Superduke-tråden

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
2878788 Kollade precis på vad en SD-07 skulle kosta i försäkring, gissa om jag blev förvånad!
6600:- hel/hel.
Trodde aldrig att jag skulle ha råd att försäkra en SD !

Man blir lite sugen på att byta.......
Funkar dom bra?
Hade en duke-00 för några år sen och den strulade en hel del, man vill ju inte sätta sig i samma träsk igen... Duccen strular ju duktigt mycket, trots att den är helt ny.....
Vilket bolag? Jag är sugen på en SD-07 men har inte hunnit kolla up någon försäkring ännu. Nån som kan ställa upp med ett reg nummer så att jag kan kolla? Vaa PM förståss...
Tack på förhand!
/Jens
 

paan

paan
Gick med
3 Jun 2006
Ort
MOTALA
Hoj
Ktm Superduke 990
startmotor

Ragnar brukar leverera sina med fixad startmotor, iaf på min 06a.

Mail funkar oftast till Ragnar, dock kan man få svar på okristliga tider. Jag hade ett elfel på min och blev bärgad 3 ggr på ett dygn och fick ha hojen ståendes på Lelles en vecka. Jag har ändå inte ett enda negativt ord att säga om hur Ragnar styrde upp och tog tag i saker. 100% service.

Jag lämnar in min på 100a mila service+akra montering imorrn.

Waxholm + bulten hela helgen bokat.

Ses där?

/A

Hej.undrar om det är startmotorfel på alla 06 or. Är det ett garantifel,skall
den fixas även om allt verkar ok.
Effter 100mil servicen är nästa sevice vid 750 mil??????.
 

Ramsned

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Vilket bolag? Jag är sugen på en SD-07 men har inte hunnit kolla up någon försäkring ännu. Nån som kan ställa upp med ett reg nummer så att jag kan kolla? Vaa PM förståss...
Tack på förhand!
/Jens

Bilsport Mc:tummenupp

Ok. det kan jag leva med. Frågan är då bara hur mycket roligare får jag om jag drevar ner... :va

Mycket:D
 
Last edited:

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Vilket bolag? Jag är sugen på en SD-07 men har inte hunnit kolla up någon försäkring ännu. Nån som kan ställa upp med ett reg nummer så att jag kan kolla? Vaa PM förståss...
Tack på förhand!
/Jens

På bilsportmc.se så kan du kolla utan reg.nr. det var där jag fick detta pris !
Tänkte jag skulle prova SD och Ducati Hypermotard, sen får vi se om det blir ett byte......
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
kollade upp försäkringen idag för nya Superduke -07 :huvet
28 bast.. mc kort sedan 2002. bor i Nacka(sthlm)
samtliga är årsförsäkringar, och BilsportMc är en variabel försäkring


Länsförsäkringar:
HEL/HEL:59,000
trafik:8940

Bilsport & Mc:
HEL/HEL:16752 ~14,000 med SMC

Trygghansa:
HEL/HEL:40,000
HEL/HALV:25,000
Trafik:15,000

IF/Skandia:
HEL/HEL:47,999
HEL/HALV:21,246
Trafik: 9,864

Folkskam:
HEL/HEL:25,311
HEL/HALV:11202

Susab Tennant:
HEL/HEL:124550 :rolleyes:

SalusAnsvar:
HEL/HEL:26,000
HEL/HALV:11,742


Inte billigt att ligga på topp.. vissa bolag orkade jag inte ens fråga efter hel/halv osv
 

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
"tänkte uppdatera intresset för superduketräffen!"

de som har fyllt i listan är följande


#insaniac jönköping
#smacker kristianstad
#birza södertälje
#mircus örebro
#nickeluring stockholm
#Number 2 göteborg

fler vore roligare så skriv upp er!
när man söker på medlemmar här på SH så finns det 39 st med SD´s vet inte hur många som är aktiva/har kvar sd:n men några fler vore kul.

datum och stad för sammandrabbningen får vi se hur vi löser om nån vecka.
helger passar mig det tror jag ni andra med kan hålla med om.

DR-Zätare du som har varit så aktiv i denna tråden, du kan la hänga på hehe
så du blir mer sugen på o skaffa en ;)

idag blev det några mil med besten så jävla gött väder 17 grader i skuggan o blå himmel och högtrycket fortsätter imån :yoparty

//insaniac
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

DR-Zätare du som har varit så aktiv i denna tråden, du kan la hänga på hehe
så du blir mer sugen på o skaffa en ;)

Jag behöver inte bli mer sugen, jag kämpar för fullt att motstå suget att köpa en! :)

Om träffen blir i STHLM eller Uppsala och jag kan den dagen det blir så hänger jag på! Om Hondor släpps in vill säga...
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Hej.undrar om det är startmotorfel på alla 06 or. Är det ett garantifel,skall
den fixas även om allt verkar ok.
Effter 100mil servicen är nästa sevice vid 750 mil??????.

