Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Idag fick jag börja morgonen med att min kära sambo väckte mig för att berätta att det var elfel och att hon behövde hjälp. Det är inte den bästa starten på dagen, jag hatar att strula med el i gamla hus, speciellt där det bott någon inkompetent hemmapulare som kopplat el lika bra som han bygger verandor. (Och jag fick skruva fast räckena på verandan för att de inte satt fast...)
Efter en snabb koll på proppskåpet i garaget (eller ja, redan när jag gick ut i garaget och kunde konstatera att lyset inte funkade) så var det huvudsäkringen på ena fasen som gått igen. Den där som motorvärmaruttagen, hälften av elementen i hus och garage samt spis och vamvattenberedare ligger på.
Jaja, fixar den och ställer mig i duschen. Inget vattentryck. För i helvete! Ut i garaget och spana proppskåp igen, Nää, allt är helt... Hmm... Där sitter en stor grön knapp med ett "R" på styrdosan till elen för pump och hydropress... Kan ju lika gärna testa att trycka på den? Och, weeh! Pumpen körde igång.
Så, alltså har elektrikern som kopplade in pumpen gjort precis vad jag sa åt honom att inte göra. Satt pumpen på den redan överbelastade fasen. Jamen, det gör väl inget... :gnissla
Inkompetenta jävla rövhattar får jag fan nog av i jobbet, jag behöver inte drabbas av dem hemma med. :mad:

Har sagt det förr, skall man ha nått gjort (rätt), så får man fan göra't själv. :gnissla
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Sugen på en Hypermotard igen, kollade försäkringskostnad.
3000:- i månaden, och då är jag ändå en farbror.

Inte ok!
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Då blir det ju svårare. Tycker 3000 i månaden låter orimligt dyrt för en man i mogen ålder... Betalar 6000 i året för min Hyperstrada. Skulle betala 16 för en hypermotard. 36 år Vaxholm.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Då blir det ju svårare. Tycker 3000 i månaden låter orimligt dyrt för en man i mogen ålder... Betalar 6000 i året för min Hyperstrada. Skulle betala 16 för en hypermotard. 36 år Vaxholm.
Dyrt fan.

Visste du att jag klotat i den lilla rondellen i Vaxholm? :hej
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
*slinter* Tittar på skruv. Fitta balle kuk i röven bajs o tutte. Den "billiga" mässingsskruven till emulsionsröret på en förgasarna gick av. Vet att jag drog de lite hårt sist jag försökte rengöra förgasarna för en annan skruv gick sönder då. Den här gången var jag noga med att bara dra åt med fingrarna och sen ge någon grad mer med en lite nyckel. Nehe.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
"Avslappnande massage".. jo tjena - 60 min smärta, tvi faán! Höll helt klart på att krevera och det värsta är att jag förmodligen behöver det här :4skrika

Jaja, det sades att jag skulle få i mig mycket vätska till kvällen så nu blir det att sänka en château the dunk. På fråga B svarar jag; Ledig fredag.
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top