten Kate får klämt ut 210-215 hästar ur hondan i år, som orginal ger mer, ducati 198 Kawan 208-212.Skulle en svensk guru klämma fram 35-40 hkr på hjulet genom att byta topplockspackning. Avgassystem, powercommander och liknande typer av ECU, det åker var och varannan gatåkare med, fast med nästan 25-30hkr mindre. Jag prenumererar på 5 engelska tidningar där de intervjuar några av englands och därmed världens bästa motorbyggare, de pratar om att få ut 175-180hkr beroende på hoj. Sen körs ju några race med mer fri trimmning, då gäller c.a 210, med byte kammar/kolvar/insug osv... Jag har själv bänkkört för en förmögenhet och köpt HRC delar för 6siffriga belopp. Bla bänkat hos Rg han visade många riktiga siffror utan att tala om vems hojar det var, men det fanns inte en 1 hoj i närheten av min. Däremot så hade han en suzuki där från danska superbike mästerskapet, där de har i princip fri trimmning. Den var fullt yoshimura kittad med allt du kan tänka dig racebox/kammar/kolvar/blueprintad osv... han fick 183hkr i dynon.

200 never, never!! Sluta lura er själva och andra! "
ovan är ditt första inlägg.

det är ju filip backlund som du protesterar emot. vad freddy papunen säger och inte säger har ju inte nämnvärt mycket att göra med din första frågeställning .

men du kanske menar det att om papunen säger att han har 200 i motorn och inte på bakhjulet så måste det nödvändigtvis gälla även för backlund.

vad vi däremot kan dra för slutsatser av det hela är att papunen har 200 i motorn. medans vi fortfarande undrar om backlund har 200 på slangen.

du verkar sitta på ganska så mycket info så det vore intresant för en novis som jag att får reda på hur och varför det som backlund säger är så osanolikt , upplys en ovetande själ som mig själv .
Högst motvilligt får du ett svar. Det är ett utdrag ur en intervju med Filip B i tidningen "Allt om MC". Du måste känna någon annan om du har frågor:tråkad
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Artikel om Filip Backlunds Suzuki, de har åter lyckats med vad andra inte klarar. Genom om att byta avgassystem byta topplockspackning och lite elektronik pyssel. Med detta så hävdar man att hojen ger 200 på hjulet när de

Detta är början på min tråd, var står det något om motorhästar???
Jag försökte dämpa ner diskussionen tidigare men med så mycket bitterhet inombords så måste Bempa med flera fortsätta tugga. Jag sa att Filip B inte hade 200 hkr i backen, sen börjar alla hugga på mig. Jag hade ju rätt:arsele
Bempa har gett Jantelagen ett ansikte. Det är ju Bempa som ställt en massa frågor om min hoj, vilket intresse har han av den??? Fegranden med den bildens upplösning så går det omöjligt att se något på bakhjulet, rätt eller fel.
Men jag kanske kan förklara för dig att få bort fegranden på allmänväg på framhjulet är annorlunda pga däckets profil. Denna gång var ni fel ute, visst
shit happens. Var nu karl för din hatt och släpp detta nu:bow:va:sissy

jag skulle fortfarande vilja ha en bra motivering till hur du kan hävda att du har rätt om att filip b inte har 200 i backen
 

svenson-66

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Hässleholm
Hoj
GSX-R 600 -98
Kommer ihåg en tid där man kunde köpa HRC's kit till supersport-hojarna.
Vill minnas att "bonntrimmarn" MJP fick ut betydligt mer hk än hrc-delarna som inte gav särskilt mycket alls förutom en tom plånbok.
Den "bonntrimmarn" fixade ju också så att Stiggys 600'or gick lika fort eller fortare än tenkate's cyklar i vm.
Det är inte så att de nordiska trimfirmorna är direkt dåliga alltså..
Sen kan det vara så att man använder vissa delar ur kitet som är bra, som en kam om den är bra.
Köpte man HRC's superkit till vtr1000 fick man typ 5hk har jag också ett svagt minne av, vilket gjorde att alla trimmade någonannanstans..
HRC's kit brukar bara vara en bas att utgå ifrån, och inte mycket mer, och det finns bättre saker att göra.

På den gamla svart-vita tiden då undertecknad var aktiv vill jag minnas att Stefan Folkesson fick en av sina motorer (gsx-r 600) byggd av Grottis, som på sin tid var en legendarisk trimmare på både bil och båge. Denna bänkades till ca 115 hk på slangen. Den gode Jarnsberg (MJP) tog hojen direkt och laborerade på sin hembyggda bänk 1 dag och avslutade med styvt 118 hk. Du har alltså helt rätt, det finns oerhört mycket know-how i bya-smedjorna och det handlar absolut inte om att köpa de dyraste delarna.
Till syvende och sist handlar det dessutom om varvtider, vilket inte bara kräver effekt utan lite annat åxå...
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
På den gamla svart-vita tiden då undertecknad var aktiv vill jag minnas att Stefan Folkesson fick en av sina motorer (gsx-r 600) byggd av Grottis, som på sin tid var en legendarisk trimmare på både bil och båge. Denna bänkades till ca 115 hk på slangen. Den gode Jarnsberg (MJP) tog hojen direkt och laborerade på sin hembyggda bänk 1 dag och avslutade med styvt 118 hk. Du har alltså helt rätt, det finns oerhört mycket know-how i bya-smedjorna och det handlar absolut inte om att köpa de dyraste delarna.
Till syvende och sist handlar det dessutom om varvtider, vilket inte bara kräver effekt utan lite annat åxå...



Hmm är det Sippe?
Sorry för OT.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top