Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Sådana individer brukar placeras ensamma i ett rum med icke nödvändiga och fantastiskt tråkiga uppgifter. Billigare om de säger upp sig själva, och billigare om de uthärdar men inte är ivägen för resten av företaget.
Något är allvarligt fel när det finns sådana maktförhållanden däremot, för den där fackskiten sitter och lökar bort en arbetsplats som någon arbetsför kunde fått.

Jobbigt när man inte får några andra jobb bara, tråkigt nå så in åt helvete blir det.

Då måste man ju börja med fanstyg istället... :rolleyes:
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jobbigt när man inte får några andra jobb bara, tråkigt nå så in åt helvete blir det.

Då måste man ju börja med fanstyg istället... :rolleyes:

"...och som vanligt är det inte pojken i brevfilmen som skrivit brevet."
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
For fucks sake... :gnissla Hamnade mitt i pendlingstrafiken, och i snöfall är det fan inte skoj. Tog 1:45r att komma till jobbet mot det vanliga 55-60 minuter. Folk i snö... Va fan? :huvet
40 km/h på 120 km/h motorväg känns som om man borde stannat hemma.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
For fucks sake... :gnissla Hamnade mitt i pendlingstrafiken, och i snöfall är det fan inte skoj. Tog 1:45r att komma till jobbet mot det vanliga 55-60 minuter. Folk i snö... Va fan? :huvet
40 km/h på 120 km/h motorväg känns som om man borde stannat hemma.

Längst fram låg han som ivrigast försvarar dubblösa däck i sin renault...

"det är så bra, man behöver inte hålla på att skifta om man har åretruntdäck, och det är inte alls sant att dom slits ut fortare, jag är inne på fjärde året med mina"
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Längst fram låg han som ivrigast försvarar dubblösa däck i sin renault...

"det är så bra, man behöver inte hålla på att skifta om man har åretruntdäck, och det är inte alls sant att dom slits ut fortare, jag är inne på fjärde året med mina"

Åretruntdäck... :gnissla
Men, det var en hel hög sniglar ute och for på motorvägen, för det tog lååång tid för vänsterfilen att öht komma upp i 90. Fästet var dessutom mer konsekvent och ofta bättre idag än igår, för igår var det underkylt regn och lömskt som fan, men då låg folk i 130-140 istället för det var ju ingen snö på vägen. :brinnerup
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Biljävelen

Äntligen gått som den ska efter att ha bytt tempgivare, rengjort spjällhus, bytt vacuumslangar och skruvat isär halva inredningen för att byta en skitkontakt till tändningen...

Men nu har aset börjat självsvänga på tomgången ibland :4skrika
Går klockrent i övrigt och när den är kall men rätt som det är hoppar tomgången upp och svajar runt 1800rpm och jag kan fan inte begripa varför. Verkstaden vill ha en arm och ett ben för att bara kolla felkoder.

Fyfan för tysk ingenjörskonst (polo -97 1.6)
Hade de inte varit för att det är sambon som kör bilen mest och blir så stressad med sådana fel hade jag bara låtit det vara om det inte blev värre. Men nu måste jag ta tag i skiten :död
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Biljävelen

Äntligen gått som den ska efter att ha bytt tempgivare, rengjort spjällhus, bytt vacuumslangar och skruvat isär halva inredningen för att byta en skitkontakt till tändningen...

Men nu har aset börjat självsvänga på tomgången ibland :4skrika
Går klockrent i övrigt och när den är kall men rätt som det är hoppar tomgången upp och svajar runt 1800rpm och jag kan fan inte begripa varför. Verkstaden vill ha en arm och ett ben för att bara kolla felkoder.

Fyfan för tysk ingenjörskonst (polo -97 1.6)
Hade de inte varit för att det är sambon som kör bilen mest och blir så stressad med sådana fel hade jag bara låtit det vara om det inte blev värre. Men nu måste jag ta tag i skiten :död

Dumpa.
problem-solved-t-shirts-men-s-t-shirt.jpg
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Biljävelen

Äntligen gått som den ska efter att ha bytt tempgivare, rengjort spjällhus, bytt vacuumslangar och skruvat isär halva inredningen för att byta en skitkontakt till tändningen...

Men nu har aset börjat självsvänga på tomgången ibland :4skrika
Går klockrent i övrigt och när den är kall men rätt som det är hoppar tomgången upp och svajar runt 1800rpm och jag kan fan inte begripa varför. Verkstaden vill ha en arm och ett ben för att bara kolla felkoder.

Fyfan för tysk ingenjörskonst (polo -97 1.6)
Hade de inte varit för att det är sambon som kör bilen mest och blir så stressad med sådana fel hade jag bara låtit det vara om det inte blev värre. Men nu måste jag ta tag i skiten :död

En arm och ett ben låter förjävla dyrt!

https://www.runns.se/felkodslasare/felkodslasare-vw-audi-seat-skoda/
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du kör Subaru.