Om du inte hört ngt så är det antagligen tillfixat innan leverans, tuta och kör.

Du åker med 750mils intervaller, dvs du ska in och skruva igen vid 850mil.

/A

"tänkte uppdatera intresset för superduketräffen!"

de som har fyllt i listan är följande


#insaniac jönköping
#smacker kristianstad
#birza södertälje
#mircus örebro
#nickeluring stockholm
#Number 2 göteborg

....kapade lite text.

//insaniac

# hobbes Stockholm

Jag vill gärna va med och leka
 
Last edited:

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Om du inte hört ngt så är det antagligen tillfixat innan leverans, tuta och kör.

Du åker med 750mils intervaller, dvs du ska in och skruva igen vid 850mil.

/A



# hobbes Stockholm

Jag vill gärna va med och leka


Jag pratade precis med Ragnar på Lelles (vilka arbetstider :gnissla ), han ringde runt till oss som köpt -05 och -06 hos dom. Tydligen så tog KTM fram ett kit för att åtgärda problemet under förra sommaren. Min hoj han dom göra 100-milaservicen på innan kitet fanns tillgängligt, så han undrade om jag haft problem.
Vi kom överens om att fixa till det vid nästa service, 850 mil. Har inte haft stora problem direkt, men antagligen lika bra att fixa ändå när den är inne.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Idag var man förbi Lelles i uppsala.. snackade med en trevlig säljare(ragnar).
och det slutade med att jag bytte in dremeln(cbr600rr) mot en grå Superduke -07a, hämtar ut den på lördag.. :tuttar
Nån som har bra tips på serviceverkstad i sthlm?, misstänker att jag kommer behöva göra 100mila servicen innan helgen är slut :D

Såg din nya hoj idag hos lelles, läskigt snygg.

Kör försiktigt imorrn, hälsa Ragnar från Andreas och se till att du får dom sista klibborna till tanken (repskydd) Jag blev utan. :mad:

Han ringde nu och sa att han satte dem på plats. :) :)

Han jobbar dygnet runt den mannen, allt för att vi ska ha leksaker.

Om du är sugen på att byta dina blanksvarta fälgar mot mina "titan" så hör av dig, jag vill nämligen lacka mina blanksvarta. 5500:- för framfälg och 5900 för bak känns tungt.

/A

Jag pratade precis med Ragnar på Lelles (vilka arbetstider :gnissla ), han ringde runt till oss som köpt -05 och -06 hos dom. Tydligen så tog KTM fram ett kit för att åtgärda problemet under förra sommaren. Min hoj han dom göra 100-milaservicen på innan kitet fanns tillgängligt, så han undrade om jag haft problem.
Vi kom överens om att fixa till det vid nästa service, 850 mil. Har inte haft stora problem direkt, men antagligen lika bra att fixa ändå när den är inne.

Stackars fru :confused:

Svårt att va grinig över saker när man vet att han sliter för att få ihop allt.

Tydligen skulle det vart hemska missljud om man haft problem, lever det fasen får man väl ringa och be om en tid tidigare än 850 mil.

/A
 
Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
"tänkte uppdatera intresset för superduketräffen!"

de som har fyllt i listan är följande


#insaniac jönköping
#smacker kristianstad
#Sixx södertälje
#mircus örebro
#nickeluring stockholm
#Number 2 göteborg

fler vore roligare så skriv upp er!
när man söker på medlemmar här på SH så finns det 39 st med SD´s vet inte hur många som är aktiva/har kvar sd:n men några fler vore kul.

datum och stad för sammandrabbningen får vi se hur vi löser om nån vecka.
helger passar mig det tror jag ni andra med kan hålla med om.

DR-Zätare du som har varit så aktiv i denna tråden, du kan la hänga på hehe
så du blir mer sugen på o skaffa en ;)

idag blev det några mil med besten så jävla gött väder 17 grader i skuggan o blå himmel och högtrycket fortsätter imån :yoparty

//insaniac

Ja det skulle vara riktigt kul det där, det hänger som sagt lite på när/var/hur men man hoppas ju på det att det ska klaffa! :)
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
"tänkte uppdatera intresset för superduketräffen!"

de som har fyllt i listan är följande


#insaniac jönköping
#smacker kristianstad
#birza södertälje
#mircus örebro
#nickeluring stockholm
#Number 2 göteborg

fler vore roligare så skriv upp er!
när man söker på medlemmar här på SH så finns det 39 st med SD´s vet inte hur många som är aktiva/har kvar sd:n men några fler vore kul.

datum och stad för sammandrabbningen får vi se hur vi löser om nån vecka.
helger passar mig det tror jag ni andra med kan hålla med om.

