Vad fick dig att le idag?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Java, smidigt? :näsblod Var nära att skjuta mig själv första gången jag skulle använda det :gnissla Men hojspel låter ju riktigt kul, vad blir det för språk/API?

Java. ;D Mest för att det "automagiskt" ska bli "plattformsoberoende". Kan eventuellt få för mig att skriva en klient i C# eller C++ om det blir bra sedan. Siktar på något roadrashigt med nätverksmultiplayer.

Java är inte så farligt så länge man håller sig så långt borta från GUI och XML som möjligt. Men smidigt? Njaeh. Inte om man testat lite smidiga språk, som Python och sånt. Däremot så är ju spel ganska lyckligt oberoende av det egentliga språket och man får själv välja hur osmidigt det ska bli.
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
När jag tittar på min nyinköpta biljett som ska ta mig bort från vinterns kalla grepp och hålla mig där i 5 månader :)
Köpte den i natt när jag inte kunde sova, många bra saker kan komma fram utav sömnbrist!
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
"Pick your battles
Samtal med tvåbarnsmamma i bekantskapskretsen.


Jag: Den här då? Kan jag ge Nico den?

Min fru: Nej, det fattar du väl att du inte kan. Det där är äppeljuice. Den är proppfull av socker.

Bekant: (På god väg att spraymåla våra köksväggar med kaffet i sin mun) NI GER VÄL INTE HONOM SOCKER???

Min fru: Nej, herregud, lugna dig. Fredrik skojar.

Bekant: (Fortfarande uppenbart upprörd) Man vet aldrig! Igår såg jag en kvinna i mitt kvarter som gav sin dotter en kanelbulle! Bara sådär! Helt SJUKT!

Jag: Hur gammal var dottern?

Bekant: I treårsåldern.

Jag: Och hon fick en kanelbulle?

Bekant: Ja! Helt VANSINNIGT!

(Tystnad)

Min fru: Tyst nu Fredrik.

Jag: Jag har inte sagt något!

Min fru: Nej, men jag ser på dig att du kommer göra det. Så låt bli.

(Tystnad)

Jag: Men…alltså…ungarna måste väl för fan få käka socker ibland? Det är ju inte som att vi matar dem med asbest liksom. Fan, hela vår generation växte ju för fan upp inuti en jävla klump sockervadd. Det gick ju hyggligt för oss ändå.

Bekant: (Uppenbart sammanbitet) Visst…så kan man ju också resonera.

Jag: Men alltså, missförstå mig inte, jag respekterar din sockernazism. Verkligen. Det är klart att du ska få utöva den i lugn och ro om du vill. Jag vill bara veta hur långt den sträcker sig. Ska dina ungar inte få äta socker innan de är myndiga eller?

Bekant: (Mellan gnisslande tänder) Det här är faktiskt ingenting att skoja om! Socker är livsfarligt. Det är som en drog. Det borde likställas med barnmisshandel att ge sina barn det!

Min fru: Tyst nu Fredrik.

Jag: Ja…jo…men jag vill bara veta hur långt du är redo att ta det. Är det liksom Jehovas Vittnen fast med socker det här? Kommer du anlita exorcister om en av dina ungar råkar få i sig en glass på skoldansen i sjuan? Eller hur funkar det?

Min fru: Fredrik, helt allvarligt, lägg ner nu…

Bekant: (Skakar argt på huvudet åt mig) Du tar inte det här på allvar. Jag ser ju det. Det här är faktiskt inget SKÄMT!

Jag: Nej, det är det verkligen inte. Det är därför jag vill veta ju. Jag är nyfiken.

Bekant: Vi har en nolltolerans hemma hos oss. Så är det bara. Det borde alla ANSVARSFULLA föräldrar ha också!

(Tystnad)

Jag: Okej, men säg så här då, jag sitter hemma med min son och vi dricker varsin riktigt stor Black Christmas, och…

Bekant: Vad är en Black Christmas?

Min fru: (Reser sig, tar vår son i famnen) Nu går jag.

Jag: Det är Bacardi och Julmust.

(Min fru lämnar rummet. Bekant stirrar chockat på mig med öppen mun.)

Jag: Alltså, jag och min son sitter här med varsin riktigt stor Black Christmas. Vad upprör dig mest då: Att jag ger mitt barn starksprit eller att jag ger mitt barn julmust?

Min fru: (Muttrandes från sovrummet) Jag kommer dö utan vänner, jag kommer dö utan vänner, jag kommer…"

:D

http://fredrik.cafe.se/pick-your-battles/?show=comments#respond
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Java. ;D Mest för att det "automagiskt" ska bli "plattformsoberoende". Kan eventuellt få för mig att skriva en klient i C# eller C++ om det blir bra sedan. Siktar på något roadrashigt med nätverksmultiplayer.

