Vad fick dig att le idag?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hugget som stucket om den ska in i "Le åt"-, eller "förbannat för"-tråden. :)
NyaNormala.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ensam på Ikea.. känner mig som Majjkel Jaxon :brynad

20201113-101808.jpg

..vidare spinn off på detta var när vi kom till kassan med 49 artiklar.. visade det sig. Vi hade två vagnar och packat rätt hyfsat för att komma åt streckkoderna, där det behövdes hjälpte jag till fast ibland for kassörskan tag i något innan jag hunnit blinka o vifta till med pistolen. Det gick från att jag tänkte; Det här blir kul att se ett proffs i arbete. till; Det här kan omöjligen blivit rätt.

Vi hade en plocklista med totalsumma men vi tog inga vitvaror idag och ett par fack hade gapat tomma, jag hade m.a.o. ingen aning om beloppet. Betala utan knyssel och bad sedan hjärtat läsa kvittot medan jag kolla av mot inköpslistan.

5 eller 6 fel hitta vi och det förekom åt båda hållen, mjaha sa jag och knalla fram till en dam vid självscanningen och förklara att kvittot var trasigt. Hon ringde på hjälp och en snärta kom banne mig på 20 sekunder.

Detta skötte dom snyggt, öppnade en egen kassa till oss, bad sambon fylla i det faktiska antalet där det var fel på kvittot och tjing tjong fick jag tillbaka 970:- på kortet utan att hon ens tittat på varorna.

Sen höll jag på att dö när jag satte nytt personbästa på 30 gånger trappsprång men det är en annan story.
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
En kund glider in på jobbet med en gammal öppen hjälm i näven, jag ser att det står en Piaggo utanför, typ 250 - 300 kubik typ.
Innan jag vet ordet av så har jag hälsat honom med " jasså, du åker gaypulka idag"

Hoppla, så går det när truten är snabbare än skallen, men han tog det med ro i alla fall.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Uniformerade herrar med batong? Ser ut som någon form av folkets beskyddare av vad jag kan döma.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top