TL-tråden - v2 !

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Lite frågor.Ska man satsa på en pc3:a eller duger det bra med en pc2:a?Förstår att det är mer inställningsmöjligheter med en 3:a. Men hittade en 2:a på ebukten till jävligt bra pris.
Sen en fråga till J-bone.Var fan får man tag på det genomskinliga kopplingsglaset?Letat men inte hittat nått.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Lite frågor.Ska man satsa på en pc3:a eller duger det bra med en pc2:a?Förstår att det är mer inställningsmöjligheter med en 3:a. Men hittade en 2:a på ebukten till jävligt bra pris.
Sen en fråga till J-bone.Var fan får man tag på det genomskinliga kopplingsglaset?Letat men inte hittat nått.

Satsa på en PCIII USB tycker jag, mycket smidigare än att sitta med nån gammal seriell kabel och skit och kan göra mycket noggrannare mappning.
Koplingskåpa, tryckplatta och skruvar på min cykel kommer från Vandriver på tlplanet. Han gör ett gäng nån gång då och då bara. Finns väl nån annan som gör också men inte lika snygga.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Min lilla Tiller -98 har precis marksynat genom att den gick igenom asfalten via stödet. Hela kopplingshandtaget gick av och lite repor osv, men är det svårt att bara byta kopplingshandtaget? Kan man göra det relativt enkelt själv och vilka verktyg kan behövas? :/ Värsta nybörjarfrågan säkert, men jag måste fixa detta imorgon då hojen står relativt oskyddat långt från hemmet :/
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Min lilla Tiller -98 har precis marksynat genom att den gick igenom asfalten via stödet. Hela kopplingshandtaget gick av och lite repor osv, men är det svårt att bara byta kopplingshandtaget? Kan man göra det relativt enkelt själv och vilka verktyg kan behövas? :/ Värsta nybörjarfrågan säkert, men jag måste fixa detta imorgon då hojen står relativt oskyddat långt från hemmet :/

Skitlätt, du gör det på 5 min. Bara börja pilla lite där så ser du hur det sitter ihop. Räcker väl med en smidig tång och en liten mejsel typ.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Gött, det jag gissade på.. kollade igenom servicemanualer och det fanns ingenting om byte av koppling så jag antog att det var lätt kirrat. :) Men tack för svaret!
Sidospegeln hade ju tryckts in mot sidospegelarmen och jag funderar på att ta bort sidospegeln för man behöver väl inte ha det ? Behövs det någon liten plastdel som ersätter den?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Gött, det jag gissade på.. kollade igenom servicemanualer och det fanns ingenting om byte av koppling så jag antog att det var lätt kirrat. :) Men tack för svaret!
Sidospegeln hade ju tryckts in mot sidospegelarmen och jag funderar på att ta bort sidospegeln för man behöver väl inte ha det ? Behövs det någon liten plastdel som ersätter den?

Tror inte det är något krav på speglar men jag är lite osäker på det... har för mig skruvarna som håller spegeln även fäster kåpan mot staget innanför så du får väl hitta nån lämplig bult att ersätta med, finns ju annars "block-off" plattor med TLR logga och diverse sånt billigt på ebay.co.uk
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Vilka i STHLM med omnejd är intresserade/i behov av en mappning i bänk? Finns dubbla lambda för individuell mappning av bakre/främre cylindern (om du har PCIII) hos en av Sveriges främsta trimmare. Det extra coola är att han har själv ett TLR projekt så man kommer få en jäkligt bra referens, dels mellan de (våra) hojar som körs där och då, men även mot hans vässade TLR sen när den är klar. Den kommer få 102mm kolvar, portning, komphöjning, kammar osv...Vore kul att göra en heldag av det med några av våra klenoder :crashOm ni är nyfikna på detta kan ni gå in och kika på www.mattebusa.se
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
Hörrni!
Jag har tidigare ägt 800cc Monster, alltid varit sugen på ngt lite mer sportigare och har nu snubblat över en TLR och är självklart lite nyfiken då jag gärna stannar i Twin-träsket ett tag till! Hur fungerar den i stadstrafik? touring? Läst att kopplingen är något "av eller på", något man lär sig leva med eller otroligt enerverande? Hur många mil borde ett korrekt servat ex hålla? Annat bra att kolla om man nu råkar provköra en dag?

tack på förhand =)
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Egentligen gillar jag hojen, så jag är lite dum nu. Men jag funderar på att sälja min TL. 00:a med 2300 mil. Kanon fin utan skavanker. Ska även sälja av lite andra hojar jag har, KTM 525 exc/motard och Honda CB 650 Custom -80.
Så är det någon som är på jakt så skicka ett mail/PM. Ha de gott!

