Nya Gixxer 1000 med 191 hk!

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
..skulle varit kul.
Orka ligga under 9hk under jämna 200 ;) Lägg till lite kubik o fixa 200hk istället.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Orka ligga under 9hk under jämna 200 ;) Lägg till lite kubik o fixa 200hk istället.

Då får dom inte vara med och leka i Superbike....:näsblod

Går nog lekande lätt att plocka ut 200 häster i samtliga 1000-kubik rad4or 2009 men då blir tillförlitligheten/livslängden lidande... (eller så klarar man inte ljud/avgasregler eller så blir det för dyrt)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
191 hästar, fem mer newtonmeter och fem kilo lättare....låtar nästan för bra för att vara sant...
Dock är den ful enligt utsago från en läckt bild jag inte hittar igen.

Dock var hondan oxå ful, så suzukin är säkert ful i början oxå, likt R1an, men kommer sedan växa på en vartefter den kittas med raceprylar :)
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Har jag fel känsla när jag tycker det känns som att gixxern kommer se ut mer eller mindre som föregångaren?
Jag inbillar mig nåt liknande fast med ungefär likadant framlyse som 600/750 oså ba helt enkelt lite fulare o jävla mycket större än R1/1000RR.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Har jag fel känsla när jag tycker det känns som att gixxern kommer se ut mer eller mindre som föregångaren?
Jag inbillar mig nåt liknande fast med ungefär likadant framlyse som 600/750 oså ba helt enkelt lite fulare o jävla mycket större än R1/1000RR.

Fulare än 1000RR låter snudd på omöjligt, men den kommer säkert vara några kilo tyngre fulltankad men ha några hästar mer på bakhjulet, kanske ser den mer ut som årets gixxer 600/750 (vilket inte är jättesnyggt, men som sagt, det finns fulare)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Dock är den ful enligt utsago från en läckt bild jag inte hittar igen.

Dock var hondan oxå ful, så suzukin är säkert ful i början oxå, likt R1an, men kommer sedan växa på en vartefter den kittas med raceprylar :)

R1 ful? Jag gillade den från första bilden och efter det har den bara växt.

Har haft det lite jobbigare med Hondan men har väl inte den läggningen riktigt men visst tycker jag mer om den nu än efter den första kollen på den så det blir nog samma med sukan(eller så bara älskar man den direkt)

Alltid svårt med helt nytt formspråk i en konservativ värld,jämför bara på bilsidan när BMW släppte nya modellen för några år sen,vart ju ramaskri och de har förstört märkets signum.

Vem tittar efter de gamla idag?

Henrik
 

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -07
Ni är ju inte kloka. Cbr1000rr är nu den klart snyggaste tusingen. De andra ser bara för vulgära ut.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
kanske,kanske inte...

091k.jpg


091k-2.jpg
 

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Jag tycker att det bara har gatt utfor sedan '05 nar dom japanska markena borjade med att dela upp sina kapor i massa delar. Det kanske ger battre prestanda men ser forfarligt ut.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
så där.....
 

Bifogat

  • k9.jpg
    k9.jpg
    20.3 KB · Visningar: 387

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag tycker att det bara har gatt utfor sedan '05 nar dom japanska markena borjade med att dela upp sina kapor i massa delar. Det kanske ger battre prestanda men ser forfarligt ut.

Är nog beredd att hålla med. Hondas snyggaste blade är 954, allt efter blir bara fulare och fulare (08an är gräslig), R1an var bäst 04-05, gixxern 05-06, Kawan, -03 (fast 04-05 är mycket snyggare än 06-07 som är snyggare än 08- (som är nästan lika ful som samtida Honda))

Tur att prestandan går upp vilket är viktigare :yoparty
 

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
Då får dom inte vara med och leka i Superbike....:näsblod

Går nog lekande lätt att plocka ut 200 häster i samtliga 1000-kubik rad4or 2009 men då blir tillförlitligheten/livslängden lidande... (eller så klarar man inte ljud/avgasregler eller så blir det för dyrt)


eller så slutar du tro så mycket:D :tuttar :) :rolleyes:
 

Dark_Messenger

Guest
Det där blåset var nog det fulaste jag sett. Ser ut som en sån där hörseltratt gamla gubbar hade förr. Annars såg den ok ut tycker jag. Är det bekräftade bilder eller pshoppade?
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
jag tycker de nya cbr1000rr är snygga, men den förra modellen är snyggare.
Alla r1or från 03- är gräsliga medans de nya gsxr1000 är snyggare än de äldre inkl. denna..
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top