Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
- Pängar? Inte kostar Biltemas stålull några större pängar direkt.

I övfrigt håller jag med om att en del verkar satsa mer på att höras än att köra mc.
Ungefär som yngre förmågor som rå-tonar rutorna på bilen och kör liggandes med enbart nästippen synlig ovanför ratten :hihi

Jag har själv ett sportAkra som inte är längre o grövre än en normal p***s, men av hänsyn till mina medsvenskar kör jag med en mindre aggressiv burk. Man hör inte vad man tänker med den på, och man hör inte heller högafflarna vina runt hojen heller när man passerar normalSvenssons.

20kr är 20kr. :hihi
Jag har ju V&H själv, så kanske jag borde hålla mig lågt. Iofs är packningen i skick, men helt tyst är den ju inte. Fast, den låter ju så mycket som man gasar ungefär. Gnäller bonnläpparna på mitt hojkärande behöver de inte sitta och knäpa fågel i viken mitt i natten heller.

Ömsesidig tolerans känns bättre än ömsesidigt gnällkukande tycker jag.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Något ups blockmongo på jobbet har lyckats slita loss laddsladden ur komsystemet i min hjälm när jag var på lunch och de bytte skåpen vid skrivborden. När jag sa åt närmaste chef att de får stå för kalaset blev han genast väldigt vag och tyckte jag skulle ta det på min försäkring. Jävla stolpskott och sumprunkare.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Att Hanif Bali blivit photoshoppad in på ett Call of Duty-omslag av satirkontot Mjölbypartiet. (för flera veckor sedan dessutom...)

SVT (Agenda) m.fl. anser försöker pusha för att detta kan vara ETT HOT MOT D E M O K R A T I N ! ! !

Men gruppvåldtäkter, bilbränder, öppen knarkhandel, ökade mängder no-go-zoner, färre antal poliser i yttre tjänst än på länge... sjukvård i kris... ja det finns otroligt många utvecklingar i vårt samhälle som går åt fel håll... det mer eller mindre ignoreras...

Fucking get real Public Service m.fl.... jävlar va barnsliga ni är.

Jan Björklund som f.d. major/anställd i Försvarsmakten tänjer på ordval också för att sätta dit en allians-partner, trots att han borde veta bättre.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Min nya fina topplockspackning klarade ca 1500km, sen var det slut på det roliga. :huvet
Jävla topplockskawasaki.

Vill ha en ny hoj! :banana
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Min nya fina topplockspackning klarade ca 1500km, sen var det slut på det roliga. :huvet
Jävla topplockskawasaki.

Vill ha en ny hoj! :banana
Planat toppen?

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
För att "hur man tar isär"-videon utelämnade några kritiska punkter.
Nu måste jag köpa en ny mobilskärm bara för det.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Att det ska vara så jävla svårt att byta en xenon-lampa på en 11 år gammal Volvo när man har händer större än en 7-årig violinist!
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
De har ET anställd för att göra det. Det är rätt form på händerna för att kunna utföra de jobben.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
67-åring köpte pepparspray för att känna sig trygg – döms för vapenbrott. Straffet blir 40 dagsböter á 100 kronor.

En 17-åring från Lerum byggde en potatiskanon efter att ha inspirerats av filmer på Youtube. Nu är han dömd för vapenbrott till 30 dagsböter à 50 kronor.

En narkotikapåverkad 31-åring som sprang omkring med en skarpladdat kalasjnikov mitt i Malmö döms inte för vapenbrott utan frias av Malmö tingsrätt.



FFS Sverige, FFS...


https://www.metro.se/artikel/67-åri...ör-att-känna-sig-trygg-döms-för-vapenbrott-xr

https://www.jaktojagare.se/kategorier/aktuellt/botfalls-for-potatiskanon-20170502/

https://www.expressen.se/kvallsposten/gick-runt-med-kalasjnikov-i-malmo-frias-for-vapenbrott/
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
67-åring köpte pepparspray för att känna sig trygg – döms för vapenbrott. Straffet blir 40 dagsböter á 100 kronor.

En 17-åring från Lerum byggde en potatiskanon efter att ha inspirerats av filmer på Youtube. Nu är han dömd för vapenbrott till 30 dagsböter à 50 kronor.

En narkotikapåverkad 31-åring som sprang omkring med en skarpladdat kalasjnikov mitt i Malmö döms inte för vapenbrott utan frias av Malmö tingsrätt.



FFS Sverige, FFS...


https://www.metro.se/artikel/67-åri...ör-att-känna-sig-trygg-döms-för-vapenbrott-xr

https://www.jaktojagare.se/kategorier/aktuellt/botfalls-for-potatiskanon-20170502/

https://www.expressen.se/kvallsposten/gick-runt-med-kalasjnikov-i-malmo-frias-for-vapenbrott/

Ja, och, knarkisen kom förmodligen från en bättre familj ;)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Återigen tror vi katterna saknar oss när vi är på resande fot och så får man se denna bild..

..sköka!

20180903-175425.jpg

:krama
:krama
:krama
 

Raderad medlem 51742

Guest
Blev av med mitt garage till hojen pga. att någon med högre prioritet skulle ha det. Fick till slut tag på nytt ställe att ha hojen, men betydligt längre bort så jag måste ta bilen dit. Kan inte längre köra hoj till jobbet och har inte tagit en enda hojtur sen dess.

Kan inte heller ha alla mina grejer och verktyg m.m. där eftersom det delas med fyra andra. Var tvungen att lägga alla verktyg och tillbehör i källarförrådet då jag inte har plats för det i lägenheten. Hade tänkt ordna det på något bättre sätt, men inte hunnit.

Bara några dagar senare ser jag nu att källarförrådet är uppbrutet. Har blivit av med alla mina verktyg, skruvdragare, hjulmutterdragare, Dremel. kompressor, starthjälp m.m. Säkert grejer för 20 000 eller mer som är borta...

Vad trött jag är på att bo i lägenhet nu. :(
 
Last edited by a moderator:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Blev av med mitt garage till hojen pga. att någon med högre prioritet skulle ha det. Fick till slut tag på nytt ställe att ha hojen, men betydligt längre bort så jag måste ta bilen dit. Kan inte längre köra hoj till jobbet och har inte tagit en enda hojtur sen dess.

Kan inte heller ha alla mina grejer och verktyg m.m. där eftersom det delas med fyra andra. Var tvungen att lägga alla verktyg och tillbehör i källarförrådet då jag inte har plats för det i lägenheten. Hade tänkt ordna det på något bättre sätt, men inte hunnit.

Bara några dagar senare ser jag nu att källarförrådet är uppbrutet. Har blivit av med alla mina verktyg, skruvdragare, hjulmutterdragare, Dremel. kompressor, starthjälp m.m. Säkert grejer för 20 000 eller mer som är borta...

Vad trött jag är på att bo i lägenhet nu. :(
Det är jobbigt att bo i hus också, står yxor och machetes högt och lågt, gevalia funkar inte längre om man får oväntat besök har jag hört glynkas om..

Skickat från min Pixel via Tapatalk
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Löfven vill sitta kvar, trots ännu lägre väljarstöd än det han sist bildade regering med :huvet
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top