Triumph Street Triple-tråden

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Fick hem evotech tail tidy idag, riktigt bra kvalitet som det verkar. Skall bara få hem bettan så blir det montering, kanske blir en bild eller två, glad att jag inte tog en snikversion :)

Undrar också om någon slängt på evotechs handtag för broms och koppling och kan ge lite feedback på installation/funktion?

Är det någon som kan tipsa om bra slip-on (läs snygg och inte för högljud) till 2013 eller rent av vill bli av med?

Blev mycket frågor detta men någon måste ju hålla fanan högt
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Är det någon som kan tipsa om bra slip-on (läs snygg och inte för högljud) till 2013 eller rent av vill bli av med?

Jag är också lite intresserad. Det finns ju flera som är snygga, till exempel Competition Werkes och alla modeller från SC-Project. De här verkar tyvärr alla vara rätt högljudda också med dbkiller och jag är inte beredd att börja använda öronproppar i hjälmen när jag ska åka lite längre. Min hjälm är så tyst att jag klarar mig utan också i hastigheter där frånvaron av kåpa gör att det blir för obekvämt att åka längre stunder.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Fick hem evotech tail tidy idag, riktigt bra kvalitet som det verkar. Skall bara få hem bettan så blir det montering, kanske blir en bild eller två, glad att jag inte tog en snikversion :)

Undrar också om någon slängt på evotechs handtag för broms och koppling och kan ge lite feedback på installation/funktion?

Är det någon som kan tipsa om bra slip-on (läs snygg och inte för högljud) till 2013 eller rent av vill bli av med?

Blev mycket frågor detta men någon måste ju hålla fanan högt

Meddela gärna med bilder när du monterat tail tidyn. R&G som jag har sitter ju inte ordentligt, tydligen skyndade dom ut den för fort (baklampan sitter löst).
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
sɐəɹpuɐ;5974777 skrev:
Ja, de känns avsevärt bättre. Ljuset är mycket vitare vilket möjligen gör att skillnaden känns större än den är, men det är ingen tvekan om att det är en tydlig förbättring.

Beställde hem idag, är ju aldrig fel med mer ljus. Om inte annat för att bilisterna ska se en, glömmer aldrig när jag hade xenon i min gamla ZZR. Man var som Moses på motorvägen, alla flyttade sig till högerfilen.
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
sɐəɹpuɐ;5977804 skrev:
Jag är också lite intresserad. Det finns ju flera som är snygga, till exempel Competition Werkes och alla modeller från SC-Project. De här verkar tyvärr alla vara rätt högljudda också med dbkiller och jag är inte beredd att börja använda öronproppar i hjälmen när jag ska åka lite längre. Min hjälm är så tyst att jag klarar mig utan också i hastigheter där frånvaron av kåpa gör att det blir för obekvämt att åka längre stunder.

Har just monterat ett remus system, provkör ikväll.:banana
Det som är fördelen (förutom att det är snyggt) är att det ingår 2 st olika db killers vilket gör att du kan styra ljudnivån rätt bra.
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Har just monterat ett remus system, provkör ikväll.:banana
Det som är fördelen (förutom att det är snyggt) är att det ingår 2 st olika db killers vilket gör att du kan styra ljudnivån rätt bra.

Vi förväntar oss en provkörningsrapport med jämförelse av de olika dämpningsnivåerna i relation till original.
 

anserius

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2012
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Då var man äntligen ägare till sin första hoj! Blev en Street Triple R -10 med bland annat Arrow 3-2. Bara att hoppas att den klarar besiktningen nu med aktuellt system. :tummenupp
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
sɐəɹpuɐ;5978023 skrev:
Vi förväntar oss en provkörningsrapport med jämförelse av de olika dämpningsnivåerna i relation till original.


Är väl inte klar med min bedömning av de olika ljudnivåerna då jag enbart provkört utan db killer.
Men, på tomgång så märker man mellan road baffle vs race baffle inte så mycket men däremot utan baffle så blir ljudet både högre samt markant mycket dovare:),

När man kör utan baffle så låter ljudet väldigt maffigt men också så pass att folk kollar efter en, kul ett par dagar men kanske tröttsamt i längden.
Hojen är nu inlämnad för om mappning mm.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Är väl inte klar med min bedömning av de olika ljudnivåerna då jag enbart provkört utan db killer.
Men, på tomgång så märker man mellan road baffle vs race baffle inte så mycket men däremot utan baffle så blir ljudet både högre samt markant mycket dovare:),

När man kör utan baffle så låter ljudet väldigt maffigt men också så pass att folk kollar efter en, kul ett par dagar men kanske tröttsamt i längden.
Hojen är nu inlämnad för om mappning mm.

Var lämnade du in den och till vilken kostnad? Jag är i behov av dylik operation, därav frågan.
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Var lämnade du in den och till vilken kostnad? Jag är i behov av dylik operation, därav frågan.

Mappning kanske var ett felaktigt ord men då jag har en -13 årsmodell så är ECU låst och det enda som
(förnärvarande) kan "mappas" är att man kan antigen köra på original mappen eller så kan man byta till Arrow mappen som då fungerar till samtliga slip ons på marknaden.
= Arrow mappen laddas ner i min hoj.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Idag har jag bytt ut de fula stålplåtshälstöden mot dito i kolfiber från Carbon4U.

Valde matt finish:


Väger lite också :):


Före:


Efter:


Titta så mycket vikt jag sparat bara på en! Nu kan man åka obajsad utan att oroa sig ju:

 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Mappning kanske var ett felaktigt ord men då jag har en -13 årsmodell så är ECU låst och det enda som
(förnärvarande) kan "mappas" är att man kan antigen köra på original mappen eller så kan man byta till Arrow mappen som då fungerar till samtliga slip ons på marknaden.
= Arrow mappen laddas ner i min hoj.

Man kan ju också köpa en Powercommander och mappa bäst man vill, men då blir det ju mer pengar. Det hade varit guld om någon knäckt ECU:n, hade älskat att kunna mixtra själv med TuneECU.
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Då jag är väldigt inne på en str-13 vilka tillbehör är värt att satsa på? min första tanke var Fly screen, tail tidy, krasch puckar/skydd. önskar så klart ett slipon men får se hur budgeten ser ut, är det någon som har eller hört GPR röret? det var betydligt billigare än arow.
 
Last edited:
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top