Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Brukade det inte finnas en "dagens blocket - Endast skärmdump"-tråd eller missminner jag mig? :va Oavsett, gott om utgångna länkar på sistone så det där med endast skärmdump kanske inte vore så dumt ändå... Just saying...
 

Freiherren

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2017
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha r6 2007
Snabbt överblickat kan man se på hållaren, banden som är popnitade (båda ställena) och där du trär på pipan på röret. Dessutom så ser man på det extremt fula "akra" klistermärket som ofta sitter på.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag gillar det, men tycker det känns som en extremt orimlig prissättning för något som bara gör dig mer högljudd

Om du bara är ute efter ett högre ljud så är du nog inte riktigt målgruppen för Akrapovics produkter. Akrapovic handlar mer om effekt, vikt och framförallt en överjävligt fin byggkvalitet och passform.

Deras varumärke kopieras jämt och ständigt av kinesiska tillverkare i den andra änden av kvalitetsskalan. Inte särskilt svåra att särskilja från originalet då originalet aldrig har kromade fästdetaljer, gummiklädda klammer, kolfiber med imperfektioner, flammig aluminiumplåt, snett hopnitade ändar eller svetsar som ser ut att vara gjorda av en dagisklass utan svetsutbildning.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Många som åker hoj vill nog väldigt gärna synas och höras. Varför skulle annars hojarna mer och mer se ut som nåt ur "Starwars"?

Fast hojar har ju ett enormt spann på utseende från fabrik. Kafferäsers, nakenhojar, motards, scootrar, sporthojar och äventyrshojar har ju överlag radikalt olika utseende exempelvis. Inte ens inom enbart helkåpat är det ju direkt mer och mer starwarsigt sett till touringlok, sporttourers, sporthojar och ER6ans arvtagare med helkåpa som inte riktigt passar någon av de andra helkåpade typerna.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Om du bara är ute efter ett högre ljud så är du nog inte riktigt målgruppen för Akrapovics produkter. Akrapovic handlar mer om effekt, vikt och framförallt en överjävligt fin byggkvalitet och passform.

Deras varumärke kopieras jämt och ständigt av kinesiska tillverkare i den andra änden av kvalitetsskalan. Inte särskilt svåra att särskilja från originalet då originalet aldrig har kromade fästdetaljer, gummiklädda klammer, kolfiber med imperfektioner, flammig aluminiumplåt, snett hopnitade ändar eller svetsar som ser ut att vara gjorda av en dagisklass utan svetsutbildning.

Jag föredrar att inte höras, så slipper man få långfinger från folket som bor längs med favoritvägarna...
Att Akra är top of the shelf grejer är det nog ingen som kan förneka, tyckte bara det lät orimligt mycket med 6 loppor för ett slip on.
Lägger själv idiotiska summor på mina intressen så har full förståelse för att folk köper grejerna, jag hade också gärna haft ett om jag inte haft en massa andra intressen med högre prio :gnissla
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Har Akra på flera av mina hojar å kör alla utan db-killer, även på den senaste som inte gick å skruva ur.. Me lite micklande så kom den oxå ur..
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Om du bara är ute efter ett högre ljud så är du nog inte riktigt målgruppen för Akrapovics produkter... Inte särskilt svåra att särskilja från originalet då originalet aldrig har kromade fästdetaljer, gummiklädda klammer, kolfiber med imperfektioner, flammig aluminiumplåt, snett hopnitade ändar eller svetsar som ser ut att vara gjorda av en dagisklass utan svetsutbildning.

Av ren nyfikenhet - skulle ett slipon tillverkat av en dagisklass m e d svetsutbildning kunna passera som äkta vara..?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top