Pickup-besatt.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nja. Föräldrarna har en sådan och det är några saker jag inte gillar med den. Motorn är sjukt slö. Jättebra om man ska klättra runt i skogen men värdelöst om man ska dra tunga grejer... Jag kan inte köra bilen. Balken bakom sätet gör att jag inte får bak det så jag måste trockla ner benen mot pedalerna och att koppla ur är ett rent helvete. Vänster dörr är där jag skulle vilja ha min axel så jag får sitta dikt an mot den hela tiden och agera köldbrygga. Sen är jag inte så impad av bilar som behöver anoder för att inte ärga sönder...

Haha, de har sina egenheter de där. Defender kanske mest av alla. De är ju inte direkt kända för sin kvalitet. Är med inne på Toyotas HZJ78, en mer modern variant på samma koncept.
 

RellaC

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
Rakapparat
Hoj
Honda CB 750
Nej.

Vi har flera fordon reggade som tung lastbil och du behöver ej färdskrivare.
Andra regler gäller om du ska ha fordonet i yrkesmässig trafik.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Nja. Föräldrarna har en sådan och det är några saker jag inte gillar med den. Motorn är sjukt slö. Jättebra om man ska klättra runt i skogen men värdelöst om man ska dra tunga grejer... Jag kan inte köra bilen. Balken bakom sätet gör att jag inte får bak det så jag måste trockla ner benen mot pedalerna och att koppla ur är ett rent helvete. Vänster dörr är där jag skulle vilja ha min axel så jag får sitta dikt an mot den hela tiden och agera köldbrygga. Sen är jag inte så impad av bilar som behöver anoder för att inte ärga sönder...

Om någon undrar varför dom har rutor i taket så kan jag låna ut svägerskans gubbe att sätta i baksätet,

han är över 2m.

Sen är faktisk luckorna under vindrutan asbra när man skall ha tyst på tanten brevid, öppna dom och bruset+övertrycket i hytten tar bort all vilja att prata möbler.
 

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Sthlm/spånga
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Man blir ju nästan lite sur på hur jävla billigt det är med pickisar i staterna!
Börjar bli lite less på min 2wd k1500-89, och har börjat kolla mer och mer på en 1500/2500, 5.3l, 1,5 hytt från 03-05 över pölen.. och dom kan man ju hitta för 50-70 kkr!!
Sen blir det massa massa mer med skatter, frakter registreringar mm, men ändå!!

Var det inte så ett tag att bilen behövde vara tysk innan den blev svensk??
Hur ser reglerna ut idag?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
länken funkar inte för mig.

Skumt, jag kommer rakt in på sidan genom att klicka på den...

Hur som, följande bil:
19013496752.292947184.IM1.MAIN.565x421_A.562x421.jpg
Till salu för 5000 $:tummenupp

7.3:a diesel, 4x4, superhöjd, manuell låda... Vad mer kan man önska??:kär
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Man blir ju nästan lite sur på hur jävla billigt det är med pickisar i staterna!
Börjar bli lite less på min 2wd k1500-89, och har börjat kolla mer och mer på en 1500/2500, 5.3l, 1,5 hytt från 03-05 över pölen.. och dom kan man ju hitta för 50-70 kkr!!
Sen blir det massa massa mer med skatter, frakter registreringar mm, men ändå!!

Var det inte så ett tag att bilen behövde vara tysk innan den blev svensk??
Hur ser reglerna ut idag?

Eller hur!? Fan, man hade ju kunnat leva rövare bland alla bilar för småpengar där borta, det är fan orättvist:mad: Alla avgifter inklusive reg går ju på typ maximalt 30k eller något, så där finns ju pengar att göra oavsett...

Tror inte att den behöver reggas i tyskland först, räcker väl med att den varit i trafik i staterna? Sen får man göra en ursprungskontroll här hemma innan man kan regbesiktiga, men det borde vara det hela.
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Japp! Men en härlig sådan. Enda krånglet jag vet är att dieselpumpen är av samma modell som den på 7.3:an före min vilken ger upp efter 20.000. mil och måste bytas/renoveras. Ebay=billigt.

Kostar nästan gratis på blocket också, fast man ska hitta en med all el och krafs också.
Men är lite orolig att den ska kännas slö, tydligen bara 130-140 hk i den vad jag har förståt.
Och 6,5 td är betydligt ovanligare.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Defender :) sjukt sugen på en sådan just nu istället för min Tensta släde (BMW 330xd)

Enligt mig coolare än pickis

Köp en och ångra dig varje dag du äger den att du bytte.

Kostar nästan gratis på blocket också, fast man ska hitta en med all el och krafs också.
Men är lite orolig att den ska kännas slö, tydligen bara 130-140 hk i den vad jag har förståt.
Och 6,5 td är betydligt ovanligare.

Om du ändå ska byta så kör på en 6.5 så du får turbon.

Kolla här kanske.

http://www.granathsbildelar.se/
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Defender :) sjukt sugen på en sådan just nu istället för min Tensta släde (BMW 330xd)

Enligt mig coolare än pickis

Vi kanske får starta en egen tråd.
Tjejerna här gillar inte att vi skriver i deras :D

En pickis för mig..... är nåt för hantverkare, alternativt parkförvaltningen. Ett flak man kör runt sin bråte eller sina gräsklippare på.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vi kanske får starta en egen tråd.
Tjejerna här gillar inte att vi skriver i deras :D

En pickis för mig..... är nåt för hantverkare, alternativt parkförvaltningen. Ett flak man kör runt sin bråte eller sina gräsklippare på.

Eller så kör man runt snöskotrar och hojar, byggmaterial, grus, mm och drar upp sjukt tunga båtar fast det kanske man kan med en Defend.... neeeej just det den har en rädd liten 2-litersdiesel som ligger och gråter under popnitarna fram så det gick ju inte.

En gammal Land Rover hajar jag poängen med. Bilen skulle vara så enkel att man kunde laga den med najtråd och tejp men nu sitter det elektronik i den vilket gör den utesluten för Afrika och i västvärlden har den aldrig haft någon plats.
Bilen är så obekväm att jag hellre åker runt i farsans Valmet 502 (traktor).

En bil som en normalt bredaxlad man inte kan sitta rakt i och som har popnitar, svag motor och ärgar sönder är inte macho öht.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
tipping%20truck.jpg


Nämen, en pickup? finns det defender pickupper?

Japp! Med turbo!

Defender har turbo.
 
Last edited:

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Sthlm/spånga
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
När man räknar ihop alla kostnader enligt nordtrafiks kalkyler så blir det ju tyvärr ganska dyrt.. En bil för 9000usd (60000) så blir alal kostnader med moms, skatt, försäkringar osv 64000, då är man helt plötsligt uppe i 124000, vilket inte riktigt var lika kul, även fast den är mer värd i Sverige om man kollar blocketpriserna...
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top