Idag är jag förbannad därför att...

Marcus80

Guest
För att mina saker till hoj bygget aldrig dyker upp och min sambo anser att hästjäklen är viktigare än mina hästkrafter
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Hojjävel. Efter Mälaren runt hade den börjat läcka i höger gaffelben. Fick arslet ur vagnen och gjorde klart i måndags kväll med ny packbox. Tog en provtur igår, kändes bra. Perfekt, då kan man åka Knix på lördag.

Åkte idag ett ärende på eftermiddagen. Efter ca 3 mil så börjar den helt plötsligt gå på tre cylindrar, men bara på låga varv. Märkligt. Vid stopp vid ett trafikljus så kollar jag in under tanken, ser bara att det droppar bensin från gummit mellan luftburk och fyrans förgasare. :huvet

Skulle vilja byta de där gummina, men hittar inga att köpa. Och så måste man plocka isär förgasarna och troligtvis är det flottörnålen som är paj och då är det lika bra att byta på alla fyra.

160907_forgasare.jpg
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Är kanske ut på krogen i "lokala byn" 1 gång om året, annars drar man iväg till stan. Såklart stöter man ett gäng knarkare som ska mucka gräl med några kollegor, jag själv har ingen respekt alls för dessa personer vars ögon blänker mer än krom. Inte så kul när några kollegor blir rädda och tar åt sig av dessa pack.

En av killarna har bott granne med mig, han bodde hos sin mor då. Min nuv. granne är hans mors ex.. av en anledning.. Killen visste inte ens vart hans mor bodde när jag frågade honom. Där förresten han själv bor just nu. ?
Drogögon mitt i ansiktet?
Du har drogat mer än två alkohol ikväll, det hör jag på ditt osammanhängande text. Bäst att du kommer med här.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men det var då själva faan att allt inte bara kan funka i ens en dagjävel. :gnissla
Har haft en väääldigt liten läcka i packningen jag bytte på gaffeln förra veckan, så jag tog och körde det gamla djungelknepet med ett bladmått, och idag var det ingen olja på gaffelbenet efter 16 mil pendling.
Men, när jag skulle kolla däckstrycket fick jag den här jävla ventilen i fingrarna. :mad:
14258207_1243109705731574_4864143476311148368_o.jpg
Bara att ge sig på att kränga däck och peta i en av de där ventilerna jag har liggandes skräpandes i garaget.
14372051_1243115115731033_8611824299105402062_o.jpg
Nu jävlar beställer jag de där vinklade metallventilerna jag tänkt beställa ett par månader, en hel jävla påse av dem så att jag aldrig kommer få en läckande ventil igen. :gnissla

Men nu är iaf ventilen bytt, däcket har rätt tryck och hojen mår bra igen. Ja, förutom de där bussningarna i gaffeln som nog skulle behöva bytas, men det får bli i vinter. När jag har mer än en eftermiddag på mig.

Och med tanke på hur gummit ser ut att ha varit sprucket i en längre tid får jag väl vara ganska glad att ventilskrället inte hoppade av fälgen på motorvägen. :gnissla
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Min kawa har fått för sig att den vill vara en triumph istället. :dummer

Man måste låta alla få hitta sig själva!

Själv är jag rätt irriterad över att min mobil fick för sig att sluta fungera idag. Den kunde väl åtminstone förvarnat eller nåt, kan jag tycka, men icke.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Du får hota den med att du gör en ER6a av den om den inte skärper sig.

Möjligt, den har ju stått bredvid en er-5, så den har kanske lite solidariskt försökt ge bort en cylinder åt den? :va

Var ju beredd på det eviga fuktlåset i munstycke igen, då den ju varit ut kanske 2-3 gånger sedan slutet av maj, men städade ur föggarna igår och det var samma sak. :/
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Jävlar i helvet vilket satans meck det ska vara att boka en jävla flygningsjävel :4skrika

död åt flygbolag och resebyråer:huvet

Edit:
Satt och roddade länge med avgångar och priser etc. och det visade sig att en billet via flygstolen.se skulle bli billigt och passa bra.
Sagt och gjort, efter miljoner urbockade rutor där de vill pracka på en massa skit så är biletten bokad.

Status: obetald

Yes, bara att betala då

MEN, går man in på bokningen så står det "avbokad"
:huvet


Slutade med att jag ruttnade på hela skiten och bokade med sas istället.
Lätt värt en tusenlapp extra när skiten faktiskt fungerar, slipper mellanlandning också.
 
Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Sagt och gjort, efter miljoner urbockade rutor där de vill pracka på en massa skit så är biletten bokad.

Status: obetald
Yes, bara att betala då
MEN, går man in på bokningen så står det "avbokad"
:huvet
.
Fattaru inte att du klickade bort alla tillägg de tjänar pengar på - och då var det inte längre nån ide att sälja en biljett til Dig...:D

Men generellt håller jag med dig, vissa resesajter är obegripliga, ibland går det inte att backa hur som helst utan man får börja om..
Vilket man naturligtvis INTE gör..
Man byter sajt - om man kan..
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Möjligt, den har ju stått bredvid en er-5, så den har kanske lite solidariskt försökt ge bort en cylinder åt den? :va

Var ju beredd på det eviga fuktlåset i munstycke igen, då den ju varit ut kanske 2-3 gånger sedan slutet av maj, men städade ur föggarna igår och det var samma sak. :/

Bättre begagnat stift i tvåan så blev det fart på'na igen. :tummenupp
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jävlar i helvet vilket satans meck det ska vara att boka en jävla flygningsjävel :4skrika

död åt flygbolag och resebyråer:huvet

Edit:
Satt och roddade länge med avgångar och priser etc. och det visade sig att en billet via flygstolen.se skulle bli billigt och passa bra.
Sagt och gjort, efter miljoner urbockade rutor där de vill pracka på en massa skit så är biletten bokad.

Status: obetald

Yes, bara att betala då

MEN, går man in på bokningen så står det "avbokad"
:huvet


Slutade med att jag ruttnade på hela skiten och bokade med sas istället.
Lätt värt en tusenlapp extra när skiten faktiskt fungerar, slipper mellanlandning också.

Ja, herrigud, jag bojkottar hela flygtrafiken tills dess att den skärper till sig och blir lite smidig av sig.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Ja, herrigud, jag bojkottar hela flygtrafiken tills dess att den skärper till sig och blir lite smidig av sig.

Den känslan brukar jag få när jag försöker boka tåg. De timmar jag lagt ner på att försöka komma nånvart med SJ hade kunnat ta mig jorden runt med motorcykel utan att jag för den skull åkt tåg mer än några få gånger.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, flygbolagen verkar verkligen gilla att lägga in billiga lock-resor som ser billiga ut men sedan inte finns att boka. De hoppas väl att man ska boka deras nästa alternativ istället men det vägrar jag av ren princip, och stöter jag på allt för många fejk-annonser från en och samma resebolag så ignorerar jag istället det bolaget.

Förra året slutade det till slut med att jag ledsnade och körde in till den lokala resebyrån istället efter att jag fått två resor avbokade efter betalning utförts.

För att inte nämna deras sätt att ploppa upp fönster om man verkligen inte ska ha den där försäkringen man precis klickat bort och knappen för att bekräfta att man inte vill ha försäkringen är en liten ofärgad knapp i skymundan och knappen för att acceptera försäkringen är stor så den täcker halva fönstret. :kulspruta
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top