REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 1174 av 1175 FörstaFörsta ... 17467410741124114911681169117011711172117311741175 SistaSista
Resultat 23 461 till 23 480 av 23485
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Ok
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Ja, dålig film och råttan är nog för stor för den där fällan.
    Funkar den i praktiken, har du testat?
    Tänker att burken är för nära kanten/avsatsen där råttan står så den inte kommer/behöver sätta framtassarna på burken för att då trilla ner(som bilden visar innan man trycker play).

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av zoda Visa inlägg
    Funkar den i praktiken, har du testat?
    Tänker att burken är för nära kanten/avsatsen där råttan står så den inte kommer/behöver sätta framtassarna på burken för att då trilla ner(som bilden visar innan man trycker play).
    Ja, dom är skitbra. Jag jag har som sagt var en i min bod, och den har tagit mycket möss. Det bästa är att den fortsätter ta möss även om man inte laddar om den. Och mössen verkar dö väldigt snabbt i det kalla glykolvattnet, jag har aldrig sett en levande mus i den.

Tror inte den funkar så bra till stora råttor som i filmen dock. Finns bättre filmer på youtube om man söker lite.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Skulle ge mig på att byta hjullager på min Alfa GT i helgen.... Fifan vad dålig jag är som mekaniker....
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1, Ducati Hyperstrada

Farbror morbror Brute Forces avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Skyll alltid på; bilen, tillverkaren/landet, verktygen, reservdelarna eller omständigheterna i den ordningen.

If it ain't broke, try harder

Video killed the radio star..
    VW killed the diesel car..

AKA qwertyuiopå SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Citat Ursprungligen postat av Brute Force Visa inlägg
    Skyll alltid på; bilen, tillverkaren/landet, verktygen, reservdelarna eller omständigheterna i den ordningen.

Ja, vafan, det är ju en Alfa, den var väl knappast på humör att bli reparerad just idag när det passade ägaren?
    //Stefan

Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    Ja, vafan, det är ju en Alfa, den var väl knappast på humör att bli reparerad just idag när det passade ägaren?
    Ligger nåt i det du säger.... Biljäveln har bestämt sig för att hata mig.
    Nån som vill köpa en Alfa GT?
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1, Ducati Hyperstrada

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    5
    Citat Ursprungligen postat av H_____P Visa inlägg
    Skulle ge mig på att byta hjullager på min Alfa GT i helgen.... Fifan vad dålig jag är som mekaniker....
    Misströsta inte, ett hjullager på min S60 krävde närmare 20 tons tryck innan det släppte från drivaxeln. Inget man gör hemma på grusgången med en slägga. Volvo har allokerat 45 minuter för det jobbet och "min" verkstad slösade bort en hel arbetsdag på det innan "da boss" kom med rätt verktyg.
    /anders -98gsf1371 -97gsf1157 -91vs1400 -81GPz1100 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Citat Ursprungligen postat av andersbrink Visa inlägg
    Misströsta inte, ett hjullager på min S60 krävde närmare 20 tons tryck innan det släppte från drivaxeln. Inget man gör hemma på grusgången med en slägga. Volvo har allokerat 45 minuter för det jobbet och "min" verkstad slösade bort en hel arbetsdag på det innan "da boss" kom med rätt verktyg.
    Om det ändå vore så det rörde sig om pressade hjullager... Lösa hjullager bak. Får inte ens av bromsoken... har lyckats runddra diverse bultar.
    Supermekaniker

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    5
    Om det ändå vore så det rörde sig om pressade hjullager... Lösa hjullager bak.
    Det är lösa hjullager på Volvon också, men 12 års rostande har gjort sitt. Runda bultar = slipa bort huvuden eller skära bort med gas. Det är bara att öppna plånkan och låta lokala mecken får råd att köpa HJUL-klappar åt sina barn.
    /anders -98gsf1371 -97gsf1157 -91vs1400 -81GPz1100 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

AKA qwertyuiopå SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Ja, så går det när man kör bilarna i elekrolyt 4 månader i året.
    //Stefan

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Snö och ljust
    Fault wheel drive på rövtransporten
    Söker: Motor till GSXR1100W dvs vattenkylda 92-98, ev skabbig hoj

/steffe

Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

All.Cops.Are.Bastards BRINKENs avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    Yamaha YZF R1 -08
    Idag är jag sur för iTunes (Apple) anser att dom har rätt o flytta mina filer på datorn fast jag valt att dom INTE ska göra just detta...så nu har jag ca: 300st .mp3 omdöpta, i nya mappar och spridda över hela skrivbordet....o allt jag ville va o flytta dom till luren så man kunde lyssna på lite musik i garaget...vad hände med Copy/Past? *SUCK*