IMG_20120427_191430.jpg
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
vevhusventilation...

hej alla!!'
nu har jag gjort en så kallad catchtank till vevhusventilationen och det funkar bra, MEN,
om jag vill att oljan som fångas upp i catchtanken ska gå i retur till motorn, hur gör jag då?
vart skall jag koppla in returen i motorn? eller måste jag gänga in en ny nippel nån stanns?
om nån har svaret så förklara gärna utförligt... bifogar en bild på hur catchtanken ser ut.

tack på förhand//Robin
 

Bifogat

  • vevhusvent.jpg
    vevhusvent.jpg
    185.5 KB · Visningar: 98
Last edited:

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Varför i hela friden gick jag in på Ebay ..... :huvet :fakta :dummer :3freak

Jag vet ju att det finns massa där jag vill ha, men inte har pengar för...
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Efter ca 15 mil averkat på bana idag så är både däck och bromsar slut på hojen.
Funderar på Maxxis Supermaxx sport, alternativt Michelin Pilot power.
Är även ute efter ett par vettiga och prisvärda belägg fram.
Kör ca 50/50 bana/gata..
Erfarenheter eftersöks!!

Fick även denna gång FI i sista passet. Stängde av hojen och startade igen FI släckt... Problem solved for now.. men varför???
Har det med att jag monterar på orginalburkarna på helsystemet men inte byter map???


Fridens liljor twinbröder!:fyllisar
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Efter ca 15 mil averkat på bana idag så är både däck och bromsar slut på hojen.
Funderar på Maxxis Supermaxx sport, alternativt Michelin Pilot power.
Är även ute efter ett par vettiga och prisvärda belägg fram.
Kör ca 50/50 bana/gata..
Erfarenheter eftersöks!!

Fick även denna gång FI i sista passet. Stängde av hojen och startade igen FI släckt... Problem solved for now.. men varför???
Har det med att jag monterar på orginalburkarna på helsystemet men inte byter map???


Fridens liljor twinbröder!:fyllisar

När du stänger av tändningen så nollar du felkoden som lagras när FI lampan tänds, du måste ha tändningen på och brygga kontakten till "dealer mode" då kan du läsa ut felkoden, den kan ge en fingervisning vad som är knas. :)

Däck och belägg ska jag egentligen inte uttala mig om då jag inte varit på en bana på evigheter nu men har iaf ett set Maxxis Presa (numera supermaxx) på nu och har kört 200 gatmil kanske i båte blött och torrt, känns bra och inga konstigheter så långt. Belägg har jag SBS (tror jag de heter), tar bra men som sagt bara testat i gatförhållanden.
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
När du stänger av tändningen så nollar du felkoden som lagras när FI lampan tänds, du måste ha tändningen på och brygga kontakten till "dealer mode" då kan du läsa ut felkoden, den kan ge en fingervisning vad som är knas. :)

Däck och belägg ska jag egentligen inte uttala mig om då jag inte varit på en bana på evigheter nu men har iaf ett set Maxxis Presa (numera supermaxx) på nu och har kört 200 gatmil kanske i båte blött och torrt, känns bra och inga konstigheter så långt. Belägg har jag SBS (tror jag de heter), tar bra men som sagt bara testat i gatförhållanden.

Förstår det, problemet är att felet verkar bara uppkomma efter en dags bankörning..
Enda som händer är att lampan tänds. Kan inte provocera fram felet på annat sätt..
Men hon är ju 12 år gammal, så lite protester kanske man skall ha överseende med!

Skall kolla närmare på SBS belägg, verkar säljas lite varstans.

Maxxis däck var billiga på hojdäck.se, men kostade bara 400kr mer/ set för pilot power, blir 190/55 bak denna gången ist för 180/55.

Höll på att göra en highsider när bakdäcket gled iväg igår i runt 90-100knyck.. Landade på tanken med full gas... Var nära att det blev en TLR mindre i världen!!
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Är det ingen som behöver delar till sin TLS?
Tog 1 månad innan någon köpte Bitubo styr och bakdämpare.
Har massa grejer som ligger och någtra annonser här på Sporthoj.
Hör av er om ni saknar något :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ett par random pics från svängen igår ner till Trosa via bulten och Skansundet.
483908_10151043496660889_817257187_n.jpg
562838_10151043379290889_1275811025_n.jpg
487208_10151043363450889_248141068_n.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top