Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Är mer att han bytt till en modernare å bättre gaffel än den org.

Pris är nog inte fel för alla delar tillsammans, men lättare att få ut den summan är att sälja hojen för sig å alla extra delarna för sig...

Är ju en ikon och sällan billig, men de har ofta motardhjul med, till lägre pris & mil. Men du har ju rätt i att det är lättare att sälja hjulen löst än att hitta ngn som vill ha en modifierad ( i sammanhanget ) långmilare till rekordpris
 
Hur vanligt är det med Triumph Daytona 955 med Double Sided Swing Arm ?
Ringde igår 21 september men då var den såld.....
https://www.blocket.se/gavleborg/Triumph_Daytona_955i__2200mil__81198479.htm?ca=5&w=1&last=1
Oavsiktligt m i rubriken.....tyckfelsnisse i farten....
Tydligen år 2001 modell hade DSSA som sparade 2,5 kg....
https://www.youtube.com/watch?v=hluoCc5GE1A

Hade en sådan för många för många år sedan. Waweskivor och kolfiber dämpare som lät gott. Trevlig men lite tung och ganska toppig motor mot konkurrenterna.
 
Hur vanligt är det med Triumph Daytona 955 med Double Sided Swing Arm ?
Ringde igår 21 september men då var den såld.....
https://www.blocket.se/gavleborg/Triumph_Daytona_955i__2200mil__81198479.htm?ca=5&w=1&last=1
Oavsiktligt m i rubriken.....tyckfelsnisse i farten....
Tydligen år 2001 modell hade DSSA som sparade 2,5 kg....
https://www.youtube.com/watch?v=hluoCc5GE1A

Den skulle bli en uppföljare till 595an, 97 - 01, men sålde dåligt med dubbelsving så enkelsvingen kom ganska snart tillbaka. Den var bättre på många sätt men inte jämfört med de japanska konkurrenterna. Den var lika könlös till utseendet som vilken annan dussinhoj som helst.

https://www.youtube.com/watch?v=8P5Lc-lRVgE
 
Jag köpte nyss en ktm 380 med pimpelgas och ägaren tyckte att jag kunde provköra med pimpelgas... jag brukar inte vara en fegis men där var min gräns passerad, jag nöjde mig med att lyssna på motorn och sparka lite i växellådan stillastående.

Helt olämpligt raket att pimpelgasa
 
Den skulle bli en uppföljare till 595an, 97 - 01, men sålde dåligt med dubbelsving så enkelsvingen kom ganska snart tillbaka. Den var bättre på många sätt men inte jämfört med de japanska konkurrenterna. Den var lika könlös till utseendet som vilken annan dussinhoj som helst.

https://www.youtube.com/watch?v=8P5Lc-lRVgE

Otroligt, Triumph lättar svingen med 2,5kg men kunderna väljer den "snyggare" och tyngre enkelsvingen !
Det är tydligen fräckt med enkelsving. Utom i Racing. Här en enkelsving till.
https://www.blocket.se/stockholm/Ducati_Panigale_V4_Speciale_76627956.htm?ca=11&w=1
 

Bifogat

  • DucatiPanigaleV4-20180923.jpg
    DucatiPanigaleV4-20180923.jpg
    44 KB · Visningar: 68
2,5 kilo ofjädrad vikt är en hel del, ändå...

Om du tävlar...

25 kilo extra fjädrad vikt hos föraren är också en hel del...

Men bara om du tävlar...

För de flesta av oss handlar det om att köra det man gillar...

En Babytona är mycket "bättre" på många sätt än en Daytona men trots 2,5 kg tyngre sving, lika många hästar trots några hundra kubik mer och högre totalvikt gillar jag ändå den "sämre" Daytonan...

Fast jag är annorlunda... :tungan
 
För de flesta har 2,5 kg ingen betydelse om du inte ska tävla, särskilt när väldigt många dessutom inte är anorektiska! Det gick inte att hänga med R1 ändå...:tungan

Personligen hanterar jag Sprint RS lätt, tjänstevikt 220kg,
GSX1300R tjänstevikt 260 kg,
lättad kanske 10kg till 250kg med Akra känns jämförelsevis som att flytta Vasa i garaget.
Känns som den vill lägga sig på sidan när som helst.....
Hur kan 30 kg göra så stor skillnad ? Eller är tyngdpunkten högre på GSX1300R ?
Men får väl träna mer på gymmet !
 
Last edited:
Personligen hanterar jag Sprint RS lätt, tjänstevikt 220kg,
GSX1300R tjänstevikt 260 kg,
lättad kanske 10kg till 250kg med Akra känns jämförelsevis som att flytta Vasa i garaget.
Känns som den vill lägga sig på sidan när som helst.....
Hur kan 30 kg göra så stor skillnad ? Eller är tyngdpunkten högre på GSX1300R ?
Men får väl träna mer på gymmet !

Dels teknik, garagevändningen var inte helt av ondo att kunna, men troligen också högre tyngdpunkt och trög styrgeometri.

En Rocket 3 borde vara ett as att dra runt men är inte det trots vikten. :)
 
https://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_mt_125a_81458289.htm?ca=11&w=1

Här kan man köpa en begagnad MT-125 sjutusen kronor dyrare än en ny.

Jag tar två!

Troligtvis vill hon väl ha betalt för ljudburken också, men man kan ju undra hur tankegångarna gick när hon beslutade sig för att hon behövde ett helsystem till sin nya hoj. Om hon ändå inte lyckats skrapa ihop mer än 38 mil på en hel sommar känns det inte som om intresset var så jäkla hett ändå.
 
https://www.blocket.se/vastmanland/CCM_Motard_Enduro_650_81532877.htm?ca=11&w=3

Ktm plast på en CCM... Inge fel på hojen utom att de blir inte snyggt me plasten från Ktm SMC från 2005.. Plasten är snygg, men inte på de hojen..

Sitter här och intalar mig själv att jag inte behöver en CCM R30, påminner mig själv att 13,5 liters tank är alldeles för lite i Finland och är rent ut lycklig att det inte finns några färdiga 30-litare att bulta på...




https://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_mt_125a_81458289.htm?ca=11&w=1

Här kan man köpa en begagnad MT-125 sjutusen kronor dyrare än en ny.

Jag tar två!

Troligtvis vill hon väl ha betalt för ljudburken också, men man kan ju undra hur tankegångarna gick när hon beslutade sig för att hon behövde ett helsystem till sin nya hoj. Om hon ändå inte lyckats skrapa ihop mer än 38 mil på en hel sommar känns det inte som om intresset var så jäkla hett ändå.


Ja, det klart man vill ha tillbaka pengarna.
...och lite till för besväret.
Eftersom det är höst nu. Logisch.

Känns verkligen som ett bottenlöst felköp.
Kanske har dom tragglat milen med grönskylt, men aldrig kommit till uppkörning. Trist.
 
Back
Top