Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Snabbt överblickat kan man se på hållaren, banden som är popnitade (båda ställena) och där du trär på pipan på röret. Dessutom så ser man på det extremt fula "akra" klistermärket som ofta sitter på.

Jag gillar det, men tycker det känns som en extremt orimlig prissättning för något som bara gör dig mer högljudd

Om du bara är ute efter ett högre ljud så är du nog inte riktigt målgruppen för Akrapovics produkter. Akrapovic handlar mer om effekt, vikt och framförallt en överjävligt fin byggkvalitet och passform.

Deras varumärke kopieras jämt och ständigt av kinesiska tillverkare i den andra änden av kvalitetsskalan. Inte särskilt svåra att särskilja från originalet då originalet aldrig har kromade fästdetaljer, gummiklädda klammer, kolfiber med imperfektioner, flammig aluminiumplåt, snett hopnitade ändar eller svetsar som ser ut att vara gjorda av en dagisklass utan svetsutbildning.

Många som åker hoj vill nog väldigt gärna synas och höras. Varför skulle annars hojarna mer och mer se ut som nåt ur "Starwars"?

Fast hojar har ju ett enormt spann på utseende från fabrik. Kafferäsers, nakenhojar, motards, scootrar, sporthojar och äventyrshojar har ju överlag radikalt olika utseende exempelvis. Inte ens inom enbart helkåpat är det ju direkt mer och mer starwarsigt sett till touringlok, sporttourers, sporthojar och ER6ans arvtagare med helkåpa som inte riktigt passar någon av de andra helkåpade typerna.

Om du bara är ute efter ett högre ljud så är du nog inte riktigt målgruppen för Akrapovics produkter. Akrapovic handlar mer om effekt, vikt och framförallt en överjävligt fin byggkvalitet och passform.

Deras varumärke kopieras jämt och ständigt av kinesiska tillverkare i den andra änden av kvalitetsskalan. Inte särskilt svåra att särskilja från originalet då originalet aldrig har kromade fästdetaljer, gummiklädda klammer, kolfiber med imperfektioner, flammig aluminiumplåt, snett hopnitade ändar eller svetsar som ser ut att vara gjorda av en dagisklass utan svetsutbildning.

Jag föredrar att inte höras, så slipper man få långfinger från folket som bor längs med favoritvägarna...
Att Akra är top of the shelf grejer är det nog ingen som kan förneka, tyckte bara det lät orimligt mycket med 6 loppor för ett slip on.
Lägger själv idiotiska summor på mina intressen så har full förståelse för att folk köper grejerna, jag hade också gärna haft ett om jag inte haft en massa andra intressen med högre prio :gnissla

Har Akra på flera av mina hojar å kör alla utan db-killer, även på den senaste som inte gick å skruva ur.. Me lite micklande så kom den oxå ur..

Om du bara är ute efter ett högre ljud så är du nog inte riktigt målgruppen för Akrapovics produkter... Inte särskilt svåra att särskilja från originalet då originalet aldrig har kromade fästdetaljer, gummiklädda klammer, kolfiber med imperfektioner, flammig aluminiumplåt, snett hopnitade ändar eller svetsar som ser ut att vara gjorda av en dagisklass utan svetsutbildning.

Av ren nyfikenhet - skulle ett slipon tillverkat av en dagisklass m e d svetsutbildning kunna passera som äkta vara..?

Av ren nyfikenhet - skulle ett slipon tillverkat av en dagisklass m e d svetsutbildning kunna passera som äkta vara..?

Om de klarar Akrapovics interna utbildning och efterföljande prov - ja.

Om de klarar Akrapovics interna utbildning och efterföljande prov - ja.

Nej det krävs varken utbildning eller prov för barnarbete, och det är inte ovanligt! Senast hörde jag på radion att barnarbete förekommer vid tillverkning av elcykelbatterier och tillverkarna "vet" inte hur de tillverkas.

https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=83&grupp=10974&artikel=7199065

Billigt - Inga frågor! :huvet

Det betyder väl att elcyklister stödjer barnarbete? :va
Vad gör MP åt det? :va
Får ändamålen helga medlen? :va

Det förväntade, extremt stora, ökade behovet av litium är ju inte heller helt problemfritt. T ex kan den unika saltöknen i Bolivia ligga i farozonen då storföretag vill exploatera. Kobolt är ett annat stort problem. Kongo-Kinshasa är i dagsläget den i särklass största producenten. Problemen där med barnarbete, miljökonflikter och korruption är väl knappast någon hemlighet. Sen om elen kanske understundom kommer från ett kolkraftverk, så ger det vid handen att det inte är alldeles enkelt att vara etisk, moralisk och miljömedveten.

Jösses för att sälja gamla 125or, det finns nog inget som drar till sig så mycket fjunisar.

Igår fick jag frågan om YZ125 var tvåtakt eller fyrtakt, och efter att jag svarat kom svaret: Ok, då får jag söka vidare. :va
Hallå, det är ingen Fiddy!

Idag fick jag frågan, om vilken åldersklass den passar...

En annan frågade om man kunde köra den ifall , man var 170 cm, jag svarade att det var Jeff Wards längd och han blev flerfaldig mästare, Ricky Carmichel var 168 cm och tog också flera titlar.
Då frågade han om den var lika hög som en 250... Jag svarade att alla hojar över 125 är lika höga.
-Svaret: Ok, jag kanske hör av mig senare.

Borde kanske skriva i annonsen att är du under 18 så be din pappa ringa eller skriva.

Det enda som varit värre är att sälja BMW-bilar, då tillkommer även nysvenskar som ringer 140 mil bortifrån om sista priset ifall jag hämtar nu direkt. Ungefär som att dom tar sig 140 mil på en kvart...

Jo, jag har själv råkat ut för sista priset kompisar när jag gjorde misstaget att annonsera ut en gathoj för några år sedan...så jag förstår varför var och varannan annons numera innehåller provokativa undertexter som antyder att man inte tänker prata med någon som inte är än svensk medelålders man uppfostrad med någorlunda folkvett.

En starkt bidragande orsak till att jag numera skiter i att annonsera ut fordon på Blocket, oavsett om det handlar om hojar eller snöskotrar. Jag byter hellre in. Den lilla ekonomiska förlust man gör är lindrig jämfört med den telefonterror som annars kan uppstå.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back