DR-Zätare du som har varit så aktiv i denna tråden, du kan la hänga på hehe
så du blir mer sugen på o skaffa en ;)

idag blev det några mil med besten så jävla gött väder 17 grader i skuggan o blå himmel och högtrycket fortsätter imån :yoparty

//insaniac

Palnerar att anmäla mej jag också, när jag ser tid och plats. Vill inte dra iväg alldeles för långt, men sugen är jag definitivt.
 

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
ni är välkommna Psychodad o Sixx u more the merrier.......
vi måste bara samsas med en stad nära alla som kommer bli svårt.

tänkte man kunde ta nåt evenemang/tävling i nån stad sen ut o bränna i DEN staden.
fyll gärna på med förslag då jag är flexibel.
ska ju helst vara på en helg vilket de flesta tävlingar är.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Såg din nya hoj idag hos lelles, läskigt snygg.

Kör försiktigt imorrn, hälsa Ragnar från Andreas och se till att du får dom sista klibborna till tanken (repskydd) Jag blev utan. :mad:

Han ringde nu och sa att han satte dem på plats. :) :)

Han jobbar dygnet runt den mannen, allt för att vi ska ha leksaker.

Om du är sugen på att byta dina blanksvarta fälgar mot mina "titan" så hör av dig, jag vill nämligen lacka mina blanksvarta. 5500:- för framfälg och 5900 för bak känns tungt.

/A

Jag hälsade från Andreas, och han såg lite förvirrad ut,men fattade tillslut att det var du, shit den killen har många pinnar i elden samtidigt, men verkar riktigt kompetent :D
Repskydden till tanken sitter bra.. ser faktiskt riktigt snyggt ut.

körde cbr600rr till lelles och superduken hem. fy fan vilken skillnad(är iof helt olika hojtyper)..

Mest jag reagerade över är att hur fint dom har balanserat superduken så att den är någon mix av gatmotard vs sporthoj vs bus hoj. grymt smidig hoj. snuskigt bra bromsar.. bra mycket bättre än cbr'ens, kanske tom bättre än ducati monstret jag hade förut.
Den känns lite högt drevad. när man drar iväg på 1an så känns den som ett tröskverk där allt vibrerar innan den kommer upp i varv.
Gashandtaget känns lite slappt, skulle inte skada av lite starkare fjädrar så det gick lite "trögare".
Tog med donnan :tuttar på en tur ut på värmdö landet, och hon njöt.. lite enklare att skjussa på superduken än på sporthojjen :D
Ångrar mig inte ett dugg att jag bytte cbr'en mot superduken, snarare ångrar jag att jag inte bytte tidigare :) .
Vill börja gasa lite mer, men får väl köra in den ordentligt först :rolleyes:
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Jag hälsade från Andreas, och han såg lite förvirrad ut,men fattade tillslut att det var du, shit den killen har många pinnar i elden samtidigt, men verkar riktigt kompetent :D
Repskydden till tanken sitter bra.. ser faktiskt riktigt snyggt ut.

körde cbr600rr till lelles och superduken hem. fy fan vilken skillnad(är iof helt olika hojtyper)..

Mest jag reagerade över är att hur fint dom har balanserat superduken så att den är någon mix av gatmotard vs sporthoj vs bus hoj. grymt smidig hoj. snuskigt bra bromsar.. bra mycket bättre än cbr'ens, kanske tom bättre än ducati monstret jag hade förut.
Den känns lite högt drevad. när man drar iväg på 1an så känns den som ett tröskverk där allt vibrerar innan den kommer upp i varv.
Gashandtaget känns lite slappt, skulle inte skada av lite starkare fjädrar så det gick lite "trögare".
Tog med donnan :tuttar på en tur ut på värmdö landet, och hon njöt.. lite enklare att skjussa på superduken än på sporthojjen :D
Ångrar mig inte ett dugg att jag bytte cbr'en mot superduken, snarare ångrar jag att jag inte bytte tidigare :) .
Vill börja gasa lite mer, men får väl köra in den ordentligt först :rolleyes:


Jag fick justera gasen på min uppe vid handtaget när jag hämta ut min. Blir mycke bättre. Grattis förresten!
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Ingen som har en Superduke till salu ??... Finns ju inget beggat alls på Blocket ?????:mad: ..... Var o provkörde i helgen....dumt gjort !:tummenupp
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top