Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Förmodligen så.
Thx! :)


Btw har drycken inte funkat än. Den va bara äcklig.
Ska skjuta in whiskeyn direkt i armen nästa gång så jag slipper känna smaken.:zpy

Gör te på ingefära och citron. Söta med honung, drick. Ta därefter en ny bit ingefära i munnen, tugga litet lätt på den och lägg upp som en snus under läppen.

Kanske inte botar. Men det gör symptomen lindrigare.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ler åt undomars brist på språkförståelse och ordförråd. Praktikanten på jobbet begriper inte vad jag menar när jag pekar på lagerplatser och beskriver dem som hitom respektive bortom pelaren. Får följa med och lägga handen på den hyllan jag menar. WTF är man 18 bast borde man kunna förstå enkla begrepp som hitom och bortom när man beskriver var något finns.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Ler åt undomars brist på språkförståelse och ordförråd. Praktikanten på jobbet begriper inte vad jag menar när jag pekar på lagerplatser och beskriver dem som hitom respektive bortom pelaren. Får följa med och lägga handen på den hyllan jag menar. WTF är man 18 bast borde man kunna förstå enkla begrepp som hitom och bortom när man beskriver var något finns.

Försök förklara medurs och moturs för den digitala generationen :p
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
:rofl

Haha - en gång i Prag så jobba några Vietnameser i en kiosk....jag o polaren hade druckit lite bärs där o ville få reda på vart det fanns en toalett.

Vi höll på där med dom "VC VC VC"

Dom :confused::3freak:crash

Vi fattade ju det först dagen efter...ni vet i alla Vietnam krigsfilmer....amerikanrna mot VietCong....VC...snacket:kulspruta

:hihi

Frågeställningen kolapsade redan när ni frågade efter "VC".
Det heter "WC", vilket skulle få en svensktalande att förstå att ni menade "WC" när ni frågade efter "VC" eftersom vi har bokstaven dubbelv.
På engelska är det ett dubbelu.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Frågeställningen kolapsade redan när ni frågade efter "VC".
Det heter "WC", vilket skulle få en svensktalande att förstå att ni menade "WC" när ni frågade efter "VC" eftersom vi har bokstaven dubbelv.
På engelska är det ett dubbelu.

Det här var en muntlig diskussion -ur vitenamn killens synvinkel stod
två idioter och mumla om VietCong framför näsan på han:hihi

Ang inlägget jag kommenterade

Skäggot har inte detaljerat beskrivit hur han beskrev radiomasten åt en oförstånde kille från afrika än:rofl.

I radiosammanhang och annat beskrivs enheter som master och slav bland annat - han har tydligen försökt förklara att masten han ser än en slav och det finns en större master som han inte ser eller nått:3freak
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
Efter X antal timmars Citrix-tragglande och mängden kaffe-intag som kan mest jämföras med en smärre insjö:
"-Ja nämen hörrni.. Jag tror att vi slutar lite tidigare idag. Ni ser lite trötta ut."

Man kunde nästan se fotsulorna ryka mot heltäckningsmattan på väg därifrån.

:banana
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Hela nätterna sen i fredags går åt till att hosta så jag håller på att kräkas. Spottar ur mig så horribla prylar så fy faan!
Tog Cocillana igår innan jag la mig, men det nästan gav mer hosta än det avhjälpte.
Huskurer funkar sällan.
Det som funkar är att trycka i sej ett halvt apotek, men det lindrar såklart bara symptomen.
Tar du MAXDOS av allt följande receptfria knark sover du hyggligt:
* noskapin
* bromhexin
* guaifenesin
* acetylsalicylsyra
* paracetamol

Inte bra för levern att pillertrilla längre perioder men tills den värsta förkylningen lagt sej är lungt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Undvik febernedsättande däremot, om du vill bli frisk snabbt. Såtillvida du inte har farligt hög feber, men då ska man ändå pallra sig till sjukhus och få riktiga medusiner.
 

R5+1

Guest
knark
Inte bra för levern att pillertrilla längre perioder men tills den värsta förkylningen lagt sej är lungt.
Tror min lever kommer explodera till döds snart ändå om hostan fortsätter.:brinnerup

Undvik febernedsättande däremot, om du vill bli frisk snabbt. Såtillvida du inte har farligt hög feber, men då ska man ändå pallra sig till sjukhus och få riktiga medusiner.
Vet inte om jag har feber. Och det betyder att jag inte har farligt hög feber.:) Fick dock ändå ta Ipren idag då jag såklart fick mens* också.:näsblod


* Förlåt, men jag orkar inte komma på nån fin omskrivning.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tror min lever kommer explodera till döds snart ändå om hostan fortsätter.:brinnerup

Vet inte om jag har feber. Och det betyder att jag inte har farligt hög feber.:) Fick dock ändå ta Ipren idag då jag såklart fick mens* också.:näsblod


* Förlåt, men jag orkar inte komma på nån fin omskrivning.

Alla omskrivningar är ändå bara för er egen skull. :7peta
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Hade flyttfirman här idag för att besiktiga hur mycket möbler o packning jag har så de kan ge pris på flytten nästa vecka. Vi går igenom rum efter rum, vita howardsoffor, 1800-tals pianot, den stora skänken från 1887, ännu fler vita antika möbler ... så kommer vi ut i köket.... då stannar farbrorn upp och ser förvånad ut sen småler han mot mig och säger lite smått chockad "ja det var ovanligt att förvara däcken i köket, det har jag aldrig sett förut"... Fick mig o le rätt bra det... önskar SÅÅÅÅ att jag kunde få in hojen i lägenheten, den hade gjort sig PeRfeCkT i vilket rum som helst :rofl
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Hade flyttfirman här idag för att besiktiga hur mycket möbler o packning jag har så de kan ge pris på flytten nästa vecka. Vi går igenom rum efter rum, vita howardsoffor, 1800-tals pianot, den stora skänken från 1887, ännu fler vita antika möbler ... så kommer vi ut i köket.... då stannar farbrorn upp och ser förvånad ut sen småler han mot mig och säger lite smått chockad "ja det var ovanligt att förvara däcken i köket, det har jag aldrig sett förut"... Fick mig o le rätt bra det... önskar SÅÅÅÅ att jag kunde få in hojen i lägenheten, den hade gjort sig PeRfeCkT i vilket rum som helst :rofl

Funderade ett tag på om man inte kunde ställa hojen i korridoren, där är trots allt rätt mycket plats. Men tror inte mina korridorskamrater uppskattat det, även om det sett fint ut :tungan
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top