Jooo.... Det var praktiskt när det var en 30 cm snödriva längsmed i en vänstersvängsfil inne i Slöddertälje. Bara att plöja igenom den, och köra förbi alla bilar som fegade över i filen när de kom längst fram i den andra filen. :hihi
Men, det var ont om tillräckligt med plats på banketten på motorvägen för att kunna göra samma manöver där. :(
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Fick höra av en på jobbet att senaste året har folk börjat bajsa i duscharna på gymmet:va
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Mamman till en av grabbarna som våldtog en ung flicka på en skola i lund: "Vår religion tillåter inte att man alls är i kontakt med någon man inte är gift med. Det felet har skett och där måste han tänka om. Där jag kommer ifrån, om ett barn begår fel i skolan exempelvis, då kallas föräldrarna in och man försöker hitta en lösning. Det barnet som begått fel straffas. Men det är något man förhandlar om mellan föräldrar och skolan. Här, om ett barn gör ett litet fel så involveras myndigheter direkt. Det är en helt annan barnuppfostran. För oss är det de vuxna som tar ansvar. Här kallas myndigheter in för minsta grej. Barn får inte vara barn. det var rätt av skolan att inte stänga av honom. en kortare avstängning hade varit okej, men nu när han inte får gå de tre månader han har kvar av högstadiet sätts hans framtid på spel. Skolan har inte pratat med oss heller. Som det är nu är han stämplad. Han behöver också hjälp inför framtiden. Han kommer inte kunna gå i skolan i Lund överhuvudtaget. Är det verkligen nödvändigt? Har det här aldrig hänt någonsin…? Även om det hade varit våldtäkt, visst det är hemskt och borde inte hända, men reaktionen är helt otrolig"

Jag finner nästan inte ord för att beskriva hur mycket det här äcklar mig. Det är fan helt bisarrt.

För det första: Det du tycker är mest fel med hela den här soppan är alltså att er religion inte tillåter sexuella kontakter mellan ogifta, och att din son brutit mot detta. DET tycker du är det allra allvarligaste!? Inte att han mobbat och våldtagit en ung flicka, utan att han haft sex innan giftermål?? Jag är fan mållös, ditt resonemang är så fullständigt frånskiljt från verkligheten att jag aldrig ens hört talas om något liknande.

För det andra: Det här är Sverige. Jag vet inte var du kommer ifrån, men om du tycker att saker och ting fungerar bättre där så borde du och din familj ha stannat där. Då hade åtminstone en ung flicka förskonats från din våldtäktsman till son.

För det tredje: Det är fan inget litet fel din son gjort!! Han har mobbat en ung flicka systematiskt och i slutändan våldtagit henne!! Det här är inget litet sandlådebråk mellan två femåringar, din son har begått ett grovt brott och han är gammal nog att känna till allvaret i det han gjort!! Om ditt hemland inte ser allvarligt på det så får det stå för er, kom inte och beskyll Sverige för att agera fel när man kallar in myndigheterna för en våldtäkt!!

För det fjärde: Din son har fått ett jävligt lindrigt straff i förhållande till vad han gjort, och du tycker att han ska ha ännu mildare behandling?? Du tycker att han blivit demoniserad och att han nu behöver hjälp för att hans framtid står på spel?? Det kanske han skulle ha tänkt på innan han våldtog en minderårig!! Din son har förstört en ung flickas liv, eventuell hjälp och sympatier ska oavkortat gå till henne för din son har fan inte gjort sig förtjänt av det! Du ska bara vara jävligt glad att inget värre hänt din son ännu, hade det varit upp till mig hade han fan inte sluppit såhär lindrigt undan! Jag hoppas verkligen på att han får det straff han förtjänar i slutändan, för än så länge har han inte ens fått något som kan jämföras med ett straff! Det är ingen som vare sig stämplat eller demoniserat din son, utom just din son själv. Det han gjort är fullständigt åt helvete fel, att varken du eller han kan förstå det gör det inte mer rätt!

För det femte: Reaktionen är verkligen ohållbar, på det sättet att man inte tar i tillräckligt med hårdhandskarna mot det vidriga jävla kräk du kallar son! Ni saknar fullständigt verklighetsförankring och empatisk förmåga och det äcklar mig att människor som ni ens får finnas! Jag hoppas verkligen att din sons framtid inte bara står på spel efter allt detta utan att den går käpprätt åt helvete, för något annat har han inte gjort sin förtjänt av! Fy fan för er säger jag bara!

Jag kan göra listan längre men just nu är jag för arg för att skriva ordentligt... Jag är oftast skapligt tolerant av mig, det krävs en hel del för att jag ska tappa fattningen. Men det här... Jag finner inga ord...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
:rofl

(Hoppas du är på bättre humör nu för jag kunde inte låta bli)

:hihi

Rättelse: Jag finner inte fler ord som tillräckligt starkt beskriver vad jag känner inför det här och som samtidigt lämpar sig för ett publikt forum ;)
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
:hihi

Rättelse: Jag finner inte fler ord som tillräckligt starkt beskriver vad jag känner inför det här och som samtidigt lämpar sig för ett publikt forum ;)

Är du sugen på att höja ditt redan förmodligen uppjagade blodtryck till rena rekordnivåer rekommenderar jag läsning på den där rektorns blogg och twitter. En studie i värdegrund, floskler och kvasiintellektualitet. Inte svårt att hitta.

F ö borde hela den somaliska familjen utredas för både ett och annat. Vilket mörker.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top