Hur förvarar du din mc?

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Parkeringsgarage med videobevakning, skivbromslås och kedja.
Går inte att komma in i garaget om man inte har nyckel.
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Varmgarage is the shit.
Det är förvisso ett delat garage (2 platser) men grannen brevid är en person som är lika rädd om sin Saab9-3 vector som jag är om hojen...
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
i garage på vintern o utanför hemma på sommarn :va
 

Durka

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2007
Ort
Sörping
Hoj
Yamaha YZF R1 -04
Ständigt varmgarage hojen låst. och garaget låst. Ända gången den står ute är när den tvättas. (Lungt och fridfullt barn familjs område)
 

vernesk

Medlem
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Sverige
Hoj
Suzuki 750 f GSX -98
Mina 2 hojar och min sportbil stor varmt och skönt i mitt stora varmgarage året runt, Rörelsesensorer är installerade i garaget plus lås på hojarna, Några har försökt bryta sig in men fick sig en trevlig överraskning...hehehe... :kulspruta Snorungar..
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Jag har min hoj i en liten bur i ett allmännyttigt garage. Det har elektroniskt lås och är kameraövervakat. Men alla typ 50 bilister som också står där kan såklart reka min hoj. Med tanke på det område jag bor i är jag inte 100% trygg.

Fast det är billigt (130kr/mån), varmt och nära.
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Min står i en gammal svinstia, 40 meter in bland massa bråte så man får lyfta den ett par svängar på vägen dit och där står den sen låst med två lås så att nån snor den är tveksamt. Gården är dessutom placerad 3 mil hemifrån mig och man får ta sig dit med en buss som går åt helvete för sällan så jorå, nåt nytt garage behövs ju inte! :huvet :)

Om bara nån trollunge med eu-moppe kan förstå att dom gärna står ute om nätterna så får jag plats i mc-garaget i föreningen. Är typ gratis samt i en skyddsbunker vilket borde vara lite säkert i alla fall. Inte som en gammal svinstia men ändå..... :D
 

Rumpelstiltskin

Man ska inte kasta kniv i kuvös.
Gick med
1 Sep 2006
Ort
Västsverige
Hoj
Suzuki 1127 +OR50
I "vardagsrummet" på undervåningen. Alt. fastkedjad i ladan. Har ett organiskt larm av sort Dogo Argentino som funkar rätt bra. Han håller, jag svingar aluminium.
 

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
Flerbilsgarage, vi är 3st på en plats så det blir billigt. Hör efter om det inte finns någon med garageplats som vill dela genom tex annons, det har jag gjort förr o det har funkat bra.

Lycka till :tummenupp
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
I verkstan på vintern och i garaget på sommaren. Alltid orolig på sommaren trots 1 st kedja och 2 st Abus bygellås.
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
...
Problemet är att det är ganska långt dit så inga spontanturer i sommar för mig, fast jag kommer alltid ha en nytvättad och servad hoj.

Så hur förvarar ni eran hoj? På gatan? Garage? Altan?

Har samma problem. Den kan stå i ett garage hos en bekant men det är långt bort. I vinter gick det men nu när det är varmare så tar jag risken och har den ofta hemma med kapell över. Allt blir så mycket roligare och lättare då! Dock med många snälla vakande ögon på den...
 

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Södertörn
Hoj
2010 KTM 690 Duke
I låst en-bilsgarage dit bara jag har nyckel, fastlåst i ram med ABUS golvögla och kätting. Utöver det är moppen fastlåst i arbetsbänk och bakhjul med 20mm wire.
Ska vi nöja oss så? Nä, Abus bromsskivelås där fram samt det lilla styrlåset.
Ja just det, garaget är larmat osså. (och jag riskerar att bli kallad paranoid)
 

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1
Min står i ett flerbilsgarage under marken med låst port och sedan gallergrind in till mitt garage.

Har börjat fundera på någon avskärmning så man inte ser in till hojen.. Måste kolla vad som är tillåtet hos hyresvärden..
 

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Trosa
Hoj
StreetTriple R -10
Min älskling står i vardagsrummet och väntar på att våren ska komma... :tungan
 

Bifogat

  • IMGP1975.JPG
    IMGP1975.JPG
    116.1 KB · Visningar: 109

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Åbo Finland
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
haha så sjukt coolt att det finns folk som har sin hoj i vardagsrummet:tummenupp skulle jag också vilja, dessvärre får min gröna välinoljade älskling inte plats i hissen:gnissla
 

Sold

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Sollerön
Hoj
2004 Suzuki 1200S Bandit
I garage på gården med sina två mc-kompisar. Bygellåsta, larmade och två hundar utanför. Ser farliga ut(hundarna alltså) men snälla...
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top