Triumph Speed Triple-tråden

just kommit hem efter att ha hämtat en Speed triple -05.. helnöjd än så länge.
En klar uppgradering från min -00 gixxer 750 :yoparty
 
Hej!

Har en Speed Triple -11 som gott ca.300mil. För lite sedan när jag åkte hem i mörker var det nästa varannan bil som blinkade på mig, som om jag körde med hel ljus.
När jag senare kollade mina lysen såg jag att det finns sprickor i glasen, ganska många små men även några större. Där finns inga täcken på stenskott.
När jag sökt på nätet ang. detta hittar jag inget på svenska men i engelska forum talar om detta och att det finns många som har problem med att glasen krackelerar på de nya ljusen. Där nämns ockå att Triumph byter dessa på garanti.
Har någon annan varit ute för detta eller märkt att ni har sprickor i glase
 
Hej!

Har en Speed Triple -11 ......sprickor i glasen, ganska många små men även några större. Där finns inga täcken på stenskott....
Hej!

Jag har aldrig sett detta, men jag har läst om det i "Performance Bikes" (Brittisk mc-tidning).
Detta borde väl gå på garantin?

Lycka till!
 
Har nu träffat en Speed Triple åkare som har råkat ut för det. Han fick sina bytta på garanti av Triumph. Jag skall ta kontakt med handlarn så får vi se. Enligt han jag pratade med var det inte ett ovanligt problem på -11 modellen
 
Hej, jag tänkte låta mappa min SP3:a och skulle vilja ha lite tips på lämplig verkstad i Mälardalen med omnejd. Tänker mig då någon noggrann typ med rullande landsväg och färdigheter i TuneEcu, TuneBoy eller motsv. Hojen har ett Arrow halvsystem med kolfiberburkar och Triumph oem map. Finns förhoppningsvis lite effekt att hämta:D
 
Ptjaa. prova skicka PM till Andersson-Turbo, han har egen bänk, oerhört duktig och intresserad nog för att kanske ge sig i kast med TuneECU (lite bökigare än PCV och Bazzaz då soppan inte kan justeras on the fly).

Lycka till:)
 
Nyss hemkommen från Stockholm. Jag åkte ner och bytte hoj. Så nu äger man en Yamaha FJR 1300 -02. Skönt med 145 hk och stor vindruta.

Men saknar såklart trajan. Det är helt klart en kul hoj och kommer förhoppningsvis aldrig glömma den. Den finns nu nere hos Triumph Center Stockholm.
 
Nyss hemkommen från Stockholm. Jag åkte ner och bytte hoj. Så nu äger man en Yamaha FJR 1300 -02. Skönt med 145 hk och stor vindruta.

Men saknar såklart trajan. Det är helt klart en kul hoj och kommer förhoppningsvis aldrig glömma den. Den finns nu nere hos Triumph Center Stockholm.
Var det inbyte, vad fick du?

/J
 
Hej!

Jag är ny på forumet och fick just MC-kortet fixat. :hej

Jag har länge varit intresserad av S3 men jag har väldigt lite erfarenhet av hojar överlag. Jag körde moped i yngre åren och en ER-6F 2007 vid MC-kortet.

Med detta i åtanke så undrar jag (och förhoppningsvis så har jag inte missat det i forumet) om det är någon större skillnad mellan en S3 från 2005 jfr. med S3 från 2008. Motorn verkar vara samma men 2008 kom det tydligen Brembo-bromsar fram, är de mycket bättre än de Nissin från 2005? :va

Det är alltid kul att kunna stanna ifall det behövs men kommer jag som novice att märka av någon skillnad mellan dessa? Ha i åtanke att jag (ännu iaf) inte kommer att våga köra den till samma gränser som diverse MC-journalister och erfarna förare.
 
Lite andra grejer på 08an också. Stor radiell bromspump från Nissin. Andra fälgar (jag tycker snyggare paps tycker fulare). Annan bakdel. Bättre sadel. Bromsskivor med betydligt mindre hub. Om möjligt ännu fetare lyktor.
 
2 frågor...

Går det att använda ett vanligt depåstöd bak på s3 -05 om man använder bobbiner som sätts på "axeln"?

Hört rykten om att man kan återställa ev mappningar i "datorn" om man kopplar ut batteriet, stämmer det? Tänkte nämligen montera snabbkopplingen från ctek laddaren direkt på polerna så de bara är att plugga i för underhållsladdning.
 
Jag är en nybliven ägare av en första hoj, det blev en Speed Triple från 01.
Nu har jag inte kort än så jag putsar och kollar mest på nya prylar till den :dummer

Hur som helst, jag har läst 150 sidor i denna tråd och har inte hittat svar på min fråga, så jag hoppas någon kan hjälpa mig:

Jag undrar var jag kan köpa "Carbon fiber Dragon pipe covers" eller något annat att sätta på den gråa ramen, ett sånt här:

side.jpg

Vet någon vad det heter, lyckas inte hitta någonting online...
 
Ok, tack för tipset! Har installerat TuneECU på en liten bärbar PC och väntar nu på kabeln som jag beställt fr UK. Vore ju fint att få hojen optimerad utan att behöva montera ytterligare komponenter (som kan strula).

Ptjaa. prova skicka PM till Andersson-Turbo, han har egen bänk, oerhört duktig och intresserad nog för att kanske ge sig i kast med TuneECU (lite bökigare än PCV och Bazzaz då soppan inte kan justeras on the fly).

Lycka till:)
 
Imorgon blir jag en av er, råkade halvt om halvt spontan köpa en svart -12'a, beställde till flyscreen, bellypan och solocuts kommer bli bra tror jag.
Men en fråga om depåstöd, vad rekomenderas? funkar Biltemas? finns det billigare/bättre?
 
Imorgon blir jag en av er, råkade halvt om halvt spontan köpa en svart -12'a, beställde till flyscreen, bellypan och solocuts kommer bli bra tror jag.
Men en fråga om depåstöd, vad rekomenderas? funkar Biltemas? finns det billigare/bättre?

Grattis, kul impulsköp! Jag köpte Biltemas depåstöd för enkelsving med adapterpinne för Triumph och jag tycker det funkar hur bra som helst.
 
Grattis, kul impulsköp! Jag köpte Biltemas depåstöd för enkelsving med adapterpinne för Triumph och jag tycker det funkar hur bra som helst.



håller med, grattis :tummenupp

Funkar med vanligt depåstöd och ett krafthandtag (om det nu är hål rakt igenom på en 12:a,) då funkar med ett krafthandtag och två pallbockar med :banana

/D
 
Hej!

Har en Speed Triple -11 som gott ca.300mil. För lite sedan när jag åkte hem i mörker var det nästa varannan bil som blinkade på mig, som om jag körde med hel ljus.
När jag senare kollade mina lysen såg jag att det finns sprickor i glasen, ganska många små men även några större. Där finns inga täcken på stenskott.
När jag sökt på nätet ang. detta hittar jag inget på svenska men i engelska forum talar om detta och att det finns många som har problem med att glasen krackelerar på de nya ljusen. Där nämns ockå att Triumph byter dessa på garanti.
Har någon annan varit ute för detta eller märkt att ni har sprickor i glase

Det kan säkert gå på garanti. Jag råkade ut för att jag tejpade lyktorna på en bandag och glaset blev så varmt att det sprack under tejpen. Jag har sett att när man har monterat på klämman som håller lyktglaset så är det viktigt att det kommer helt rätt, om det är det minsta snett kan det bli sprickor/spänningar.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top