(+Någon som har ett bra prog som gör ALLT så man slipper iTunes? Gärna gratis )
    "Live On The Edge "

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Citat Ursprungligen postat av BRINKEN Visa inlägg
    Idag är jag sur för iTunes (Apple) anser att dom har rätt o flytta mina filer på datorn fast jag valt att dom INTE ska göra just detta...så nu har jag ca: 300st .mp3 omdöpta, i nya mappar och spridda över hela skrivbordet....o allt jag ville va o flytta dom till luren så man kunde lyssna på lite musik i garaget...vad hände med Copy/Past? *SUCK*

(+Någon som har ett bra prog som gör ALLT så man slipper iTunes? Gärna gratis )
    Valfri Androidlösning fixar det. Hela tanken med Apples produkter är att användarna ska hållas borta från all kontroll. Uttalad strategi sen deras första datorer kom.

All.Cops.Are.Bastards BRINKENs avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    Yamaha YZF R1 -08
    Håller med Android är bättre i många avseende dock ogillar jag att om en App säger den vill ha tillgång till ex. I-net men det är en enkel miniräknare (för exempel nu) så är det inte så svårt o räkna ut dom vill ha tillgång endast för att uppdatera sin reklam o väljer man då att neka en Android App ngt så slutar den helt enkelt funka... där är iOS smidigare för vill du inte ge en app tillgång så får den inte det heller...utan att den fuckar ur..
    "Live On The Edge "

Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Citat Ursprungligen postat av andersbrink Visa inlägg
    Det är lösa hjullager på Volvon också, men 12 års rostande har gjort sitt. Runda bultar = slipa bort huvuden eller skära bort med gas. Det är bara att öppna plånkan och låta lokala mecken får råd att köpa HJUL-klappar åt sina barn.
    Skam den som ger sig! Med en brännare så fick jag bort skiten och kunde montera nytt lager.

Om oljudet försvann? Nix...

nissenys Klockringarens avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    Räka
    Skam den som ger sig! Med en brännare så fick jag bort skiten och kunde montera nytt lager.

Om oljudet försvann? Nix...
    Bytte fel lager?
    Rattar hyllan

Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Citat Ursprungligen postat av Klockringaren Visa inlägg
    Bytte fel lager?
    Kanske, är faktiskt inte säker på att det är hjullagren/lagret som är upphov till missljudet.

Har ett konstant morrande som ger ett våldsamt resonansljud vid 80-90 kmh därefter planar ljudet ut till att låta lite mindre...

Misstänkte höger lager bak då ljudet tystnar vid vänstersvängar och jag tror att ljudet kommer bakifrån. Känner dock inget glapp eller missljud vid nåt av hjulen.
    Därför jag misstänkte lagret är för att ljudet är helt hastighetsberoende, dvs låter lika mkt om jag frikopplar eller varvar...

Skitbil - men snygg är den iaf

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Kanske, är faktiskt inte säker på att det är hjullagren/lagret som är upphov till missljudet.

Har ett konstant morrande som ger ett våldsamt resonansljud vid 80-90 kmh därefter planar ljudet ut till att låta lite mindre...

Misstänkte höger lager bak då ljudet tystnar vid vänstersvängar och jag tror att ljudet kommer bakifrån. Känner dock inget glapp eller missljud vid nåt av hjulen.
    Därför jag misstänkte lagret är för att ljudet är helt hastighetsberoende, dvs låter lika mkt om jag frikopplar eller varvar...

Skitbil - men snygg är den iaf
    Kan vara däcken som ger upphov till ljudet..... Kolla mönstret och rotationsriktning.
    Ev byt sida eller pos på hjulen.
    Detta kan ju uteslutas om det är samma ljud med både sommar och vinterhjul......
    Söker: Motor till GSXR1100W dvs vattenkylda 92-98, ev skabbig hoj

/steffe

Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
    Kan vara däcken som ger upphov till ljudet..... Kolla mönstret och rotationsriktning.
    Ev byt sida eller pos på hjulen.
    Detta kan ju uteslutas om det är samma ljud med både sommar och vinterhjul......
    Var min första tanke, såg fram emot att lägga på vinterdäcken men icke sa nicke... Låter lika illa med båda uppsättningarna.

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    5
    Låter lika illa med båda uppsättningarna.
    Kardanknutar? På min S60 4WD var det handbromsen som låg på. Rostiga vajrar - är billigare än en Haldex.

Sidan 1174 av 1175 FörstaFörsta ... 17467410741124114911681169117011711172117311741175 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Kul läsning. Fan va han fulcampade. Jag sov bara på campingar plus några få hotellnätter. Man blir sugen på att åka. Någon gång runt -82 köpte en [...]

Björn F
Vill du annonsera ovan? Klicka här