Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Kawa_Krille

Wannabe...
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kwikasfuki R -19
Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av ixil hyperlow och/eller mivv double gun?

Har MIVV Double-Gun till min Z750R.
Ljudet är obeskrivligt! Får nästan lite MotoGP vibbar när varvtalet går över 5000...
Kan dock säga att det är inget du vill åka runt med varje dag då inte många öronproppar lyckas hålla ylandet borta. Blir riktigt jobbigt efter ett tag...
Jag brukar bara montera på mitt om jag ska iväg på något kul event någon gång.
 

Keelogger

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2015
Ort
Jämshög
Hoj
Kawa Z1000 -05
Tjena, ska troligtvis åka och kolla på en z1000 -05 i helgen, nåt speciellt man bör tänka på? är dessutom ganska lång typ 193 cm, blir detta ett problem? Mvh Tobbe :)
 

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Ort
Sollentuna
Hoj
Daytona 675 -10
Jag körde en z1000 2014 från att den var ny till ca 1000 mil, en ok hoj men tycker den saknar effekten. ABS:en är rätt "knastrig" hämfört med andra hojjar jag haft.
Nästa hoj jag köper blir en SuperDuke 1290, har du funderat på den?
Z1000 ser ball ut (nya designen) men det känns som att man växer ur den efter en kortare tid... Den har en ganska linjär effektkurva vilket jag tycker är ganska trist. En streetfighter ska vara potent, resa sig på de 3 första växlarna :crash
Det gör inte en Z1000.

Jag saknar LED-strålkastarna.

....tack för bra svar. Jo det är vad många skriver, att den har plan effektkurva och att man kanske växer ur den fort. Får ta mig en funderare. Visst vill jag ha en SuperDuke (vem vill inte det?) men har inte 170k till hoj tyvärr. Budgeten är 100k. Funderar på en Triumph Street triple RX 2016, den påminner mkt om min Daytona.
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
....tack för bra svar. Jo det är vad många skriver, att den har plan effektkurva och att man kanske växer ur den fort. Får ta mig en funderare. Visst vill jag ha en SuperDuke (vem vill inte det?) men har inte 170k till hoj tyvärr. Budgeten är 100k. Funderar på en Triumph Street triple RX 2016, den påminner mkt om min Daytona.

Nej, men begagnat. Sett ett par för runt ca. 120´:-
 

andy_nilsson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2016
Ort
Danderyd
Hoj
2015, Kawasaki Z1000
Hej,
Funderar på att skaffa lite bättra ljud till min Z1000 men vill inte lägga ner en förmögenhet.
Vad tror ni om V&H Urban Brawlers (mattsvart)? Jag antar att jag måste köpa på mig en PC5 + O2 optimizer och luftfilter också? Eller vad händer om man byter dämpare utan att göra resten? Kommer hojen gå risigt?
/Andreas
 

Keelogger

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2015
Ort
Jämshög
Hoj
Kawa Z1000 -05
Sparkar lite liv i denna tråd då jag själv hämtade en z1000 -05 för några veckor sen. Satan va det kliar i fingrarna nuDSC_0022.jpg
 

Lodisgrisen

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2010
Ort
Åland Jomala
Hoj
2016 KTM Superduke 1290 R
Hej hej! Jag har ett nytt sargent seat och tyg till cutsen med grön rand till salu. Har även en sving med en liten repa bild skickas vid intresse. Pris = bud. Finns på Åland men är i Uppsala/Gränby ganska ofta så dom kan fraktas dit vid intresse. Allt är till en Z1000 gen 3.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top