ZX10R-tråden

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag har sökt utan o hitta nått om hur bromsoksbultar och hjulaxlar ska dras nm moment zx10r 2004.a. Kanske någon med lika hoj eller någon som har en länk? Tidigare 25 år på hoj har jag kört utan momentnyckel men tänkte bli lite mer seriös :tungan
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Jag har sökt utan o hitta nått om hur bromsoksbultar och hjulaxlar ska dras nm moment zx10r 2004.a. Kanske någon med lika hoj eller någon som har en länk? Tidigare 25 år på hoj har jag kört utan momentnyckel men tänkte bli lite mer seriös :tungan

Front Caliper Mounting Bolts Nm 34
Front Axle Clamp Bolts Nm 20
Front Axle Nut Nm 108
Rear Axle Nut Nm 108

Från verkstadsmanualen :)
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Hej jag funderar på att köpa en kawasaki ninja zx10r 2011 har läst om återkallelsen och att dom haft problem med oljeläckage och cct. Här på sporthoj värkar ju ingen äga Gen4 kawa och 2011 tråden är ju sten död. Vågar man köpa en när garantin har gått ut... Någon som äger en här ?
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
HEJSAN BROTHERS and SISTERS ! Jag hade den Fantastiska möjligheten att testa en sprillans zx10r i Mariehamn nu i veckan ! Jussis Motor hade några 1000 cc hemma för test körning . En Versys och en zx10r .
Jag skulle vara sugen på en Versys 600 som komplement men jag är oerhört nöjd med min egen 10 a från 04 !
Nåja den nya 10an är inte dum den heller ! :Bugar Oerhört skön att köra lugnt med och svarar Bra på rullen !
Stabil och balanserad i stadstrafik och "vild" på vägar i öppna landskap !!! :yoparty
Den är snabb som få ! Men den blir eeefter 04 an ! :rock
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Jag har nu ägt min nya kawa i 4 dagar. Riktigt fin maskin, första maskinen med all elektronik samt abs. Sjukt grym är elektroniken på denna maskin och den går även att stänga av om man vill det. Konstigt nog verkar det inte va många som äger en här:va. Tråden för zx10r 2011-2015 är ju stendöd =P så nu säger jag hej till kawasaki tråden :yoparty

IMG_0830.jpg
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Hej Devils Eyes ! Jag är själv förvånad !
Jag har inte varit in här sen typ juli !
Ninja är ju GRYMMA ! Vad händer ? Är folk helt Skärmifierade l r ? :musik

Calle
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Jag finns också:yoparty
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Åååå fy fan, var inlägget från augusti:näsblod

Jag såg inte det först, tja vi är väl här men mest har vi väl varit ute och gasat.

JAG MINNS SJÄLV NÄR JAG SKULLE KÖPA MIN FÖRSTA KAWASAKI. Jag läste ZX10-tråden från sidan ett och två veckor senare var jag ett vrak, full av intryck och helt jävla förvirrad. Men totalt övertygad, inte ångrat mig en sekund. Allt är bra med Kawasaki, förutom färgen på mitt skinnställ men vi jobbar på det.
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Åååå fy fan, var inlägget från augusti:näsblod

Jag såg inte det först, tja vi är väl här men mest har vi väl varit ute och gasat.

JAG MINNS SJÄLV NÄR JAG SKULLE KÖPA MIN FÖRSTA KAWASAKI. Jag läste ZX10-tråden från sidan ett och två veckor senare var jag ett vrak, full av intryck och helt jävla förvirrad. Men totalt övertygad, inte ångrat mig en sekund. Allt är bra med Kawasaki, förutom färgen på mitt skinnställ men vi jobbar på det.

Måste fråga.
Din avatar är grymt rolig.
Ingen möjlighet att du kan lägga ut den som en bild så man kan få använda den (ej som avatar):Bugar
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Självklart herr Wallin, duger det med denna storleken? Har nog den i större storlek men då behöver jag tid att leta upp den, tror den ligger på nån extern hårddisk. Googlade man på "snabba motorcyklar" låg den först i åratal men nu har den halkat ner till tredje plats. En mc-klubb uppåt landet använder den som avskräckande exempel på sin hemsida :)

Polisbild.jpg
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Stort Tack, den bilden blir super.
Tror vi alla kan känna med honom.
Först :yoparty:yoparty:yoparty
Sen:fakta
 

Palster

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Gixxer 1000 - 03
Funderar på att skaffa en pc V till min zx-10 av 09 års modell.
Vill få bättre gas-svar o lite mer kraft på låg o mellanregistret.
Någon som jämfört skillnaden med o utan pc?
Eller har andra förslag på moddningar:)
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Jag har racekåpor och en VP bakdämpare liggande till zx10r 2006-2007 om någon är intresserad av att köpa?
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Hej ZX10-ägare

Någon som möjligen har en sådan här till en -08 (E):

Nedre ramsäte ZX10.png

Håller på och monterar framgaffeln och upptäcker att den saknas : (
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Eftersom det är något knas med redigeringsfunktionen (får inte upp all text där) så kommenterar jag här o säger att det gäller en ZX10-gaffel på min ZX7, så ingen tror att jag postat i fel forum : )
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Hej!

Har legat på latsidan några år med racingen. Har skaffat en ZX10 2011
Ska fixa så den går att åka fort på. Jag tänkte ta en liten genväg i allt googlande och fråga här istället då jag har 2 barn, villa och volvo.
Den har använts på bandagar tidigare så den har några grejor redan.

Drevning 525 16-41 (17-39 original) så där är vi ju bra utgångsläge.
Fotpinnar
QS
Moddad original öhlins styrdämp

Bromsar
*Stålslangar
Hört att oken är kass och flera som haft problem. Vissa byter till Nissin från ZX6 13->
Vad göra??

Fjädring
Öhlinare bak. Dock nån elektronisk historia. <--- Är det någon på högre nivå som hör med detta och funkar det bra eller måste man bygga om till manuella ventiler?
Fram har jag funderat på Öhlinare men var jag förstått så funkar nya BPF så pass bra att enklare mod duger. Vad bör uppgraderas i BPF? Vem e bra på det?

Elektronik
Kopplar ni bort TC eller funkar den att köra med?

Talang
Pers på 1:08 på gelleråsen siktar nu på 1:07 så ni vet kanske bättre vad för utrustning som behövs.
Hoppas ni har nått bra facit på detta. Tack för svaren på förhand! :va
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top