Honda CB1000R-tråden

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
Fan va dött det har blivit i denna tråden då:) Har ni inget nytt och berätta om era hojar, modar ni gjort osv? =) Själv funderar jag på att ställa in hojen för året snart, har fan ingen tid o köra längre :S
 

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
CB1000R -09
Fan va dött det har blivit i denna tråden då:) Har ni inget nytt och berätta om era hojar, modar ni gjort osv? =) Själv funderar jag på att ställa in hojen för året snart, har fan ingen tid o köra längre :S

Mm alla är väl för upptagna av att vara ute och köra. Själv tror jag det blir sista turen imorgon för mig, synd bara regnet vräker ner just.
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Fan va dött det har blivit i denna tråden då:) Har ni inget nytt och berätta om era hojar, modar ni gjort osv? =) Själv funderar jag på att ställa in hojen för året snart, har fan ingen tid o köra längre :S

Å jag har spännt kedjan första gången, 190 mil typ. Man vill ju inte riktigt gå in i vinter-mode ännu så nu hoppas man på lite mer dagar med regn-uppehåll så man kan klämma några mil till innan dvalan:tummenupp
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Hade tänkt att köra på Gelleråsen idag men plånboken var för mager för det :(
Blir knixkursen på Gröndal den 25/9 istället :)
 

KlonasApa2

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2009
Ort
Luleå
Hoj
honda cb1000ra
Ni som monterat powercommander på er... Var sitter kontakterna och är de svåra att komma åt? Gärna med foton eller länk till sprängskiss el dylikt vore kanon :tummenupp

sitter ett gpr slipon och en race kat. på min så jag behöver mappa den framöver
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Ni som monterat powercommander på er... Var sitter kontakterna och är de svåra att komma åt? Gärna med foton eller länk till sprängskiss el dylikt vore kanon :tummenupp

sitter ett gpr slipon och en race kat. på min så jag behöver mappa den framöver

Då har du samma kat och slipon som jag har då. Lite svårt att säga vart kontakterna sitter men dom sitter på dom 4 insputarna. Det var inte svårt alls att dra kabeln från under kutsen, via vänstersidan under sadeln sen fram på vänstersida och sedan under tanken. Man var iofs tvungen att lyfta tanken för att få igenom allt men tror det tog 20min för oss att göra det.
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Är på väg att köpa mig en CB1000RA och tänkte fråga er som redan äger en, vad era hojar ligger på i förbrukning? Bara på ett ungefär, kul att veta!

Sen undrar jag vart man kan få tag i ett bra, kanske billigt depåställ som passar till bak? Det underlättar ju kedjesmörjning t ex.
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Min CB1000RA ligger väl på 0,8-0,9l/mil när man är ute och busar fast det är efter när jag bänkade den :)
 

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
K 1300 R 2012
Min CB1000RA ligger väl på 0,8-0,9l/mil när man är ute och busar fast det är efter när jag bänkade den :)

Du måste ha ett hål i tanken.Min tar 0,65 vid hård körning.
Fick soppa torsk förra veckan och då hade jag kört drygt 26 mil.
 

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
CB1000R -09
Du måste ha ett hål i tanken.Min tar 0,65 vid hård körning.
Fick soppa torsk förra veckan och då hade jag kört drygt 26 mil.

Min har dragit ca 0.7-0.75 vid lite hårdare körningar... så det är nog högst individuellt va man tycker är hård körning och om man gör det hela tanken ut...
 

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
K 1300 R 2012
Min har dragit ca 0.7-0.75 vid lite hårdare körningar... så det är nog högst individuellt va man tycker är hård körning och om man gör det hela tanken ut...

Det är sant att det där om hela tanken ut.Men min har aldrig tagit 0,7 per mil.
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Ja det låter väl som dom drar vad man kan förvänta sig då!

Ang. depåstöd bak då, någon som har bra förslag där?
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Det är sant att det där om hela tanken ut.Men min har aldrig tagit 0,7 per mil.

Min ligger bra högt efter jag bänkade den. Kör du original eller kör du också mappad? Tydligen så låg dom extremt jävla lågt på bränslemängden original. Vad jag menar hårt är ungefär 130-200 på småvägarna runt Västerås och då menar jag 200 på 4-5an inte 6an :)
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Du måste ha ett hål i tanken.Min tar 0,65 vid hård körning.
Fick soppa torsk förra veckan och då hade jag kört drygt 26 mil.

26 mil!? Jag brukar få tanka vid 20 mil å då får jag i 15 liter. Rekordet, eller vad man nu ska säga var efter 14 mil så började soppa lampan å blinka. Då hade jag hällt i Shell V power. Min är bänkad med powercommander samt Leo Vince med cat ersättare.
Har även funderingar på att skaffa en hoj som lämpar sig lite mer för touring med skjuts å lite väskor. Men jag är så kluven. Efter de hojar som man testat så hela tiden så får man sin cb1000 på hjärnan att det är en fruktansvärt rolig å smidig hoj, bästa jag haft, å jag har haft ca 10 hojar.
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Nu har man då fått hem sin nya gröna skönhet! :yoparty
Hoppas vädret slår om snart bara, så man kan få ta sig en ordentlig sväng!
 

sollegbg

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cb 1000ra
har också införskaffat mig en cb1000, så dum att man köper den så sent på året så det inte går o åka bara haha !
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top