Dagens Blocket! (mc-relaterat)

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
150hk med powercomander.. Jojo eller hur ???? ????!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Många optimistiska effektsiffror på sista tiden...

För några år sedan - när folk fortfarande brydde sig om klassen Supersport 600 - var 150 hk någon slags drömgräns bland etablerade motorbyggare. Att nå dit krävde avancerade portningsarbeten, radikala kamaxlar och en rejäl dos friktionsminskning med slappa ventilfjädrar, glappa lager och 0W-30 olja. Sedan hade man en motor med snudd på 150 hk och ett serviceintervall runt femtio mil.

De borde ha ringt den här snubben istället. Samma effekt med endast helsystem och PC, dessutom på en äldre, sunkigare och lite mer nedtrimmad variant av motor...Och allt har fungerat i 2500 mil...

:tummenupp
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Många optimistiska effektsiffror på sista tiden...

För några år sedan - när folk fortfarande brydde sig om klassen Supersport 600 - var 150 hk någon slags drömgräns bland etablerade motorbyggare. Att nå dit krävde avancerade portningsarbeten, radikala kamaxlar och en rejäl dos friktionsminskning med slappa ventilfjädrar, glappa lager och 0W-30 olja. Sedan hade man en motor med snudd på 150 hk och ett serviceintervall runt femtio mil.

De borde ha ringt den här snubben istället. Samma effekt med endast helsystem och PC, dessutom på en äldre, sunkigare och lite mer nedtrimmad variant av motor...Och allt har fungerat i 2500 mil...

:tummenupp
Allt det jobbet för att nå 150hk, tänk om man då vetat att det räckte med PC och mappning men så är det när utvecklingen går framåt
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
150hk med powercomander.. Jojo eller hur ???? ????!

Så jävla töntigt. 150hk? Är det snoppmätning bland smågrabbar det handlar om...? Flest hästkrafter vinner, eller hur. Det är folk som snackar vid korvkiosken som driver detta, vi som gilla att åka hoj ser andra värden. Är man ballare för att man köper en hoj med 150hk än om man köper en hoj med 50hk? Kan vi inte en gång för alla lägga snacket om hk och toppfart på hyllan?
"Din hoj gör 200 km/t, och min gör 250km/t. Så jag är tuffare än vad du är!" Ja , jösses...
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Så jävla töntigt. 150hk? Är det snoppmätning bland smågrabbar det handlar om...? Flest hästkrafter vinner, eller hur. Det är folk som snackar vid korvkiosken som driver detta, vi som gilla att åka hoj ser andra värden. Är man ballare för att man köper en hoj med 150hk än om man köper en hoj med 50hk? Kan vi inte en gång för alla lägga snacket om hk och toppfart på hyllan?
"Din hoj gör 200 km/t, och min gör 250km/t. Så jag är tuffare än vad du är!" Ja , jösses...
Med tanke på vilka hojar du har förstår jag att du inte är så intresserad av att se vem har flest hk :hihi
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Med tanke på vilka hojar du har förstår jag att du inte är så intresserad av att se vem har flest hk :hihi

Eh..he..kul. Men ärligt talat: är det vad hojåkande handlar om ? Hästkrafter och toppfart? Mina bästa upplevelser på två hjul har jag faktiskt haft på en (visserligen trimmad) moped på slingrande grusvägar. Att åka rakt fram på motorväg i 120 däremot ger inte så mycket. Fast kanske 150 km/t då, det har jag faktiskt aldrig testat.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Med tanke på vilka hojar du har förstår jag att du inte är så intresserad av att se vem har flest hk :hihi

Eh..he..kul. Men ärligt talat: är det vad hojåkande handlar om ? Hästkrafter och toppfart? Mina bästa upplevelser på två hjul har jag faktiskt haft på en (visserligen trimmad) moped på slingrande grusvägar. Att åka rakt fram på motorväg i 120 däremot ger inte så mycket. Fast kanske 150 km/t då, det har jag faktiskt aldrig testat.

Ärligt, vad handlar hojåkandet om? Att din upplevelse är det som är bäst? :va

Vill man köra eller bara åka, luta sig bakåt, framåt eller sitta upp, köra många mil eller bara småturer, listan kan göras lång, men det viktiga är väl att du gör det du gillar inte vad någon annan gillar? :va

Men om någon gillar motorcyklar med många hästar så är det fel, för du klarar dig med en trimmad moppe? :va

Du får köra det du gillar men låt andra köra det de gillar! :7peta

Hur skulle det se ut om SportHoj bara tillät SportHojar? :hej

https://www.youtube.com/watch?v=f25aax2ES4s
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top