Yamaha XJ6-Tråden

Enee

Snart skiner Poseidon!
Gick med
5 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha XJ6 -10
Sådär ja..
 

Bifogat

  • Bild 002.edit.jpg
    Bild 002.edit.jpg
    243.9 KB · Visningar: 370
  • Bild 003.edit.jpg
    Bild 003.edit.jpg
    246.1 KB · Visningar: 420

muzzlan

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
Västerås
Hoj
Xj6 -09
Kollat runt lite på olika slipons till hojen... Någon som har bra tips? Vill inte byta till helsystem då det blir för mkt cash. Någon slipon som ger lite råare ljud?
 

GRC Danne

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Fz1-n -08
Kollat runt lite på olika slipons till hojen... Någon som har bra tips? Vill inte byta till helsystem då det blir för mkt cash. Någon slipon som ger lite råare ljud?

jag kom just hem från en kille som ska bygga ett slipon åt mig
blir ett i klofiber. vet inte pris än. men inte lika dyrt som ett helsystem
 

aLivestream

Ny medlem
Gick med
15 May 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha XJ6-N
kan inte fatta att andrahandsvärde på en xj6:a är så sjukt lågt! på bl**ket finns de en som kostar 47 å gått 150 mil! en fz6 -04 - 07 kostar typ samma! Har någon annan kommit på samma sak lr är de bara jag!? Jag ska köpa en xj6 härom dagarna hade jag tänkt. blir min första "tunga hoj".
 

F1eX

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2006
Ort
Linköping, eg. Göteborg
Hoj
Honda VFR -00 - såld, Yamaha XJ6 -09
blev som dött här ett tag =(
ingen som vet vilka som säljer shark avgas system till vettiga priser???

Jag beställde ett Shark GP2 Street från Bikeshop.se i fredags.
Får det om tre veckor!

Hugger - Check
Nytt helsystem - check
Nya blinkers - check
Ny regplåtsfäste - check
Belly pan - kommer i juli

Bilder kommer!
Hon börjar bli ordentligt snygg nu.
 

Ackesson

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph Street Triple
Jag beställde ett Shark GP2 Street från Bikeshop.se i fredags.
Får det om tre veckor!

Hugger - Check
Nytt helsystem - check
Nya blinkers - check
Ny regplåtsfäste - check
Belly pan - kommer i juli

Bilder kommer!
Hon börjar bli ordentligt snygg nu.

Härligt. Ser fram emot bilder.
 

Enee

Snart skiner Poseidon!
Gick med
5 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha XJ6 -10
Jag beställde ett Shark GP2 Street från Bikeshop.se i fredags.
Får det om tre veckor!

Hugger - Check
Nytt helsystem - check
Nya blinkers - check
Ny regplåtsfäste - check
Belly pan - kommer i juli

Bilder kommer!
Hon börjar bli ordentligt snygg nu.

Hoppas inte för mycke på lev.tiden bara, mitt paket skulle ta 10 dagar, tog 1 månad... :p
 

Ackesson

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph Street Triple
Tempen...

Samma här.. ligger o pendlar mellan 90-105 i stan.
Ingen fara så länge den inte går över 116grader.... kollade instruktionsboken :mattias
 

muzzlan

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
Västerås
Hoj
Xj6 -09
Hjälp sökes!

Gjorde nybörjarmisstaget att inte skriva upp vilka färger som skall sitta med vilka gällande kablaget för blinkers bak. Nu får jag ingen ordning på det. Skulle byta undertail och miniblinkers bak, drag bara ut sladdarna och sen var det "helvete!". Kan inte få någon ordning på dem igen. Det bästa jag lyckats med är att vänstar bak+fram fungerar som de skall. Men inte höger. Provat koppla om och om och om men blir aldrig rätt.. Blinkar snett, vänster fram och höger bak, blinkers fram och bak lyser hela tiden på ena sidan osv.

Någon vänlig själ som kan berätta för mig vilka kablar som ska i vart? (kopplingen på höger sida under sadeln) Vill verkligen få på undertailen ikväll men vill ju veta att det funakr med original innan jag börjar löda och greja i nya kablarna.

Tack på förhand
 

GRC Danne

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Fz1-n -08
Hjälp sökes!

Gjorde nybörjarmisstaget att inte skriva upp vilka färger som skall sitta med vilka gällande kablaget för blinkers bak. Nu får jag ingen ordning på det. Skulle byta undertail och miniblinkers bak, drag bara ut sladdarna och sen var det "helvete!". Kan inte få någon ordning på dem igen. Det bästa jag lyckats med är att vänstar bak+fram fungerar som de skall. Men inte höger. Provat koppla om och om och om men blir aldrig rätt.. Blinkar snett, vänster fram och höger bak, blinkers fram och bak lyser hela tiden på ena sidan osv.

Någon vänlig själ som kan berätta för mig vilka kablar som ska i vart? (kopplingen på höger sida under sadeln) Vill verkligen få på undertailen ikväll men vill ju veta att det funakr med original innan jag börjar löda och greja i nya kablarna.

Tack på förhand

om du kopplat så dom lyser hela tiden så har du kopplat in baklampan bara att prova sig fram svart är jord
 

muzzlan

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
Västerås
Hoj
Xj6 -09
om du kopplat så dom lyser hela tiden så har du kopplat in baklampan bara att prova sig fram svart är jord

Baklampan? Alltså skyltbelysningen eller bakljuset? Bakljuset går ju separat och är inte riktigt med i samma kabelhärva som resten... från hojen kommer 4 honor blå,brun,grön,svart. 1 av varje. Dessa kablar matchar ej färgerna på de som kommer från blinkers.

Någon som vet vilka par som håller ihop?
 

muzzlan

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
Västerås
Hoj
Xj6 -09
Baklampan? Alltså skyltbelysningen eller bakljuset? Bakljuset går ju separat och är inte riktigt med i samma kabelhärva som resten... från hojen kommer 4 honor blå,brun,grön,svart. 1 av varje. Dessa kablar matchar ej färgerna på de som kommer från blinkers.

Någon som vet vilka par som håller ihop?


Okej nu är det löst iaf... efter någon timmes frustration igår natt.
MEN nu dök det upp ett nytt problem om någon är duktig på relä.

Köpte ett lastoberoende relä från biltema. Allt funkar men så fort tändningen är på "tickar" relät. Fast blinkers är av, men så fort ström är på så låter relä't... Någon som har en idé om vad detta kan bero på eller åtgärd?
 

GRC Danne

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Fz1-n -08
Okej nu är det löst iaf... efter någon timmes frustration igår natt.
MEN nu dök det upp ett nytt problem om någon är duktig på relä.

Köpte ett lastoberoende relä från biltema. Allt funkar men så fort tändningen är på "tickar" relät. Fast blinkers är av, men så fort ström är på så låter relä't... Någon som har en idé om vad detta kan bero på eller åtgärd?

jag kör med rizoma motstånd funkar perfa. det är väl ett billigt relä skulle jag gissa man får vad man betalar för =P kör med motstånd och orginal relä...
 

BikerBoy

Medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Södra Sverige
Hoj
Kawasaki ER-6n -09 GPR+Dynojet ..... R1 -00 Harris slipon *skrotad*
Fundera på en XJ6-n alternativt en ER6-n på grund av billig drift, försäkring o.s.v.

För och nackdelar?
Ngn med erfarenhet av båda?

Tack!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top