Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Jo dom fysikaliska lagarna var samma, men kunskapen saknades om hur dom skulle tillämpas. Det var först när MZ-föraren Degner hoppade av från Östtyskland 1961 för att sen jobba åt Suzuki som expansionkammare spreds över världen.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Oerfarna hojåkare som köpt mer hoj än dom klarar av. Effekten taxeras utefter hur rädd man är för sin motorcykel.

Skönt att han känner förra ägaren! Bra argument när man ska sälja sen. Jo vetteru han jag köpte den av kände minsann förrförra ägaren, så den är jävligt omhändertagen minsann
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nä, det är ju något som alla är överens om. Men, döm om min förvåning när jag skådade denna ITOM på Sammy Millers motorcycle museum i somras. Glömde plåta skylten, men tror det var en 50cc. ITOM höll väl på med racing, och hyfsat framgångsrikt tror jag. Jag menar, de fysikaliska lagarna vad det gäller tvåtaktare måste väl varit samma på sextiotalet som nu? inte direkt någon expansionskammare detta.

Precis som Micke R säger - googla Walter Kaaden och framförallt Ernst Degner. Hade det inte varit för Kristianstads GP 1961 så kanske MZ och Zündapp varit världsmärken i dag...
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
View attachment 445006

Det är nog nedre delen av Emmelie som vi ser tillsammans med en tillökning vars fot dinglar fritt. Kanske junior som satt stopp för bygget och det kostsamma led-reläet??
20k för den jävla aborten
Nä, det är ju något som alla är överens om. Men, döm om min förvåning när jag skådade denna ITOM på Sammy Millers motorcycle museum i somras. Glömde plåta skylten, men tror det var en 50cc. ITOM höll väl på med racing, och hyfsat framgångsrikt tror jag. Jag menar, de fysikaliska lagarna vad det gäller tvåtaktare måste väl varit samma på sextiotalet som nu? inte direkt någon expansionskammare detta.View attachment 445009
Det är ju en bra början, saknas hälften bara! Skådar en triumph 8bultad topp också, myskänsla.

Skickat från min Pixel via Tapatalk
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
......Skådar en triumph 8bultad topp också, myskänsla.

Fanns mer inte alltför vanliga Triumphgrejer. Triumph 2-takt! Tänk vad världen kunde sett annorlunda ut.
Sammy Millers museum, inte bortkastade timmar att vara där. Han själv, 84 bast, är i verkstaden varje dag och/eller går runt o pratar och visar besökare tillrätta. Cool gubbe, kul ställe.
triumph2takt1.jpg
triumph2takt2.jpg
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Fanns mer inte alltför vanliga Triumphgrejer. Triumph 2-takt! Tänk vad världen kunde sett annorlunda ut.
Sammy Millers museum, inte bortkastade timmar att vara där. Han själv, 84 bast, är i verkstaden varje dag och/eller går runt o pratar och visar besökare tillrätta. Cool gubbe, kul ställe.
View attachment 445025
View attachment 445026
På min lista över ställen att besöka. Definitivt.

Skickat från min Pixel via Tapatalk
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
jösses va full jag måste varit som missa den :fyllisar:D:yoparty:D
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
han verkar ha ett fint garage

- - - Updated - - -

att döma av sista bilden

Väldigt fint garage men priserna jag sett senaste veckorna är nog de summor han lovat sin fru ungdomscyklarna ”ska vara värda”

Lokalt eller internationellt, hans priser är genomgående världsfrånvarande påhitt inför en kommande garagebrand
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
https://www.blocket.se/vi/81599839.htm


Om samtliga av dessa blir brat nånting skulle ingen sörja någonsin. Vad var selling pointen för dessa mitt-i-mellan hojarna? Vidrigt ful men bra utgångsläge för bygge och ekerfälgarna håller 60% av hela anledningen
Tror den skulle kunna bli en bra city beater/pendlarhoj.
Rensa, lätta, rugga upp och förstärk med skyddsbågar, handtagsskydd, väska på vänstersidan.
Gör man den tillräckligt ruggig så stjäls den inte heller.
Motorn håller ju i all evighet och den har elstart.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Tror den skulle kunna bli en bra city beater/pendlarhoj.
Rensa, lätta, rugga upp och förstärk med skyddsbågar, handtagsskydd, väska på vänstersidan.
Gör man den tillräckligt ruggig så stjäls den inte heller.
Motorn håller ju i all evighet och den har elstart.

Kompisen köpte precis en sådan nyss i avsikt att göra ruggad bruxhoj av. 6000 spänn, och faktiskt skoj att köra.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Fanns mer inte alltför vanliga Triumphgrejer. Triumph 2-takt! Tänk vad världen kunde sett annorlunda ut.
Sammy Millers museum, inte bortkastade timmar att vara där. Han själv, 84 bast, är i verkstaden varje dag och/eller går runt o pratar och visar besökare tillrätta. Cool gubbe, kul ställe.
View attachment 445025
View attachment 445026

Sista skylten:

Typiskt engelsk brist på självinsikt. Som om det vore motorteknologin som orsakade de industriella sammanbrottet i England. Norton Commando hade tex vad jag minns fortfarande rekordet på kvartsmilen 1973.

Walter Kaadens kunskaper förlängde tvåtaktarens liv men när miljöregler kom in i bilden är det adjöss om man nu inte gör en ”fyrtaktare” av den...


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
https://www.blocket.se/vi/81599839.htm


Om samtliga av dessa blir brat nånting skulle ingen sörja någonsin. Vad var selling pointen för dessa mitt-i-mellan hojarna? Vidrigt ful men bra utgångsläge för bygge och ekerfälgarna håller 60% av hela anledningen

Tror den skulle kunna bli en bra city beater/pendlarhoj.
Rensa, lätta, rugga upp och förstärk med skyddsbågar, handtagsskydd, väska på vänstersidan.
Gör man den tillräckligt ruggig så stjäls den inte heller.
Motorn håller ju i all evighet och den har elstart.

Kompisen köpte precis en sådan nyss i avsikt att göra ruggad bruxhoj av. 6000 spänn, och faktiskt skoj att köra.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro

Bra donator om man skall vässa en DR 650.
XFen har en topp med större ventiler och annan kam.
Där är 5 enkla hästar, och därtill ett bättre objekt om man skall leta mer kraft ändå.

CCMen som var uppe i tråden nyss använder XF motorn, inte DR.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
En ytterligare fördel är att de där hojarna oftast är försiktigt körda - till skillnad från DR-hojarna.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top