Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
hittade delen under REAR-FENDERS och kostar $65.53. inte så blödigt :D

en annan fråga. vad heter sån där spray man kan tona baklyktor med?
 
Last edited:

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
tänkte ev byta tank pad,tips om hur man tar bort den befintliga?

mvh

vet inte hur det är med andra sorter, men min billiga biltema pad är väl bara att sätta nagel under och pilla bort:p så ja, klösa upp en kant och sen fortsätta:D
eller.. superlimma fast något på en kant på den och dra?
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
tänkte ev byta tank pad,tips om hur man tar bort den befintliga?

mvh

Värm bort den med värmepistol eller hårtork.
Köp en sprayburk med "Label off" på Biltema för att ta bort limresterna. Helt suveränt medel!

hittade delen under REAR-FENDERS och kostar $65.53. inte så blödigt :D

en annan fråga. vad heter sån där spray man kan tona baklyktor med?

Snyggare om du köper en färdig mörktonad baklykta på Ebay. Köpte en till min K4 ifrån Hong Kong.
 
Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Värm bort den med värmepistol eller hårtork.
Köp en sprayburk med "Label off" på Biltema för att ta bort limresterna. Helt suveränt medel!



Snyggare om du köper en färdig mörktonad baklykta på Ebay. Köpte en till min K4 ifrån Hong Kong.
Jo det har du rätt i. Men sprayen e till vanligt plexi.
 

prowler

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Globen
Hoj
2002 Honda CBR 954rr
Premiärturen idag! Skitigt, rullgrus o allmänt blött men satan vad härligt det var! =)

visabild.php
 

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
GSR 750
Dagens i-landsproblem!
Sälja eller inte sälja!
Men är inte en Z:a lite för fin och värd ett bättre öde än att vara en 2:a hoj!? Eller ska jag helt enkelt resonera som så att min Gixxer är 2:a hojen...
 

Bifogat

  • bild l.JPG
    bild l.JPG
    196.7 KB · Visningar: 125

Angelkiller

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
----
Hoj
Honda CBR 600F -98 Yamaha YZF 250-06
Funderar starkt på att byta in min CBR600F-98 nu i vår men vet inte om jag skall byta till Z750 årsm 2010 (Helt ny för 73000:- minus mitt inbyte) eller en dyrare Z1000 men gärna inte mycket dyrare än Z750'n utan det blir då kanske en äldre modell.
Jag vill inte ha en cykel som är slöare än min nuvarande hoj, pga sambo som sitter bakpå, så det får gärna vara någon hk extra och lite mer Newton.
Vilken bör jag införskaffa tycker ni? Skillnad i vikt och höjd på dessa två är ju praktiskt taget identiska.. Stora skillnader i försäkring, bränsle åtgång, service intrevall/pris...
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Funderar starkt på att byta in min CBR600F-98 nu i vår men vet inte om jag skall byta till Z750 årsm 2010 (Helt ny för 73000:- minus mitt inbyte) eller en dyrare Z1000 men gärna inte mycket dyrare än Z750'n utan det blir då kanske en äldre modell.
Jag vill inte ha en cykel som är slöare än min nuvarande hoj, pga sambo som sitter bakpå, så det får gärna vara någon hk extra och lite mer Newton.
Vilken bör jag införskaffa tycker ni? Skillnad i vikt och höjd på dessa två är ju praktiskt taget identiska.. Stora skillnader i försäkring, bränsle åtgång, service intrevall/pris...

Så som jag ser det så räcker Z750. Z1000 2010 är nog lite dyrare i försäkring kan jag tänka mig.. när jag kollar på sporthoj så blire några 5 papp minst till för mig.. men kanske lika bra att ta de största direkt, så slipper man förlora cash på att vara missnöjd och byta senare! 2009 Z1000 hade ju varit ett klipp om man hittade ny:) finns nog! mer kan jag inte "försöka" svara på!
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Anywho, dubbel post!

Jag har pillat på hojen idag och lyckades få ut min strypning, utan att ta loss tanken:O omg, yes jag klarade de! tog bara några timmar! xD kostade.. ca 250:-. hade kunnat kosta 59:- eller mindre! hade först köpt en pump för att tömma tanken(för att ta av den) men slangen var för tjock.. så jag improviserade.. iaf tillslut, satsen av..

Tog mig en runda på 45 min.. fy satan vad den gick :O jag har ju bara kört med 35 häst innan -.-
Frös inte en enda sekund heller:) underbart! men... imon ska de snöa:D
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top