Triumph Speed Triple-tråden.

dml

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2011 Street triple R
@triple kungen: blev det en SP3-R, eller? Vad är bättre (förutom allt)/sämre (förutom utseendet)? ;)
 

Carlis

Rookie
Gick med
22 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2003, Triumph Speed Triple
Hej på er!

Här har ni en nybliven SP3-åkare sedan 3 veckor tillbaka. Började tyvärr med strul så har hängt i mektråden tills nu.
Igår fick jag hojen att gå ordentligt och smilbanden är fortfarande vid örsnibbarna =) en 03:a kör jag.

Så tips på förbättringar på utseende mottages tacksamt! Har en silvermetallic. Önskelista:
Fly-screen
Bellypan
Förslag på färg på fälgtejp?

//Carlis
 

Pelle S

Bombrepa.se
Gick med
10 Jan 2005
Ort
Hägersten
Hoj
Speed Triple
Så tips på förbättringar på utseende mottages tacksamt! //Carlis

Här kommer lite förslag som gjort min -07 ganska så unik och i mitt tycke väldigt snygg:

Rensad bakdel
Arrows 3-1 helsystem
FlyScreen
BellyPan
Hugger
Triumphs FatBar-styre
Triumphs styrändspeglar
Pazzohandtag för koppling och broms
Kraschpuckar från R&G samt Rizoma
Svarta motorbultar
Triumphs axelkåpa på bakaxeln
Svartlackade skjutspinnar från en Daytona
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Triumph styret finns det även till nya Sp3'an?
Några bra tips på snygga, hyffsat prissatta (gärna billigt) slipon till -12'a?
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Här kommer lite förslag som gjort min -07 ganska så unik och i mitt tycke väldigt snygg:

Rensad bakdel
Arrows 3-1 helsystem
FlyScreen
BellyPan
Hugger
Triumphs FatBar-styre
Triumphs styrändspeglar
Pazzohandtag för koppling och broms
Kraschpuckar från R&G samt Rizoma
Svarta motorbultar
Triumphs axelkåpa på bakaxeln
Svartlackade skjutspinnar från en Daytona

Var är bilderna???? :tummenupp
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
@triple kungen: blev det en SP3-R, eller? Vad är bättre (förutom allt)/sämre (förutom utseendet)? ;)

Japp det blev en R, Ja fjädringen och bromsarna snackar man inte bort :yoparty. Den svänger in i kurvorna helt underbart så det har blivit ett antal knäskrap och härliga dagar på banorna i sommar. :banana Dock är supercorsa däcken bra till de blir lite slitna och om man ligger o fortkör på bana så håller de i tills de toksläpper med nya kallingar som följd.
 
Last edited:

Carlis

Rookie
Gick med
22 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2003, Triumph Speed Triple
Kanske finns svar i tråden redan men jag har inte orkat läsa hela....

Nån som vet om flyscreen till 05-framåt passar till en 03:a eller vilka modifikationer krävs?
Som sagt, om någon har en flyscreen till salu, säg till!
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Japp det blev en R, Ja fjädringen och bromsarna snackar man inte bort :yoparty. Den svänger in i kurvorna helt underbart så det har blivit ett antal knäskrap och härliga dagar på banorna i sommar. :banana Dock är supercorsa däcken bra till de blir lite slitna och om man ligger o fortkör på bana så håller de i tills de toksläpper med nya kallingar som följd.

...och de lätta hjulen ska vi inte heller glömma! :yoparty /Per (på en vit)
 

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Ort
Norrbotten/Tornedalen
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
Ska köpa nya/ny slipon till min sp3 -05, men behöver smakråd då jag väljer mellan 2 olika setups..
De ena är dubbla högdraget gp stuk från LeoVince
Leovince
Och det andra är ett 3-1 Titan gp från Mivv.. (hittade ingen bra bild att länka till)

Vad blir snyggast ihop med rensad rumpa? har oem bakljus med inbyggd blinkers, så hojen ser väldigt slimmad ut bakifrån bortsett från org slipon
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Då det är heldött i denna tråd så tänkte jag posta en bild på min första hoj som jag har putsat och bytt lite prylar på. Jag köpte den för 3 veckor sedan, har inget körkort än men går riskettan på fredag:

S320.jpg

Det är en 01a som har gått 2000 mil. Nyservad och klar. Går som ett skott. Känns som ett fynd. Jag är glad i alla fall :)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Då det är heldött i denna tråd så tänkte jag posta en bild på min första hoj som jag har putsat och bytt lite prylar på. Jag köpte den för 3 veckor sedan, har inget körkort än men går riskettan på fredag:

View attachment 371366

Det är en 01a som har gått 2000 mil. Nyservad och klar. Går som ett skott. Känns som ett fynd. Jag är glad i alla fall :)

Ser ju tokigt fin ut! Vad ligger dom på ungefär? Funderar på att bli trippeltorsk nästa år o valet ligger mellan en sån, thunderbird sport eller en tiger. Ja, triumph är det enda märket.. :)
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Du kan nog räkna runt 30 beroende på miltal misstänker jag, jag gav lite under nu när det är höst. Det finns ju helt klart prutläge om annonsen legat ute några veckor.
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Haft hojjen 2.5 vecka nu och så klart hunnit med 80 mil så det är dags för första service, blivit med MIVV Souno slipon så nu är man värre än volvoraggarna och barracuda crashpuckar (mellersta). Även passat på att plocka av skjutspinnarna så nu har den potential att bli riktigt clean med tail tidy i vinter.
Bild från en av helgens turer,
bild_2_001.sized.jpg
Jäkligt trevlig hoj om än lite ryckigt mellan av/påslag men hoppas att en mapp och nya sliponet råder bot på det värsta.
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Någon som har koll på vart man kan få tag på en verkstadshandbok att ladda ner till 11-12 eller är man hänvisad till eventuell Hayens om den finns.
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top