Java är inte så farligt så länge man håller sig så långt borta från GUI och XML som möjligt. Men smidigt? Njaeh. Inte om man testat lite smidiga språk, som Python och sånt. Däremot så är ju spel ganska lyckligt oberoende av det egentliga språket och man får själv välja hur osmidigt det ska bli.
Låter som det kan bli kul :tummenupp

Nej det har du ju klart rätt i, ska inte påstå att jag spenderat överdrivet mycket tid med Java, var kanske mest chocken att gå från C++ till Java som fick det att slå slint :3freak
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Låter som det kan bli kul :tummenupp

Nej det har du ju klart rätt i, ska inte påstå att jag spenderat överdrivet mycket tid med Java, var kanske mest chocken att gå från C++ till Java som fick det att slå slint :3freak

Mmh, och det jag saknade mest i bytet var pekare. Saknar det fortfarande, men har väl lärt mig leva med javas avsaknad av dem nu.

Jag tänkte låta folk här testa det om/när det väl börjar likna någon form av spel. Och när jag väl börjat få ihop en grund tänkte jag nog fråga efter folk som kan hjälpa till med. :D För grafiker, det är jag inte.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
"Pick your battles
Samtal med tvåbarnsmamma i bekantskapskretsen.

Som vanligt förmodligen påhitt alltihopa, men det väcker en berättigad fråga.

Somliga föräldrar proppar i sina redan hyperktiva ungar socker

Andra förvägrar sina ungar allt som innehåller socker.

Somliga hatar bara vanligt socker och tankar glatt ungarna fulla med aspartam och sucralose.

Andra udviker sötningsmedlen som pesten men tycker att vanligt socker är okej.

Hur fan ska man kunna hålla ett barnkalas nuförtiden, inte nog med alla allergier man måste hålla reda på så att ingen unge får i sig något som orsakar en allergi (nätter, mjölk, jordgubbar osv) så måste man också få med en sockerdeklaration och en lapp huruvida ungarna ä lacto/ovo-vegetarianer, veganer, indianer eller nåt annat...

Näe, en kall potatis på en pinne åt varje unge i dörren så kan dom lämmna presenterna och sno om hem igen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Weeehaa. Nu kan jag rendera en vacker blå kub!
Nu ska jag få ordning på lite scengrafer, geometri och sånt så att jag kan börja koda på riktigt. Code a plenty. >.<
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Som vanligt förmodligen påhitt alltihopa, men det väcker en berättigad fråga.

Självklart påhittat men det börjar ju som du säger bli löjligt med vad som anses farligt, läste i metro för nån månad sen att "choklad lika tung drog som kokain" och att tänka som jag att "va?! är inte kokain farligare än choklad" va ju uppenbarligen att tänka åt fel håll. De mena att de va lika tung drog eftersom den va lika beroende framkallande på möss. :rofl

Har inte testat kokain men med metros slutledningsförmåga är sex och adrenalin tyngre droger så större delen av sh är pundare enligt metro.

Fast det stämmer nog också för de drog gränsen för tungmissbruk vid 14 öl i veckan vilket gör 40% av sveriges befolkning till pundare..

Vafan hände med sunt förnuft?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
För övrigt tog jag mig i kragen och måla klart vardagsrummet och börja måla sovrummet e va fan på tiden
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Näe, en kall potatis på en pinne åt varje unge i dörren så kan dom lämmna presenterna och sno om hem igen.

Äru dum i huvet eller!? Det är ju för fan inte LCHF att äta POTATIIIIIIIS, det är ju socker i dessa djävulens testiklar!!!!

Nej, folk är för fan dumma i huvudet nåt jävulskt. Vem fan bryr sig om ungjäveln får i sig lite socker då och då? Ingen har dött av det, förutom möjligtvis en stackars diabetiker men de får ju skylla sig själva.
Jag brukar ge min unge socker i form av Juice (fruktsocker är också socker) och hon äter ju vanligt jävla vitt bröd etc. En gång fick hon till och med en godisnapp, jävlar vilken fart det blev på henne. Och hon blev skitglad också och bad om mer men jag sa nej och sen var det lugnt.
Då är det värre med ungjävlar som inte får äta socker men som samtidigt inte gör som deras föräldrar säger. Det är barnmisshandel om något.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Skönt att man klarar sig över julen :tummenupp

dscf6368.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Käkat middag ute två dagar i rad. Blev bjuden ikväll. :)

Ja just det! En av mina absolut bästa vänner fick en mycket efterlängtad liten flicka imorse. Ler å hans vägnar. Litet trist att bli av med träningspartnern för ett tag framöver, men det får det vara värt. (Dessutom så får jag ju då chansen att försöka komma ikapp litet.)
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Fick höra att kollegan sökt mig, sprang på honom ett par timmar senare. Helt överlycklig drog han iväg med mig "han skulle visa mig nåt", saligt leende pekar han på sitt skrivbord där han ställt upp ett spänningsaggregat och en motorfixtur där han riggat en mekanisk shutter (livslängdstest). Sen utbrister han: Tack snälla för att du tvingar mig att köra sönder saker! <3 Det är kärlek!
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Petade in lite kontroller i mitt fulhack som ska bli ett spel, det funkade... Någorlunda iaf...
Så det skrider stadigt framåt än så länge iaf.
Och jag lyckades sluta programmera innan mitt i natten idag med, så det betyder att jag kommer hinna sova! Woohoo!
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Top