Sommarjobbs tråden

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Snart börjar det bli dax att söka sommarjobb och jag tycker vi ska samla ihop lite info om hur mycket du tjänar/tjänade, vart du jobbade, hur man enklast får tag i ett jobb etc etc.

Jag har själv sökt sommarjobb föra året men fick inte tag i något, även fast jag ringde runt och var in och frågade på ett 60 tal företag:(

Fyll på med lite tipps och info nu:)
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
jag har jobbat på mcdonken ett par år nu. 69.2kr timmen.. de funkar

men ska skaffa annat nu hade ja tänkt.. ICA for teh win =)
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
jag har jobbat på mcdonken ett par år nu. 69.2kr timmen.. de funkar

men ska skaffa annat nu hade ja tänkt.. ICA for teh win =)

Ska också försöka få jobb hos ICA på deras lager, skulle tydligen vara bra betalt:)

Edit: Hur fick du jobbet hos donken?
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Ska också försöka få jobb hos ICA på deras lager, skulle tydligen vara bra betalt:)

Edit: Hur fick du jobbet hos donken?

Det som är bra med handeln är ju OB:N den är ju mindre bra på donken
jag praoade där i 8:an typ, sen va de klippt o skuret =) bara o börja iprincip..
 

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Ort
sundsvall
Hoj
crm 125 och Suzuki ts125r extreme makeover
Jag har jobbat varje lör och sön i ett halvår på ica och tjänat 10 000 i månaden. 11-20.15 *4 92kr en timme på lördan och sen 180 kr resten:tuttar
 
Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Har tänkt på en sån här tråd innan, bra initiativ. :tummenupp

Jag har gått och slitit för 60 kr/h utan semesterersättning två somrar, men nu är det fan nog. Har jobb på Optimera, tror jag har 80 kr/h nu, men efter 18-årsdagen ökar det till 92, sedan semesterersättning (13%) på det... Övertidsersättningen ligger på 100% extra, dock kommer jag i princip aldrig åt denna. :( Då går jag under handelsavtalet och är för tillfället 17 år.

Angående hur man får tag i ett jobb handlar allt om att få in en fot, släktingar/kompisar till päronen och praktik från skolan är nog de lättaste sätten. Sökte jobb hos ICA under helgerna, men de hade ingen plats då, några månader senare har de anställt 2 personer i min ålder... Tajming eller kontakter kan man ju undra.

Jag har jobbat varje lör och sön i ett halvår på ica och tjänat 10 000 i månaden. 11-20.15 *4 92kr en timme på lördan och sen 180 kr resten:tuttar
Det är riktigt najs! :tummenupp

Fan vad jag ogillar att jag inte fick jobb på ICA. :(

Du har ju inte ens körkort, 90a sorunge. :rofl :lol :rofl :lol :skrattaåt
Du tappar stinget Bäret, han är 89:a och har körkort. ;)
 
Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Måste vara 18 för att jobba på ICA Coop osv här i närheten. Skumt att det är olika i landet.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Har tänkt på en sån här tråd innan, bra initiativ. :tummenupp

Jag har gått och slitit för 60 kr/h utan semesterersättning två somrar, men nu är det fan nog. Har jobb på Optimera, tror jag har 80 kr/h nu, men efter 18-årsdagen ökar det till 92, sedan semesterersättning (13%) på det... Övertidsersättningen ligger på 100% extra, dock kommer jag i princip aldrig åt denna. :( Då går jag under handelsavtalet och är för tillfället 17 år.

Angående hur man får tag i ett jobb handlar allt om att få in en fot, släktingar/kompisar till päronen och praktik från skolan är nog de lättaste sätten. Sökte jobb hos ICA under helgerna, men de hade ingen plats då, några månader senare har de anställt 2 personer i min ålder... Tajming eller kontakter kan man ju undra.


Det är riktigt najs! :tummenupp

Fan vad jag ogillar att jag inte fick jobb på ICA. :(


Du tappar stinget Bäret, han är 89:a och har körkort. ;)
Thda fakkin ironi is doöed. :mad:

Man blir förbannad :mad:
 

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Crescent
Är det bara jag som har varit telefonförsäljare? Eller är det bara jag som vågar erkänna det?:D

Jobbade iaf som det i sommras hade 50kr/h i fastlön + provision snittade 120kr/h

Så det fungerade ju fast man blir trött på alla som gnäller efter ett tag
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Inte hittat nått än, inte sökt heller, fundera på att slänga in en förfrågan till allbygg (lokal byggfirma) verkar få bra lön där, och kan arbeta endast juni= en tusenlapp i fickan och fortfarande ha sommarlov. :tummenupp
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det här med helg och sommarjobb är helt dött i Värmland. Är registrerad på i princip varenda företag som finns i Kristinehamn/Karlstad/Karlskoga och har så varit sen i somras. Har kontakter både på McDonalds och ICA men inget.. Ni som får, hur gör ni ?:confused: lyckades ju för fan inte ens få jobb på Svensk direktreklam,..
 

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640
Hade bästa jobbet förra sommaren, touringbutikens lager. Plocka med mcgrejer varje dag :kär

Fast i år lär jag söka jobb på palltvätt :näsblod
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top